دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1401 - 15:33

مسیر دروس به علاوه استقبال دانشجویان.

)با همکاری بیشتر اساتید در جهت پیشرفت دانشجویان در مسیر دروس به علاوه استقبال دانشجویان.
کد خبر : 657178
ایگور کوناشنکوف

)ماهان ابوک هستم،دانشجوی ترم ۶ کارشناسی عمران که به تازگی این سمت را کسب کرده ام و قبل از این سمت را امیررضا جهانشاهی که به تازگی فارغ التحصیل شده است دارا بود



انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد واحد گرگان در تاریخ ۱۳۸۳/۳/۱۱ توسط جمعی از دانشجویان رشته ی عمران تشکیل شد، در حال حاضر تعداد اعضای فعال این انجمن حدودا به ۱۰۰ نفر میرسد،از جمله فعالیت های این انجمن عبارت است از برگزاری کارگاه ها و دوره های علمی از جمله(اتوکد،ایتبس،سیف و...) و برگزاری مسابقات از جمله مسابقه بتن و ... است.



۲)انجمن های علمی دانشجویی پل های ارتباطی بین دانشجویان و دانشگاه است و وجود این انجمن ها در دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت میباشد زیرا در هر رشته تعداد زیادی دانشجو وجود دارد، از این رو درخواست های متفاوتی برای برگزاری انواع کارگاه و کلاس اموزشی و ... از طرف دانشجویان وجود دارد ، انجمن های علمی با برقراری ارتباط با مدیر گروه مربوطه و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این بستر را فراهم میکند تا بهترین کیفیت درسی را به دانشجو ارائه دهیم.


از اهداف انجمن های علمی ارتباط مستمر با انجمن های علمی دیگر است.



برگزاری کارگاه های آموزشی، سخنرانی ها، همایش ها و سمینارهای، علمی


بازدیدهای علمی مرتبط با رشته تحصیلی


ارائه ی طرح های پژوهشی


هر گونه فعالیت علمی دیگر که به تصویب کمیسیون مرکزی دانشگاه برسد.



۳)تولید علم همواره یکی از مهم‌ترین مسائل هر کشوری محسوب می‌شود که عصاره آن می‌تواند از دل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بیرون بیاید.


امروزه یکی از مهم‌ترین تشکل‌هایی که می‌تواند به صورت جدی به موضوع تولید علم ورود پیدا کند انجمن‌های علمی دانشجویی نام دارد، چرا که نقش دانشجویان در توسعه علم و فناوری کشور بسیار حائز اهمیت است.


در انجمن های علمی با برقراری ارتباط بین ارگان ها وشرکت های مرتبط با دانشگاه ، با برگزاری بازدیدها و کارگاه ها و همکاری با این شرکت ها باعث اشنایی بیشتر و علاقمند شدن دانشجویان به این حوزه های علمی می شود.


۴)حمایت دانشگاه سهم به سزایی در عملی کردن اهداف انجمن ها دارد و در دانشگاه ما این حمایت به نحو احسن انجام میشود و باعث اشتیاق بیشتر انجمن در این امر دارد.



۵)با همکاری بیشتر اساتید در جهت پیشرفت دانشجویان در مسیر دروس به علاوه استقبال دانشجویان.


مِن جمله برگزاری بازدید های علمی ، انجام پروژه های عملی و مسابقات بیشتر در زمینه موضوع رشته.


داشتن استقلال نسبی به انجمن‌ها و واگذاری اختیار در بعضی از تصمیم‌گیری‌ها موجب آزادشدن ظرفیت انسانی موجود در آنها می‌شود.



۶)امکاناتی که دانشگاه در اختیار هر انجمن علمی دانشجویی قرار می دهد علاوه بر دفتر انجمن، لوازم اداری لازم، ایجاد پژوهشکده برای بررسی و تحقیق با تجهیزات لازم بوده و اگر انجمن ما در  انجام فعالیت هایی همچون سخنرانی، سمینار، طرح پژوهشی نیاز به امکانات موجود دانشگاه داشته باشد باهماهنگی با مسئولین امر، این امکانات در اختیار ما قرار داده می شود و با قرار دادن بودجه ی مشخص برای انجمن علمی ما مشکلات مالی نیز رفع میشود.



۷)انجمن علمی عمران در سال ۱۴۰۰ موفق به برگزاری مسابقه بتن استانی در بهمن ماه و برگزاری مسابقه بتن درون واحدی در خرداد ماه و برگزاری کلاس ایتبس و اتوکد در این سال شده است.



۸)متاسفانه در این ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان هیچ فعالیتی از جمله اعم از ثبت اختراع و تولیداتی نظیر ان نداشته ایم ولی با برگزاری چندین کارگاه هایی ایده یابی و ایده پردازی در این ضمینه (ثبت اختراع) داشته ایم.



۹)از جمله درخواست های بنده و دقدقه های این جانب فعالیت صنایع عمرانی با انجمن های علمی عمران و به کار گیری افراد فعال در این انجمن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته