دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1401 - 11:48
مولوی سلامی:

دانش را باید در مسیر اسلام هدایت کرد

نباید تأثیر مثبت آموزه‌های اسلامی را در غرب فراموش کردعضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در اسلام کسب علم و دانش محدودیتی ندارد و دستوری آسمانی است و دانش را باید در مسیر اسلام هدایت کرد.
کد خبر : 656390
زاهدان



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی در نشست علمی با عنوان ارزش علم و دانش از نگاه اسلام که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام کسب علم و دانش محدودیتی ندارد و یک دستور آسمانی است و محدود به یک علم نیست و تمام علوم و فنونی که بشر به آنها نیاز دارد، انسان مأموریت دارد که این علوم را کسب کند.




بیشتر بخوانید:


همایش «نقش مدیریت بهداشت و درمان در بحران» برگزار می‌شود




وی افزود: آنهایی که صاحب تخصص هستند در نظر خداوند دارای رتبه بالاتری هستند در مقایسه با آنهایی که تخصص ندارند، حال، این تخصص می‌تواند در هر زمینه‌ای از علم و دانش باشد.


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: مشکل جهان غرب این است که اگرچه در فنون پیشرفت کرده،؛ اما آسایش و آرامش را از دنیا گرفته است، بعضی از دانشمندان غربی معتقدند که از طریق مذهب می‌توان جلو بی‌بند و باری را گرفت؛ بنابراین دانش را باید در مسیر اسلام هدایت کرد.


 دانش را باید در مسیر اسلام هدایت کرد


سلامی ادامه داد: نباید تأثیر مثبت آموزه‌های اسلامی را در تاریخ دنیا و در غرب فراموش کرد، این به دلیل اهمیت دادن به آموزه‌های اسلامی بوده است.


حجت‌الاسلام رضا موحد رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان هم گفت: خداوند می‌فرمایند که «فالینظر الانسان الی طعامه». انسان باید در طعام و غذای خود تأمل و تدبر کند، انسان در خورد و خوراک خود دقت دارد، حساسیت دارد، امام محمدباقر (ع) هم می‌فرمایند که منظور از طعام علم است و عالمی که ما فکر و اندیشه خود را از او می‌گیریم.


وی ادامه داد: چیزی که امروزه به آن توجه نمی‌شود، این است که بدانیم رسانه‌های مختلف از مطالب و مواردی که به اشتراک می‌گذارند، هدفشان چیست؟ دنبال چه چیزی هستند، آنها دنبال آن هستند چه چیزی را در ذهن مردم القا کنند؟ پشت این مسئله چه تفکر وجود دارد.


 دانش را باید در مسیر اسلام هدایت کرد


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته