دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1401 - 20:46
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خودکفایی در تولید کاغذ از برنامه‌های مهم وزارت ارشاد است+ عکس

محمد مهدی اسماعیلی خودکفایی در تولید کاغذ را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌داند.
کد خبر : 658005
افتتاحیه نمایشگاه سی و سوم کتاب تهران



به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره مشکل ناشران در چاپ کتاب و معضل کاغذ گفت: در حال حاضر با معاونت فرهنگی و مطبوعاتی در حال پیگیری این موضوع هستیم، ان‌شاءالله با مدیریت فضای بازار تا حدی نیازهای کوتاه مدت را برطرف خواهیم کرد و نیازهای بلندمدت در برنامه قرار گرفته است؛ در این راستا با مجموعه‌های داخلی قراردادهایی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا این موضوع را حل کنیم، خودکفایی در تولید کاغذ برنامه روشنی است که در جلسه مفصل دیگری به آن می‌پردازیم.


خودکفایی در تولید کاغذ از برنامه‌های مهم وزارت ارشاد است+ عکس


اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ریزی دقیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته تا بهترین امکانات برای ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب فراهم شود، اظهار کرد: اساس نمایشگاه کتاب این است که فاصله میان حوزه نشر و مخاطب را از بین ببرد، برای اینکه این کار به نحو احسنت اتفاق بیفتد از همه ظرفیت‌های مصلی تهران استفاده کردیم و هیچ فضای مسقفی نیست که خالی مانده باشد. امسال برای اولین بار به‌صورت چادر و موقت غرفه‌ای را نداریم، برای طراحی داخلی تلاش شده است؛ فضای رفت‌وآمد خوبی برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفتیم، برای اینکه تراکم سال‌های گذشته کم شود هم‌زمان نمایشگاه مجازی هم فعال کردیم تا دوستداران کتاب در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند به نمایشگاه کتاب تهران دسترسی داشته باشند.


خودکفایی در تولید کاغذ از برنامه‌های مهم وزارت ارشاد است+ عکس


وی افزود: ۳۲ کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشارکت دارند. یکی از سیاست‌های اصلی ما این است که این بخش را تقویت کنیم و بتوانیم نیازهای بخش‌های علمی و دانشگاهی خود را به خوبی تأمین کنیم.


خودکفایی در تولید کاغذ از برنامه‌های مهم وزارت ارشاد است+ عکس


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته