دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1401 - 11:59
بای مطرح کرد؛

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مقابله با بحران جمعیت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرگز بر لزوم فعالیت دستگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌ها به‌عنوان قطب اصلی مرکز تجمعی جوانان در مقابله با بحران جمعیت تأکید کرد.
کد خبر : 658954
واحد بندرگز



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرگز، نشست ترویج «ازدواج سالم» کانون حمایت از خانواده و سلامت جوانی به همت مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز برگزار شد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرگز در این نشست با تبیین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، بحران جمعیت، کاهش رشد ازدواج و فرزندآوری بر لزوم فعالیت دستگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌ها به‌عنوان قطب اصلی مرکز تجمعی جوانان تأکید کرد.


ابوطالب بای اضافه کرد: باید در زمینه ترویج ازدواج، جوانی، پویایی و بالندگی جمعیت از استادان متخصص و متبحر در نشست‌های تخصصی، مشاوره و آموزش شود.


نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مقابله با بحران جمعیت


مریم تجری مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت بندرگز هم با ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت موجود (تعداد تولد/سن ازدواج/طلاق/ پایین بودن نرخ باروری کلی و پنجره جمعیتی و افزایش درصد سالمندی) به مقایسه کشور، استان گلستان و شهرستان بندرگز پرداخت و بر لزوم ارائه تسهیلات فرزندآوری تأکید کرد.


در پایان این نشست کتاب‌های قانون حمایت از خانواده، هشت گام برای ازدواج موفق، دانستنی‌های ازدواج و ازدواج مثبت ۱۸ به کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اهدا شد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته