دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1401 - 14:28
داودی:

وضعیت تعلیم و تربیت مدارس بررسی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: برای رسیدن به کیفیت مطلوب آموزش، ضروری است وضعیت کنونی تعلیم و تربیت در مدارس بررسی شود.
کد خبر : 660565
جلسه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لنجان، سیدمسعود داودی در نشست با معاون آموزش و پرورش فولادشهر در هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه سمای لنجان، مدرسه را مکانی برای رشد و تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: ارزشمندترین و مؤثرترین سرمایه‌های کشور در اختیار مدارس قرار دارد. از این‌رو برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مدرسه باید بر مبانی تحکیم و ارزش‌گذاری آن صورت گیرد و برای رسیدن به کیفیت مطلوب آموزش، ضروری است وضعیت کنونی تعلیم و تربیت در مدارس بررسی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان افزود: مجموعه مدارس سما در راستای بالابردن سطح کیفیت آموزش با استفاده از روش‌های نوین آموزشی کیفیت را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. با شناخت اهداف، روش‌های آموزش و پرورش و سیاست‌های حاکم بر هر یک از دوره‌های تحصیلی و شناخت ویژگی‌های دانش‌آموزان، معلمان و برنامه‌های درسی، می‌توان روش مؤثر و کارآمدی را در مراکز آموزشی و مدارس به کار گرفت. آموزش مناسب و استفاده از معلمان صالح و توانا، بهبود و اصلاح مدیریت و امور اداری و پشتیبانی معنوی و علمی از نظام آموزش و پرورش، نیازهای اصولی برای ارتقای کیفیت مدارس سما هستند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در روند این ارتقا تلاش کرده و موفق است.


کیفیت مدارس سما در وضعیت مطلوبی قرار دارد


معاون آموزشی آموزش و پرورش فولادشهر نیز گفت: میانگین وضعیت موجود کیفیت مدارس سما بالاتر از میانگین متوسط بقیه مدارس است و در وضعیت مطلوبی قرار دارد. اصل مدارس غیردولتی مبتنی بر رقابت بوده و مدارس سما به لحاظ کیفیت مطلوب گوی سبقت را در این فضای رقابتی ربوده‌اند.


کبری انصاریان اضافه کرد: با توجه به غیردولتی بودن مدارس سما، این مجموعه با توانمندی توانسته مهارت‌آموزی و استعدادیابی را در مجموعه‌های متعدد گسترش دهد و با رویکرد مهارت محوری شکاف موجود در اجتماع را مبتنی بر آموزش‌های کاربنیان راه‌اندازی کند.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب