دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1394 - 14:47

جشن‌های روز هفتم دهه فجر انقلاب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی+ تصاویر

واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در هفتمین روز این ایام هم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
کد خبر : 65784

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در گلزار شهدای گرمسار با شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


در این مراسم که جمعی از مسئولان، کارکنان ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند، مزار شهدای شهرستان گرمسار عطرافشانی وگلباران و با شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا تجدید میثاق شد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: «همه ما در پیشگاه شهدا مسئول هستیم و تا زمانی در امور تعلیم و تعلّم موفق و ماندگار هستیم که از ارزشهای دینی و ولایت حمایت کنیم.»


فرهنگیان افزود: «در این صورت، دین خود را به امام و شهدا ادا کرده­ و توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت می­تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ در سطح جامعه داشته و جوانان و دانشجویان را در مسیر حمایت از آرمان‌های شهدا هدایت کند.»


وی ادامه داد: «رمز پایداری این نظام عمل به آموزه­ های دینی و حرکت در مسیر شهدای والا مقام است که می­تواند انقلاب اسلامی را بیمه کند.»


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از آحاد مردم شریف ایران دعوت کرد با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اقتدار و عزت و سر افرازی ایران عزیز اسلامی را به نمایش گذاشته و بـه فـضل الــهی دشمنان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناکام و مایوس کنند.


گرامیداشت دهه مبارک فجر در پردیس اشنویه دانشکده سما مهاباد


مراسم گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در پردیس اشنویه دانشکده سما مهاباد با حضور فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر، استادان، کارکنان و دانشجویان پردیس اشنویه در مجتمع فرهنگی - هنری این شهرستان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری برگزار شد.


اسعد خضری، فرماندار شهرستان اشنویه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بر پایبندی به آرمان های امام راحل(ره) و ادامه راه شهدای انقلاب و ارزش های اسلامی تأکید کرد.


امام جمعه شهرستان اشنویه نیز بیان کرد: «انقلاب اسلامی حاصل تلاش رهبر کبیر انقلاب و ریختن خون هزاران شهید گلگون کفن به پای این درخت تنومند است.»


ماموستا خاتمی به بیان عوامل مؤثر بر طلاق در خانواده ها پرداخت و بر استفاده صحیح از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی در راستای تحکیم بنیان خانواده تأکید کرد.


در ادامه رئیس آموزشکده سما مهاباد به ارائه گزارشی از نحوه تأسیس و راه اندازی، تعداد دانشجویان و رشته های دایر در پردیس اشنویه پرداخت.


دکتر رضا اسمعیلی وحدت و همدلی مردم و مسئولان شهرستان اشنویه را در راستای تأسیس و راه اندازی پردیس اشنویه سما مهاباد قابل ستایش توصیف کرد.


برپایی نمایشگاه فرهنگی با عنوان«بصیرت»، اجرای تئاتر، قدردانی از دانشجویان فعال پردیس اشنویه و پذیرایی از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد.


پردیس اشنویه دانشکده سما مهاباد از مهر امسال در 9 رشته فعال شروع به فعالیت کرده و اکنون 160 نفر دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.


برگزاری جشن بزرگ «فجر پیروزی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر


همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و یوم الله 22 بهمن, جشن بزرگ «فجر پیروزی» با حضور پرشور دانشگاهیان واحد اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.


دانشگاهیان واحد اسلامشهر صبح امروز با حضور پرشور در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی در جشن بزرگ «فجر پیروزی» که به مناسبت بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد؛ فرا رسیدن سالگرد بزرگترین انقلاب اسلامی جهان را گرامی داشتند.


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی؛ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره) را رنسانسی عظیم در تاریخ ایران زمین قلمداد کرد که دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به ثمر نشانده است.


حجت الاسلام رضا مرادی خلیفه لو خودباوری جوانان و پیشرفت های بیشمار علمی, فرهنگی, ورزشی و ... را از جمله ی ارمغان های ارزشمند انقلاب شکوهمند ایران اسلامی برشمرد و با توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی از چالش های پیش روی آن سخن گفته و خواستار ارتقاء دانش و بصیرت؛ و توجه بیش از پیش به اصول وحدت آفرین, همدلی و همگرایی تحت لوای ولایت فقیه در راستای تبدیل چالش ها به فرصت شد.


وی عقلانیت، علم و اخلاق را سه رویکرد اصلی فعالیت‌های کانون های دانشجویی واحد اسلامشهر معرفی و از اعضای همیشه فعال کانونها قدردانی کرد.


جشن بزرگ «فجر پیروزی» با اجرای نمایش «تلخند» از سوی گروه تئاتر دانشجویی رویش (حامد عباسی: نویسنده , کارگردان و بازیگر؛ مهدی پرهیزکاری, مهدی محبی, ساناز ایمانی, غزاله هادی پور و محدثه عابدین پور: بازیگران)؛ همچنین اجرای موسیقی زنده از سوی کامران نوروزی (دوتار) و مهدی محبی (گیتار) ادامه و با قرعه کشی و اهدای جوایز به 22 نفر از برگزیدگان مسابقه السابقون پایان یافت.


این مراسم؛ اولین برنامه ای بود که اجرای صفر تا صد آن از سوی دانشجویان و اعضای کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر صورت گرفته و مورد استقبال پرشور دانشگاهیان این واحد دانشگاهی قرار گرفت.


عبدالله‌زاده: واحد لاهیجان در بسیاری از امور شهرستان پیشتاز است


مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان همزمان با دهه فجر با حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «از اینکه در دهه مبارک فجر این افتخار نصیب‌مان شد که به دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بیاییم، جای بسیار خوشحالی و مسرت است.»


دکتر سهراب کردرستمی گزارشی از روند کارهای انجام شده در این واحد ارائه کرد و افزود: واحد لاهیجان با دارا بودن بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی و کاردانی، ۷۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۹ رشته در مقطع دکتری تخصصی، مراکز تحقیقاتی رشد، آزمایشگاه‌های مدرن و امکانات آموزشی، فرهنگی، پزوهشی مناسب، نقش به‌سزایی در توسعه همه جانبه شهرستان داشته که در راستای این مهم، تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی در کشور، استان و شهرستان با سایر نهادها منعقد شده است.»


عبدالله زاده پاشاکی نیز، با خیرمقدم به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: «با توجه به استعدادی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، انتظار می‌رود حضور فرهیختگان دانشگاهی در مراکز فکری فرهنگی شهرستان به منظور تصمیم‌سازی موثر، پر رنگ‌تر شود.»


امام جمعه لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان را مجموعه‌ای منسجم و پویا دانست که این مجموعه آموزشی در بسیاری از امور به ویژه کارهای فرهنگی شهرستان پیشتاز است و خاطرنشان کرد: «با مدیریت دکتر کردرستمی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، این واحد به یکی از بهترین نهادها در حوزه فرهنگی تبدیل شده است.»


عبدالله‌زاده سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را نیز درخور این شهرستان دانست و خطاب به مسئولان واحد لاهیجان گفت: «راز موفقیت شما استفاده از مدیرانی توانمند در سطح آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و … دانشگاه است که با تمام وجود در عرصه آموزش، فرهنگ، پژوهش و… تلاش می‌کنند و به ارتقای سطح علمی، فرهنگی دانشجویان می‌اندیشند.»


برگزاری مسابقه نقاشی جوانه های انقلاب در واحد زابل


به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر مسابقه ی نقاشی جوانه های انقلاب ویژه فرزندان کارکنان و اعضای هیئت علمی در واحد زابل برگزارشد که در پایان به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.


در این مراسم؛ سرپرست حوزه معاونت فرهنگی واحد، هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی هرچه بیشتر فرزندان و آینده سازان کشور عزیزمان با آرمان ها و اهداف قیام بزرگ مردم ایران بر علیه ظلم و استبداد عنوان کرد.


مهندس نیما اتحادی اظهار کرد: «امروزه کودکانمان آماج حملات سهمگین ضد فرهنگ دینی و اسلامی قرار گرفته اند که ما دانشگاهیان وظیفه خود می دانیم با ایجاد فضای شاد و مفرح و در قالب بازی های کودکانه مفاهیم ناب دینی و اعتقادی را برای آنان قابل فهم، و این تهاجم بی رحمانه فرهنگی را خنثی کنیم.»


اتحادی افزود: «استقبال خانواده ها از اجرای محافل خانوادگی در واحد زابل بسیار زیاد است و ما را بر آن داشت تا نهابت ظرفیت حوزه معاونت فرهنگی را در برگزاری مراسماتی از این دست و ارتقای کیفیت آن به کار گیری کنیم.»


ویژه برنامه های دهه مبارک فجر دانشگاه آزاد اسلامی گناباد


در ادامه ویژه برنامه های سی و هفتمین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، به همت پایگاه مقاومت بیسج شهید محمدی ثانی کارکنان واحد گناباد در محل مسجد دانشگاه مراسمی برگزار گردید.


در این مراسم که پس از جلسه هفتگی قرائت قرآن کارکنان برگزار می شد و دکتر حسن زاده رئیس، معاونان و کارکنان واحد گناباد و فرماندهی و چند تن از پرسنل حوزه مقاومت شهید باهنر و ارکان گردان عاشورای شهرستان نیز حضور داشتند.


مدیر گروه معارف اسلامی واحد گناباد، تاریخ اندیشه ساسی را به سه دوره تقسیم کرد: «نخست دوره باستان و یا عصر جهان محوری، دوم قرون وسطی و بعد از آن نهضت انبیا و دوره عصر خدا محوری و دوره سوم عصر انسان محوری.»


حجت الاسلام تقوی ادامه داد: «دوره سوم در ایران از زمان رضا خان شکل گرفت که توام با کنار گذاشتن دین و محور قرار گرفتن انسان قلدر همراه بود که در این دوره فضا تاریک شد لیکن به برکت یک انفجار نورانی، امروز به شکرانه الهی در فضای اسلامی و انقلابی قرار گرفته ایم.»


تقوی به فضیلت سوره مبارکه فجر پرداخت و افزود:« هسته اصلی فجر انقلاب امام راحل و مردم بودند.»


مدیر گروه معارف اسلامی واحد گناباد با توجه به نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: «نباید نقش دانشگاه نادیده گرفته شود.»


تقوی امنیت و ثباتی که در کشور حاکم است را مرهون خون مطهر شهدا و ایثارگری آنان دانست و یادآور شد: «باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.»


در ادامه این مراسم حاضران به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ادای احترام کردند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد هم پس از پایان گلباران مزار مطهر شهدای گمنام واحد گفت: «دهه فجر انقلاب اسلامی سرآغاز طلوع اسلام و مقطع رهایی ملت ایران از جور طاغوت، ستم و اسکتبار و استعمار است.»


دکتر حسن زاده دهه فجر را در تاریخ ایران اسلامی نقطه عطف و تعیین کننده دانست و افزود: «فرصت مغتنم و خوبی است تا دستاوردهای ارشمند انقلاب اسلامی، به نسل های جوان و دانشجو که آینده ساز میهن اسلامی می باشند به برکت این ایام شناسانده شود.»


حسن زاده اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی گناباد همانند سنوات گذشته و همراه با مردم شهید پرور و همیشه در صحنه گناباد در راهپیمایی بزرگ و با شکوه 22 بهمن ماه شرکت خواهد کرد تا بار دیگر با ارمان های والای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تجدید بیعت کند چرا که انقلاب اسلامی همچون ارمغان الهی و مائده‌ای آسمانی در تاریک ترین لحظات تاریخ ملت ایران به ما ارزانی شد.»


رمز پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری پیامبرگونه امام (ره)و قیام مردم برای رضای خدا بود


مراسم پیاده‌روی دانشگاهیان شهر لار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و با همکاری کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر دانشگاه لارستان و با حضور سرپرست واحد به اتفاق هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و پرسنل دانشگاه های پرستاری حضرت زینب (س)، علمی کاربردی، پیام نور و علوم پزشکی از میدان امام رضا(ع) شهر لار تا دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.


سرپرست واحد لار در جمع دانشگاهیان شهر لار اظهار کرد: «پیروزی انقلاب اسلامی بی شک معجزه الهی بود که به دست رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و قیام مردم برای رضای خدا صورت پذیرفت.»


دکتر مهدی مهدی زاده ادامه داد: «پیروزی این انقلاب دل تمامی مظلومان و مستضعفان جهان را خوشحال کرد و چشم جهانیان را خیره ساخت تا باور شود که می‌توان با دست‌های خالی و مشت‌های گره کرده کاخ ظلم و ستم را فرو ریخت و حکومتی که برپایه ظلم و ستم است را سرنگون کرد.»


سرپرست واحد لار این مقطع زمانی از انقلاب را حساس تلقی کرد و افزود: «اکنون همه ما مسئولیت داریم تا در این مقطع زمانی انقلاب و نظام اسلامی را در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با تربیت نیروهای متخصص و متعهد کمک کنیم و این امر تنها با تکیه بر جوانان و آینده‌سازان انقلاب اسلامی و تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب آیت االله خامنه ای میسر خواهد شد.


مهدی زاده شکوفایی معنوی و گرایش مردم به سمت ارزش‌های اسلامی، گسترش آزادی‌های مشروع که موجب حضور حد اکثری مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی می‌شود، فعال شدن حوزه و دانشگاه در تمامی ابعاد علمی و اجتماعی و وحدت این دو، حضور فعال زنان در انقلاب اسلامی و سازندگی کشور و مطرح شدن ایران اسلامی در صحنه های بین المللی به عنوان کشوری با اقتدار را از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست.


وی 18 بهمن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان را گرامی داشت و عنوان کرد: «بدون تردید این مجموعه بزرگ همچون نگینی در جنوب کشور میدرخشد که مرهون زحمات بزرگ مردانی است که با تلاش خوداین واحد علمی را با اتکا به خداوند منان بنا کردند و اکنون به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم کشور با بهره‌مندی از استادان مجرب، و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و بروز به تربیت جوانان این مرزو بوم مشغول است.»


در این مراسم باشکوه شرکت کنندگان با راهپیمایی از مسیرهای برنامه ریزی شده به سمت قبور مطهر دوتن از شهدای جاوید الاثر در دانشگاه ازاد اسلامی لارستان حرکت نمودند و با قرائت فاتحه و نثار گل با آرمانهای شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان نمودند.


برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور


به مناسبت ایام الله دهه فجر مسابقه نقاشی با موضوع نماز ویژه فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه نیشابور گفت: «تعداد 120 نفر از فرزندان استادان و پرسنل در مسابقه نقاشی نماز که در محل مسجد دانشگاه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، حضور داشتند که به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.»


علی محمد خوش نیت افزود: «به مناسبت دهه فجر از تعداد 30 نفر نمازگزاران نمونه، خادمین مسجد و ائمه جماعت دانشگاه تجلیل شد.»


تجدید میثاق تشکلات دانشجویی واحد بروجن با آرمان های امام راحل و شهدا همزمان با دهه مبارک فجر


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و تشکلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام برگزار شد.


دکتر احمد بهرامی در این مراسم که به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد با بیان اینکه امنیت و آزادی که اکنون در جامعه ما حاکم است مرهون خون شهدای عزیز است به تشریح برنامه های اجرا شده و در دست اجرا در این دهه پرداخت.


رئیس واحد بروجن گفت: «در هفته گذشته مسابقات ورزشی تیراتدازی با کمان، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و تنیس ویژه کارکنان دانشگاه و همایش پیاده روی ویژه دانشجویان برگزار شد.»


وی افزود: «با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم، برای ایجاد شورو نشاط سیاسی در جوانان در نظر است سلسله جلسات کرسی آزاد اندیشی از این هفته همزمان با ایام الله دهه فجر آغاز شود.»


دکتر بهرامی عصر شعر، مسابقه کتابخوانی و دیدار با خانواده شهدا را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.


فتح قله ۴۸۱۱ متری سبلان از سوی دانشجوی واحد بناب


همزمان با ایام الله دهه فجر، وحید علی­پور دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی واحد بناب، موفق به فتح قله۴۸۱۱ متری سبلان شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سبلان از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمال غرب کشور و در بین استان اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.


سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتشفشانی غیر فعال است.


ارتفاع قله این کوه ۴۸۱۱ متر است.


غباروبی گلزار شهدای میناب


در آستانه گرامیداشت فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر پرسنل و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب در گلزار شهدای این شهرستان مزار مطهر شهدا غبارروبی، عطرافشانی و گلباران کردند.


در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هیات رئیسه،کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با شرکت دراین آیین معنوی با قرائت فاتحه وشستشوی قبور مطهر شهدا باگلاب، با ادای احترام به روح بلند شهیدان والا مقام و اسطوره‌های ماندگار کشور عزیزمان، باردیگربا آرمانهای امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: «ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای تجلیل و تکریم از مقام والای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که ارج نهادن به مقام شامخ شهدای عزیز از برنامه‌های اولویت دار و وظیفه همه ما است.»


خلیل سزیده افزود: «حفظ و حراست از نظام و انقلاب بر عهده همگان است چرا که این شهدا بودند که با اقتدار، وحدت و جان خود این نظام را بدست آورند و در اختیار ما قرار دادند.»


دیدار سرپرست واحد لنجان با خانواده شهدا


سرپرست واحد لنجان امنیت و آرامش کنونی ایران اسلامی را مرهون ایثارگری و رشادت‌های شهدا و رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: «شهدا باعث عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی ایران هستند و امروز نیز خدمت به خانواده‌های آنان توفیق الهی است.»


محسن امینی در دیدار با خانواده دانشجویان شاهد دانشگاه آزاد لنجان (موسوی و صدیقی) اظهار کرد: «ما به شهدا و خانواده آنان مدیون هستیم و حضور ما در منازل این عزیزان تذکر و هشداری است برای خودمان و نیازی است که ما به حضور معنوی شهدا و خانواده‌هایشان در زندگی و عرصه‌های مختلف جامعه خود داریم.»


وی حضور در کنار خانواده معظم شهدا را توفیق الهی برای مسئولان نظام اسلامی دانست و گفت: «شهدا و جانبازانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی به‌سزا و ارزشمند داشتند با اهدای جان و مال خود بیشترین خدمت را به نظام و انقلاب اسلامی ارائه کردند و سرمایه‌هایی ارزشمند برای جامعه هستند.»


سرپرست واحد لنجان تکریم از خانواده شهدا را وظیفه همه مردم دانست و اظهار کرد: «پدران و مادران شهدا در دامان خود فرزندان رشید و مؤمنی را تربیت کردند که با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند که البته مسئولیت سنگین حفظ دستاوردهای شهدا و قدم نهادن در راه آنها بر دوش تمام مردم کشور است و هر کس در هر جایگاهی باید تلاش کند به بهترین نحو وظایف خود را به انجام رساند.»


این مسئول، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را جزو ارزشمندترین ذخائر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: «همه مسئولان به عنوان خادمین و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با ارج نهادن به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، در راستای نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق صادقانه و بی‌ریای شهدا تلاش کنند.»


علی شیخ ابومسعودی، معاون اداری و مالی واحد لنجان، با بیان اینکه خون پاک شهدا و صبر و بردباری خانواده‌های آنها، عزت و اقتدار را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است، اظهار کرد: «خانواده معظم و مکرم شهدا دارای مقام و منزلت ویژه‌ای در نزد خداوند متعال و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.»


محمدعلی رحمانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لنجان، دیدار از خانواده شهدا را میثاق با خون شهیدان دانست و تاکید کرد: «اعتلای ارزشهای بلند اسلامی و پاسداری از میراث گرانبهای انقلاب آرمان شهدا بود و اگر رشادت‌ها و دلیرمردیهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود ایران اسلامی این چنین در دنیا با عزت و افتخار و سربلند نبود.»


دیدار دانشگاهیان واحد بجنورد با خانواده شهدا و جانبازان


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بجنورد به همراه تنی چند از کارکنان با حضور در منزل شهید یزدانی و جانباز 25 درصد با خانواده آن بزرگواران دیدار و گفتگو کردند.


همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، معاون دانشجویی فرهنگی واحد بجنورد به همراه تعدادی از کارکنان با حضور در منزل شهید یزدانی و دانشجوی جانباز عباس ریحانی با تجدید پیمان با شهید والامقام و جانباز گرانقدر، از صبر و مقاومت آن بزرگواران قدردانی کردند.


مدیر فرهنگی واحد بجنورد ضمن تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده‌ شهید یزدانی تجلیل کرد و گفت: بالاترین درجه‌ای می تواند نصیب انسان شود همان شهادت است که قطعا بندگان مخلص خداوند به چنین درجه های نایل خواهند شد.


حجت‌الاسلام حسن فروتن افزود: «خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.»


همسر شهید علی اکبر یزدانی نیز با قدردانی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خواستار حفظ حرمت شهدا شد و گفت: «امیدوارم جوانان بتوانند با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری رهرو راه شهدا و جانبازان این مرز و بوم باشند.»


عباس ریحانی دانشجوی جانباز 25 درصد نیز در جمع کارکنان واحد بجنورد به بیان خاطرات خود در عملیات های کربلای 4 و الفجر 4 پرداخت و از دوستان شهیدش از جمله سردار محمدزاده، خانکلابی و رحیمی به نیکی یاد کرد.


یزدانی در عملیات رمضان سال 61 در سن26 سالگی شربت شهادت را در منطقه شلمچه نوشید و در قطعه شهدای بجنورد به خاک سپرده شد. ریحانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی واحد بجنورد و جانباز 25 درصد هشت سال دفاع مقدس نیز در عملیات والفجر 4 سال 1362 مجروح شد.


نشست هم اندیشی دانشگاهیان واحد زرقان با علما در دفتر امام جمعه شهر زرقان برگزار شد


همزمان با ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعضای هیات رئیسه و جمعی از استادان واحد زرقان با حضور در دفتر امام جمعه با علما و روحانیون این شهر نشستی صمصی برگزار کردند.


حجت‌اسلام موحدی امام جمعه زرقان با تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از واحد زرقان برای برگزاری این هم اندیشی گفت: «رشد و توسعه فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه اقدام شایسته ای است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان دراین زمینه به رشد بالنده ای دست یافته است.»


سرپرست واحد زرقان در این نشست دانشگاه آزاد اسلامی را متعلق به همه مردم و جامعه دانست و بیان کرد: «تبیین اندیشه های معمار کبیر انقلاب با گام برداشتن در مسیر انقلاب و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری رسالت عظیمی است که باید محور فعالیتهای محیطهای علمی و دانشگاهی قرار گیرد.»


دکتر مهدی وادی ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است که از سوی آیت الله هاشمی رفسجانی در خطبه های نماز جمعه اعلام موجودیت کرد و اکنون در اقصی نقاط میهن اسلامی به پرورش نسل جوان و دانشجو در ابعاد مختلف فرهنگی،آموزشی و پژوهشی می‌پردازد و لازم است همه از این درخت تنومند حمایت کنیم.


سرپرست واحد زرقان با ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: «پرداختن به مسائل فرهنگی وشکوفا سازی باورهای فرهنگی مذهبی در دانشجویان از اولویتهای برنامه های فرهنگی این واحد دانشگاهی است که در این زمینه از نظرات و راهکارهای روحانیون معظم این شهر استقبال می‌کنیم.


در این نشست که در فضایی صمیمی در دفتر امام جمعه برگزار شد استادان واحد زرقان و روحانیون این شهر در زمینه های علمی و فرهنگی و مذهبی به بحث و تبادل نظر پرداختند .


دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل فرهنگی، نهادی پیشتاز است


دبیر ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی فومن گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در مسائل فرهنگی به عنوان نهادی پیشتاز، همیشه یار و یاور ستاد شهرستانی بوده است.»


حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در مراسم گرامیداشت دهه فجر در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت افزود: «اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و تعامل مناسب این نهاد دانشگاهی و علمی در سطح شهرستان ستودنی و اثربخش است.»


وی ادامه داد: «ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جدید است که این امر با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و نشست های بصیرتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در حال اجرا است.»


دبیر ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و رئیس تبلیغات اسلامی فومن با قدردانی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه در سطح شهرستان تصریح کرد: «دانشگاه بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبدا همه تحولات است و با تربیت و تهذیب جوانان انقلابی و اندیشمند می‌تواند منشا خیرات و برکات فراوان باشد.»


ابراهیم زاده در جمع مشترک ائمه جماعات مساجد شهرستان‌های فومن و شفت و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، همچنین بر تعامل دو سویه حوزه و دانشگاه برای تعالی بیشتر و افزایش روحیه معنوی و اعتقادی جوانان دانشجو تاکید کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی مولود مبارک انقلاب اسلامی با 32 سال سابقه فرهنگی، علمی در کشور


معاون دانشجویی فرهنگی واحدقائم شهر «تأسیس دانشگاه آزاداسلامی را یکی از مولودهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: «به برکت انقلاب اسلامی و تدبیر و کمک امام خمینی (ره ) دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که توانست 32 سال در عرصه فرهنگ، علم و پژوهش خدمات رسان خوبی برای ملت ایران و دوستداران علم باشد.»


مهدی فلاح با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت آن این دهه را یادآور و تداعی کننده رشادت های ملت غیور ایران در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: «فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی براساس پیش زمینه‌های دینی و باورهای مذهبی ملت ایران بود که مردم شریف و ولایی ایران با احساس اینکه غرور دینی وملی آنها زیر سوال رفته پا به عرصه گذاشتند و با اتکا به خداوند و نیروی مردمی و تحت رهبری امام خمینی(ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند.»


فلاح با قدردانی و سپاس از دلاورمردان و سربازان ولایی مدافع حرم از شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: «انقلاب اسلامی از روز اول به ثمر رسیدنش ثمره های مبارکی را به ارمغان گذاشت اما دستان ناپاک و پلید مستکبران از همان ابتدا شروع به سنگ‌اندازی در انقلاب کردند و جنگ 8 ساله ای را به کشور ایران تحمیل کردند.»


معاون دانشجویی واحد قائم‌شهر آسایش و آرامش امروز کشور را شهادت و جان فشانی جوانان غیور و رشید انقلاب دانست و گفت: «اگر امروز ما در کنار هم با راحتی و آسودگی خاطر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن میگیرم مرهون رشادت های دلاورمردان ما در زمان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس است.»


فلاح با توجه به دو رخداد مهم سالگرد انقلاب اسلامی در 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از دانشگاهیان و عموم مردم سلحشور ایران خواست تا همچون سالهای گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22بهمن و حماسه 7 اسفند در عرصه حمایت از انقلاب و اسلام و نظام با تأسی از ندای هیهان من الذله ابا عبدالله (ع)و با انتخابی درست از سر آگاهی و بصیرت یاور انقلاب باشند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند».


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران هم با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی در جمع خانواده دانشگاهیان درباره ویژگیهای یک خانواده انقلابی مطالبی بیان کرد.


حجت الاسلام ابراهیمیان با ابراز خوشحالی و بیان رضایت از ازدواج با همسر- کمک کردن در کارهای منزل - مشورت کردن در امور زندگی و شوخ طبعی با اهل خانه- بهترین شنونده در هنگام صحبت همسر تهیه هدیه وسوغات برای همسر را از سیره شش گانه امام حسین (ع) در خانه و خانواده بیان کرد.


جشن میلاد انقلاب با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، باقرزاده ریاست واحد،هیات رئیسه، کارکنان، استادان، دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان قائم شهر در سالن اجتماعات ساختمان رسالت واحد قائم‌شهر همراه با برنامه های شاد و متنوع برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته