دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

لیلا حاتمی: به دنبال متفاوت بودن نیستم/ از بازی با بهنوش بختیاری شگفت‌زده شدم

دومین نشست نقد و بررسی روز ششم جشنواره به فیلم«من» به کارگردانی سهیل بیرقی در بخش نگاه نو اختصاص یافت. این جلسه با حضور لیلا حاتمی، بهنوش بختیاری، سهیل بیرقی، کارگردان، سعید سعدی و سعید خانی، تهیه کننده، شیما منفرد، تدوینگر و خدایار خاقانی به عنوان منتقد برگزار شد.
کد خبر : 65663

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، لیلا حاتمی که در فیلم «من » نقش آذر را بازی کرده است، در نشست نقد و بررسی این فیلم گفت: « وقتی که فیلمنامه را خواندم آنقدر برایم اطمینان بخش بود که بخواهم در این فیلم حضور داشته باشم.»


وی در سخنانش اظهار کرد: «به دنبال متفاوت بودن نیستم و به آن فکر نمی‌کنم و وقتی پیشنهاد بازی در این فیلم از طرف سهیل بیرقی به من داده شد، به او گفتم که این نقش اصلا به من نمی‌آید و حتی از نظر فیزیکی هم به من نمی‌خورد اما پس از اصرار او خواستم دیالوگ‌ها را به گونه‌ای درست کند تا رول مرا جلو ببرد.»


او با اعلام این‌که شب گذشته نتوانسته به تماشای این فیلم بنشیند گفت: «آنچه در فیلمنامه «من» برایم جذاب بود این بود که فیلمنامه این اثر فرم کلاسیک قدیمی دارد که در سطح اتفاق می‌افتد و لکنت دارد، ضمن این‌که فیلم فرم داشت و فرمش خود سینما بود. برایم جالب بود که کارگردانی از این نسل به آن زمان‌ها فکر کرده و آن الگوهای قدیمی و کلاسیک را الگوی فیلم خودش قرار داده است.»


این بازیگر سینما بیان کرد: «گروه این فیلم بسیار حرفه‌ای و مودب بودند که به نظرم این از تجربیات بیرقی نشات می‌گیرد که توانسته بود چنین تیم حرفه‌ای را گرد هم آورد.»


وی در سخنانش درباره همکاری با بهنوش بختیاری در فیلم «من» اعلام کرد: «نسبت به بازی بختیاری واقعاً شگفت‌زده شدم و باید بگویم که در این فیلم همکاری خوبی با هم داشته‌ایم.»


سهیل بیرقی کارگردان فیلم سینمایی «من» گفت: «من برخلاف نظر تولیدکنندگان و همکارانم در برخی از فیلم‌ها که از صدای سالن نمایش فیلم ناراضی بودند، من از نمایش فیلم «من» در برج میلاد بسیار راضی هستم.»


وی همچنین در معرفی هرچه بیشتر این فیلم سینمایی بیان کرد: «فیلم «من» فیلمنامه‌ای نداشت که قرار باشد گره‌افکنی یا گره‌گشایی کند، این فیلم ضد کلیشه‌تر از معمول است. »


وی افزود: «این فیلم، فیلمی است که پتانسیل هیجان، تعقیب و گریز را داشت اما معکوس لحن خودش روایت می شود. در این فیلم یک قصه هیجانی را با حذف هیجانات همیشگی شاهد هستیم و حتی ضد قهرمان را حذف کردیم.»


کارگردان فیلم سینمایی «من» درباره نقش آذر گفت: «دیدن آذر در هر شرایطی به ما می‌فهماند که او نه برای پول و نه هیچ چیز دیگری این کارها را می کند، به طوریکه می‌توان این برداشت را کرد که شاید فقط برای پیدا کردن هیجان زندگی به‌سمت بزهکاری می‌رود. اتفاقات فیلم با فکر و تصمیم‌گیری قبلی طراحی شده است.»


وی درباره بازی بختیاری تصریح کرد: «من همیشه مخاطب کارهای بهنوش بختیاری بودم و کارهای کمدی‌اش همیشه باعث شادی من شده است. به نظرم بازیگر باید خاصیت سرگرم کنندگی داشته باشد و برای انتخاب نقش او، فکر می کردم باید کسی آن را بازی کند که دورترین انتخاب برای این نقش به نظر می آید.»


بیرقی در سخنانش اعلام کرد: «جای خالی جایزه سیمرغ برای بهترین فیلم‌نامه را در بخش «نگاه نو» احساس می‌کنم.»


بهنوش بختیاری با یادآوری این‌که همیشه در فیلم‌های طنز بازی کرده و همواره علاقه‌مند به حضور و بازی در فیلم‌های تفکری بوده است، عنوان کرد: «بیست سال است که منتظر بازی در چنین نقشی بودم، نه این که بازی در کارهای کمدی را دوست نداشته باشم. کمدی بازی کردن با عرف جامعه ما برای خانم‌ها واقعا سخت است. در این میان کسی برای سپردن نقش جدی به من اعتماد نمی کرد، البته سهیل بیرقی من را خیلی کنترل می‌کرد و حتی روی پلک زدن بازیگرانش هم حساس بود. او تمام حرکات یا رفتارهایی که در بازی‌های قبلی‌ام انجام داده بودم را از من گرفت.»


وی با عرض پوزش از دیگر فیلمسازان، گفت: «فکر می‌کنم فیلم «من» یک سر و گردن از سینمای ایران بالاتر است. این فیلم با هوشمندی خاصی ساخته شده و من از انرژی مثبت آن بسیار ذوق کردم و احساس خوبی داشتم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته