دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو شورای عالی کار: پرداخت عیدی کارگران الزامی است

یک عضو شورای عالی کار درباره پرداخت عیدی کارگران گفت: کارفرمایان ملزم به پرداخت عیدی کارگران هستند و در غیر این صورت نیروی کار می‌تواند برای احقاق حق خود به مراجع حل اختلاف مستقر در ادارات کار مراجعه کنند.
کد خبر : 65809

مرتضی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه حداقل میزان حقوق امسال کارگران 712 هزار و 400 تومان بود، افزود: حداقل میزان عیدی کارگران 2 ماه حقوق و حداکثر آن 3 ماه حداقل دستمزد مصوب وزارت کار است.


وی با بیان اینکه نیروی کار برای دریافت عیدی کامل باید یک سال کامل به صورت مستمر تصدی شغل را بر عهده داشته و بیمه نیز برای آن رد شده باشد، تصریح کرد: عیدی کامل برای 365 روز کار به کارگر تعلق می‌گیرد و برای کارگرانی که کم‌تر از یک سال سابقه کار داشته باشند، میزان عیدی متناسب با روزهای حضور محاسبه خواهد شد.


رجبی بیان کرد: سقف میزان عیدی کارگران نباید از 3 ماه حداقل حقوق مصوب وزارت کار تجاوز کند. به عبارت دیگر اگر نیروی کاری یک میلیون تومان حقوق دریافت کند باز هم میزان عیدی آن از نمی‌تواند از 3 ماه حداقل دستمزد بیش‌تر باشد.


نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار درباره پرداخت سنوات نیز اظهار کرد: هر ساله به ازای یک ماه حقوق و دستمزد به کارگران سنوات تعلق می‌گیرد که این سنوات باید در مدت پایان قرارداد سالانه به نیروی کار پرداخت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب