دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پذیرش و چاپ مقاله دانشگاهیان واحد شبستر در مجله بین‌­المللیISI

مقاله مشترک دکتر ناصر ماهری سیس عضو هیأت علمی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد شبستر و دکتر افشار میرزایی دانش‌­آموخته دکترای تغذیه دام و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و استعدادهای درخشان واحد شبستر در مجله دانشگاه فدرال برزیل که در زمره مجلات بین المللیISI (WOS) نمایه می‌­شود به چاپ رسید.
کد خبر : 65714

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله مشترک ماهری سیس عضو هیأت علمی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد شبستر و میرزایی دانش ­آموخته دکترای تغذیه دام و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و استعدادهای درخشان واحد با عنوان: راهکارهای میکروبیولوژیکی و بیوتکنولوژیکی مؤثر بر کاهش انتشار متان در نشخوارکنندگان، در مجله Journal of Animal Behaviour and Biometeorology دانشگاه فدرال برزیل که در زمره مجلات بین المللیISI (WOS) نمایه می­‌شود، به چاپ رسید.


این مقاله یکی از چالش‌­های زیست محیطی مهم قرن یعنی تولید گازهای گلخانه‌­ای در آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را از دیدگاه علوم دامی به مورد بحث گذاشته است.


گاز متان به عنوان یکی از مهم­ترین گازهای گلخانه‌­ای است که بخش قابل توجهی از آن از سوی نشخوارکنندگان تولید می‌­شود. در این مقاله و سه مقاله­‌ای که قبلاً از سوی این پژوهشگران در مجلات معتبر بین ­المللی به چاپ رسیده است، راهکارهای مختلفی برای کاهش متان در فعالیت­های دامپروری ارائه شده است.


ناصر ماهری استادیار گروه علوم دامی واحد شبستر است و با چاپ این مقاله، مجموع مقالات ISI و علمی پژوهشی وی به 150 عنوان رسید. مقالات متعدد این پژوهشگر در کنفرانس­های بین­‌المللی و مجلات کشورهای مختلف از جمله اردن، اسپانیا، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی، آمریکا، ایتالیا، ایران، ایرلند، بلغارستان، برزیل، بنگلادش، پاکستان، تایلند، ترکیه، جمهوری چک، فرانسه، فنلاند، لیبی، مالزی، مصر، نروژ، نیجریه، هندوستان و یونان ارائه و به چاپ رسیده ­اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته