دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نقره‌کار در گفت‌وگو با آنا:

دانشجویان با مطالعه به‌روز به مطالبه رهبر انقلاب پاسخ دهند/ ضرورت روشنگری برای مقابله با غرب‌زده‌ها

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص تکلیف دانشجویان در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری، گفت: این قشر آینده ساز باید به‌روز باشند و با آگاهی از ترفندها، سیاست‌ها و اتاق‌های فکر ابرقدرت‌ها در راستای خنثی کردن توطئه‌ها گام بردارند.
کد خبر : 656941
عبدالحمید نقره کار

عبدالحمید نقره‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تکلیف دانشگاهیان برای مقابله با کسانی که آرمان‌زدایی، هویت‌زدایی و ایدئولوژی‌زدایی می کنند، خاطرنشان کرد: چند قرن است به دلیل حکومت‌های فاسد، عقب‌افتادگی مادی و تکنولوژی، فناوری و صنعت و امکانات و زیرساخت‌های عمرانی و آبادانی و شهرسازی و معماری داشتیم.


وی افزود: طبیعتاً یک عده‌ای تحت تأثیر پیشرفت‌های کمّی غرب، تصورشان این است که اصولاً شرقی‌ها به‌طور کلی و به‌طور خاص مثلاً ایرانی‌ها از نظر استعداد و امکانات برای پیشرفت و آبادانی، کم و کسری دارند. بنابراین یک عده روشنفکرنما، غرب‌زده، از خودباخته و مسخ شده متأسفانه یک چنین برداشتی دارند و در واقع نژادپرستی غربی‌ها را تأیید می‌کنند و ناامیدی، یأس، ازخودباختگی را ترویج می‌کنند به خصوص در جوان‌ها، دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان در حالی که الان ما دیگر حکومت‌های ستمشاهی را نداریم.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه در جمهوری اسلامی به‌خصوص با دولت جدید، رویکردها، سیاست‌ها، برنامه‌های کلانی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مطرح کردند، گفت: دولت و اکثر وزرا، مجلس، شهردار تهران رویکردشان، رویکرد اسلامی، سازندگی و آبادانی کشور است.


وی افزود: باید رویکرد غرب‌زدگی و ازخودباختگی را در جامعه برملا کنیم. زیرا خودباختگان افرادی هستند غرب‌زده، مأیوس و ناامید که کشور را ناامید و مستعمره می‌کنند. از اینها باید تبرّی جست. باید آنها را شناخت و معرفی کرد و باید به دنبال راهبردهایی که رهبری با این انسجام، منطق قوی و الهی و اسلامی مطرح می‌کنند، گام برداشت. قوای سه‌گانه نیز در این مسیر در حال حرکت هستند.


نقره‌کار ادامه داد: بنابراین جای هیچ‌گونه ناامیدی، شک، وادادگی و انفعال نیست. همان‌جور که در حال حاضر می‌بینیم آن بخش‌هایی که رهبری مستقیماً مدیریت داشتند و متقابلاً از فرمان رهبری تبعیت کردند، به چه اوج و قدرتی رسیدند، مثلاً در حوزه نیروهای نظامی یا بحث اتمی یا بسیاری از علمای ما در حوزه‌های مختلف صنعتی و علمی به درجات یک و دو، تا پنج دنیا رسیدند علی‌رغم اینکه ۲۰۰، ۳۰۰ سال از آن‌ها عقب بودند.


وی افزود: بنابراین ما با کمال امید و اتکاءبه‌نفس و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری، آینده بسیار درخشان و روشنی داریم. فریب این انسان‌های مغموم افسرده خودباخته نباید شد.


قطب علمی معماری اسلامی با اشاره به فرمایش رهبری در مورد لزوم توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم یک مسیر فردی یا حتی اجتماعی یا ملی داشته باشیم زیرا امروز سرنوشت انسان‌ها به هم گره خورده است. امروز دهکده جهانی مصداق عینی پیدا کرده است. آنها هوا را آلوده می‌کنند، آلودگی‌اش در اینجا نصیب ما می‌شود. ترکیه سد می‌بندد جلوی آب‌های ایران و عراق را می‌گیرد، اینجا گرد وخاکش نفس ما را تنگ می‌کند یا افغانستان و ...


وی افزود: ضرورت دارد که همه جوان‌ها و به خصوص دانشجویان یک نگاه و توجه جهانی داشته باشند. راهش هم این است که به روز باشند. هم رسانه‌ها است، رسانه‌هایی که اخبار را مرتب به روز و ساعت دارد منتقل می‌کند. به جای اینکه در این رسانه‌ها (فضای مجازی) دنبال بازی و تفریح باشند، به مسائل اقتصادی، سیاسی و حقوق بشر جهانی توجه کنند، جنگ‌افروزی‌هایی که آمریکا و غربی‌ها می‌کنند، این فسادانگیزی‌هایی که می‌کنند.


نقره‌کار ادامه داد: دانشجویان باید به‌روز متوجه ترفندها، برنامه‌ها، سیاست‌ها و اتاق‌های فکرابرقدرت ها باشند. پروتکل‌هایی که آنها مطرح می‌کنند را مطالعه کنند تا بتوانند در هر تصمیم و فرایند غربی، خانوادگی، اجتماعی، حضورشان یک حضور همه‌جانبه و جمعی و بالاجبار باید جهانی باشد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با رویکردهایی که آمریکا و اروپا برای تسلط بر کل جهان و فاسد کردن و غارت جهان در پیش گرفته‌اند، باید مقابله کنیم لذا در این راستا باید به روز مطالعه کنیم و ببینیم برنامه‌های این‌ها که هر روز یک نقشه شوم شیطانی تازه‌ای می‌کشند، چیست و نقشه‌هایشان را برملا کنیم.


انتهای پیام/۴۱۶۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته