دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1401 - 16:30

دکتر متخصص کودکان؛ آنچه باید در مورد این تخصص مهم بدانید

نیاز به متخصص اطفال از این جهت که کودکان بسیار حساس هستند و اگر دچار بیماری شود باید سریع درمان شود بسیار مهم است. متخصص کودکان با دانش بالایی که دارد همچنین می‌تواند راهکارهای مراقبتی برای کودکان شما نیز بیان کند و شما را در زمینه فراهم کردن یک زندگی سالم برای کودک خود راهنمایی کند
کد خبر : 659056
image-20220515162116-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، برگرفته از سایت نوبت دهی و مشاوره آنلاین دکترتو : نیاز به متخصص اطفال از این جهت که کودکان بسیار حساس هستند و اگر دچار بیماری شود باید سریع درمان شود بسیار مهم است. متخصص کودکان با دانش بالایی که دارد همچنین می‌تواند راهکارهای مراقبتی برای کودکان شما نیز بیان کند و شما را در زمینه فراهم کردن یک زندگی سالم برای کودک خود راهنمایی کند. از آن‌جایی که بدن نوزادان و کودکان از نظر فیزیولوژیکی با بزرگسالان متفاوت است، دکتر اطفال به تشخیص و درمان بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان رسیدگی می‌کند. این بیماری‌ها شامل عفونت ها، اختلالات رشد، جراحات، واکسیناسیون و … است. در صورتی که والدین یک کودک هستید، باید سالانه چند بار به دکتر کودکان مراجعه کنید.


متخصص کودکان (اطفال)، پزشکی است که به طور ویژه برای درمان و مراقبت از نوزادان، نوجوانان و گاهی بزرگسالان آموزش دیده و تخصص دارد. یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از تولد نوزاد انجام دهید این است که پزشکی را برای نظارت بر سلامت و بهداشت او انتخاب کنید. کودکان به سرعت رشد می‌کنند و در گذر زمان تغییرات فیزیکی، عاطفی و رفتاری متفاوتی را تجربه می‌کنند. از این رو در سنین مختلف نوزادی، کودکی، نوجوانی و جوانی نیازهای منحصر به فردی دارند که خارج از تخصص پزشکان بزرگسالان است. در ادامه مطلب در مورد دکتر کودکان (متخصص اطفال)، وظایف او، بیمارهایی که درمان می‌کند صحبت می‌کنیم و فهرستی از فوق تخصص‌های کودکان را معرفی می‌کنیم.


انتخاب متخصص کودکان یکی از اقدامات ضروری برای مراقبت از فرزندتان است. در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر اطفال آشنا شوید، به‌صورت تلفنی با آنلاین با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.


متخصص کودکان کیست


دکتر متخصص کودکان؛ آنچه باید در مورد این تخصص مهم بدانید


این که متخصص کودکان (اطفال و نوزادان) را بشناسید (https://doctoreto.com/blog/what-is-a-pediatricia) به شما کمک میکند تا در هر زمان که بیماری های مختلفی را در کودک خود دیدید بتوانید به این پزشک مراجعه کنید. متخصص کودکان پزشکی است که در درمان نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان تخصص دارد. مراقبت از اطفال می‌تواند قبل از لقاح شروع شود و تا دوران بارداری ادامه یابد.


تعیین محدوده سنی برای مراقبت از کودکان کار ساده‌ای نیست، زیرا این امر به نیازهای جسمی و روانی فرد بستگی دارد. اما به صورت کلی متخصص کودکان از افرادی که در محدوده سنی زیر ۱۸ سال قرار دارند مراقبت می‌کند و آنها از لحاظ جسمی، روحی و روانی معاینه می‌کند و در صورت مشاهده‌ی هر گونه آسیب اقدام به درمان می‌کند.


کودکان در طول رشد دچار تغییرات سریع جسمی و ذهنی می شوند. متخصص اطفال این واقعیت را درک می‌کند و وضعیت سلامتی کودک را بر اساس محدوده‌های طبیعی سن آنها ارزیابی می‌کند.


وظیفه متخصص کودکان چیست


متخصص کودکان تا ۵ سالگی بارها کودک شما را معاینه می‌کند تا از وضعیت سلامت جسمی و ذهنی کودک مطمئن شود. پس از ۵ سالگی، متخصص اطفال فرزند شما را به صورت سالیانه معاینه می‌کند و وضعیت سلامت جسمی و روحی او را مورد بررسی قرار می‌دهد.



به صورت کلی متخصص اطفال کارهای زیر را انجام می‌دهد:



● معاینه فیزیکی انجام می‌دهد.


● واکسن‌های توصیه‌شده در سنین مختلف را به کودک تزریق می‌کند.


● رشد جسمی، رشد ذهنی و رفتارها و مهارت‌های فردی کودک را در سنین مختلف ارزیابی می‌کند و با استاندارد موجود مقایسه و تحلیل می‌کند.


● بیماری‌ها، عفونت‌ها، جراحات، شکستگی، دررفتگی و سایر مشکلات سلامتی فرزندتان را تشخیص داده و درمان می‌کند و در صورت نیاز داروهایی مانند مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک را تجویز می‌کند.


● اطلاعاتی در مورد نیازهای سلامت جسمی و روحی و اجتماعی، ایمنی، تغذیه و تناسب اندام فرزندتان به شما می‌دهد.


● شما می‌توانید در جلسات معاینات مختلف از متخصص اطفال سؤال‌های مراقبتی خود را بپرسید و مشاوره بگیرید تا بهتر بتوانید نقش خود را به‌عنوان والدین کودک ایفا کنید.


● در صورتی که کودک شما بیمار شد و به مراقبتی فراتر از تخصص پزشک اطفال نیاز داشت، متخصص کودکان شما را به فوق تخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.


متخصصان اطفال طیف وسیعی از خدمات مرتبط با سلامت کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهند. دکتر کودکان بعد از دوره تخصص می‌تواند برای دریافت فوق تخصص اقدام کند، برای مثال فوق تخصص قلب کودکان یا فوق تخصص غدد کودکان و غیره.



پزشک اطفال چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند


دکتر متخصص کودکان؛ آنچه باید در مورد این تخصص مهم بدانید


تعداد زیادی از متخصصان کودکان به‌عنوان پزشکی برای مراقبت‌های اولیه از کودک کار می‌کنند. متخصص اطفال برای اطمینان از سلامت جسمی و ذهنی و روحی کودک معاینات و بررسی‌های مختلفی انجام می‌دهد و طیف وسیعی از بیماری‌ها را تشخیص داده و درمان می‌کند. این پزشکان بر روی واکسن‌های مختلفی که باید به کودک در سنین مختلف تزریق شود، نظارت دارند، مثلا واکسن فلج اطفال که اگر تزریق نشود، کودک دچار فلج اطفال می‌شود. دکتر کودکان توصیه‌های بهداشتی مناسب را در سنین مختلف به کودک و والدین ارائه می‌کنند تا کودکان زندگی سالم‌تر و مفیدتری داشته باشند. از جمله موارد دیگری که متخصص کودکان مورد بررسی قرار می‌دهد، رشد قد کودکان و بلوغ نوجوانان است.


گرفتن نوبت آنلاین از دکتر متخصص کودکان (اطفال و نوزادان) در دکترتو


ساده‌ترین راه برای نوبت گیری از بهترین دکتر متخصص اطفال و نوزادان، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو می‌باشد. پس از مراجعه به لیست بهترین دکتر های متخصص کودکان و نوزادان در دکترتو (https://doctoreto.com/doctors/speciality/pediatric) و انتخاب شهر مورد نظر خود میتوانید؛ دکتر های متخصص کودکان (اطفال) فعال را مشاهده کرده و به صورت آنلاین نوبت بگیرید.


لیست دکتر های متخصص کودکان (اطفال و نوزادان) در دکترتو


متخصص اطفال تهران (دکتر اطفال و کودکان و نوزادان تهران) :


● دکتر احمد میلان (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر فرهاد محولاتی (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب کودکان (نورولوژی کودکان))


● دکتر عبداله کریمی (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان)


● دکتر غلامرضا زمانی قلعه تکی (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب کودکان (نورولوژی کودکان))


● دکتر ابوالحسن مصاحب (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر بهنام مقدادی (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر بهروز مقدادی (تخصص کودکان و نوزادان)



متخصص اطفال شیراز (دکتر اطفال و کودکان و نوزادان شیراز) :


● دکتر حمیدرضا معظم (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر غلامرضا پولادفر (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان)


● دکتر میترا بصیرت نیا (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های کلیه کودکان (نفرولوژی کودکان))


● دکتر زهرا دیالمه (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر سمیه نامجو (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر علی محمد شکیبا (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص قلب کودکان)


● دکتر امیر رضا حسینی (تخصص کودکان و نوزادان)



متخصص اطفال اصفهان (دکتر اطفال و کودکان و نوزادان اصفهان) :


● دکتر محمود توسلی (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی (ایمونولوژی بالینی))


● دکتر همایون رفعتی (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر علیرضا احمدی (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر بنفشه صداقت (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های روماتولوژی کودکان)


● دکتر محمد راست قلم (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر مرجان قاضی نور (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر بهروز فرهنگ فر (تخصص کودکان و نوزادان)



متخصص اطفال کرج (دکتر اطفال و کودکان و نوزادان کرج) :


● دکتر محمدرضا فضل الهی (فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی (ایمونولوژی بالینی) – تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر اسفندیار نجفی توانا (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های قلب کودکان)


● دکتر سوسن ریاحی دهکردی (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های کلیه کودکان (نفرولوژی کودکان))


● دکتر بدری احمدی (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر افسانه سیدابراهیمی (تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر غفور سلگی (فوق تخصص قلب کودکان – تخصص کودکان و نوزادان)


● دکتر مسعود حیدری (تخصص کودکان و نوزادان)



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب