دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران تأکید کرد؛

لزوم اصلاح در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد

حسین یزدجردی گفت: در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد و نان نیاز به جراحی داریم؛ چراکه سال‌هاست یارانه این اقلام به دست مردم و مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و حتی پرداخت این یارانه موجب شکل‌گیری فساد و رانت هم شده است.
کد خبر : 656557
گندم



به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی، صنعت و تعاون گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران در گفت‌وگو با برنامه بازارگاه رادیو اقتصاد اظهار کرد: در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد و نان نیاز به جراحی داریم؛ چراکه سال‌هاست یارانه این اقلام به دست مردم و مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و حتی پرداخت این یارانه موجب شکل‌گیری فساد و رانت هم شده است.




بیشتر بخوانید:


مصرف گندم کشور تقریباً ۱۱ و نیم میلیون تن است/ حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد ضایعات گندم داریم




حسین یزدجردی افزود: وقتی گندم ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به صنف و صنعت می‌دادیم و امسال گندم را برای آنها ۱۲ هزار تومان تعیین کردیم، طبیعی است که قیمت محصولات این صنف هم به تبع آن افزایش یابد.


وی با تأکید بر ضرورت اصلاح در نظام قیمت‌گذاری گندم و آردیزدجردی عنوان کرد: امروز حدود ۴۰۰ کارخانه تولید آرد داریم با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون تن در سال که متناسب با میزان مصرف آرد در کشور است و این میزان تولید هم برای صنایع آردبر و هم برای نانوایی‌ها کافی است و مشکلی هم در توزیع آرد نداریم.


رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران در پایان آمادگی و همکاری این کانون برای اجرای این جراحی در تنظیم قیمت آرد را اعلام کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته