دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1401 - 12:48
در گفت‌وگو مشروح با آنا مطرح شد؛

قاضی‌زاده: پرداخت مطالبات ده ساله ایثارگران از امسال آغاز می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یک سری مطالبات را ایثارگران از گذشته داشته‌اند، گفت: آیین‌نامه‌هایی را برای وصول این مطالبات تدوین کرده‌ایم اما منتظر تصویب آن در دولت هستیم.
کد خبر : 656178
قاضی زاده

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا ‌درباره وضعیت خانواده شهدا و جانبازان و اعتراض این قشر نسبت شرایط درمانی‌شان، اظهار کرد: برای تحقق مطالبات این عزیزان مطابق قانون و منابعی که در اختیار داریم به دنبال اصلاح روندهای اجرایی هستیم تا خدمات‌رسانی را ارتقا دهیم.


با کسری بودجه ۳۰۰۰ میلیاردی مواجه هستیم


وی ادامه داد: امسال متأسفانه به دلیل اینکه نرخ‌ها به میزان قابل توجهی تغییر کرده است، علی‌رغم پیش‌بینی‌های بودجه‌ای که برای رشد داشته‌ایم، ‌اما با کسری بودجه مواجه هستیم. به طور مثال بیمه دی ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال گذشته داشته که ما در بودجه امسال آن را به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم، اما به دلیل تغییر نرخ دارو و تعرفه‌های پزشکی پیش‌بینی ما این است که نیاز به ۸ هزار میلیارد تومان بودجه وجود دارد.


بخشی از نیاز درمانی ایثارگران را توسط بیمه‌های پایه جبران می‌کنیم


قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، ‌گفت: تدابیری اتخاذ کرده‌ایم تا این میزان را جبران کنیم، عمده خدماتی هم که ایثارگران اخذ می‌کنند از طریق بیمه تکمیلی و بیمه دی است، در نظر داریم قراردادی هم با بیمه‌های پایه ببندیم تا یارانه‌ای که در دارو قرار است به بیمه‌های پایه داده شود، ‌بخشی از آن را بتوانیم دریافت کنیم، در این زمینه هم مذاکراتی را انجام داده‌ایم.


سه دهک اول خانوارهای ایثارگران در سال ۱۴۰۱ مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: در مورد مسائل معیشتی ایثارگران یک برنامه جامع رفع فقر را برای سه دهک پیش‌بینی اول کرده‌ایم، ‌ این که ما ادعا کنیم می‌توانیم همه مسائل را رفع کنیم، صحیح نیست و به همین دلیل نقطه‌زنی خواهیم کرد و سه دهک اول را امسال مورد هدف قرار دادیم، این سه دهک به صورت ویژه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.


وی با بیان اینکه ما اطلاعات مورد نیاز را از سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان اخذ کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همکاران ما اکنون در مرحله تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات هستند تا ببینیم کدام یک از عزیزان نیاز به حمایت مسکن یا معیشت داردند، ‌پس از ارزیابی و بررسی‌های لازم حمایت خود را انجام می‌دهیم، ابتدا باید آنالیز صحیح صورت گیرد، به طور مثال اگر ۵۰ هزار خانوار سه دهک اول را تشکیل دهند، ان‌شالله تا آخر بهار همه بررسی‌های لازم نسبت به آن‌ها تمام می‌شوند و در تیر ماه وارد کمک دسته‌بندی شده به هرکدام از خانوارهای می‌شویم.


قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: ابتدا باید منابع مالی لازم تأمین شود، در این زمینه مصوباتی در هیئت دولت و مجلس داشتیم، برخی افراد برخورداری‌های غیرقانونی از برخی منابع که مربوط به معسرین بوده، داشته‌اند، به طور طبیعی نسبت به این برخورداری‌های هم باید تعیین تکلیف شود، تاکنون بحث‌هایی بین ما دولت و دیگر دستگاه‌ها مطرح شده است.


پرداخت مطالبات ده ساله ایثارگران از امسال آغاز می‌شود


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یک سری مطالبات را ایثارگران از گذشته داشته‌اند، ‌اظهار کرد: آیین‌نامه‌هایی را برای وصول این مطالبات تدوین کرده‌ایم اما منتظر تصویب آن در دولت هستیم که ان‌شالله با تصویب آن در دولت، از امسال این مطالبات ۱۰ ساله را پرداخت می‌کنیم.


قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به شایعات مطرح شده درمورد اظهاراتش مبنی بر حمایت از خانواده‌های شهدای عراقی بیان کرد: من کی چنین چیزی را مطرح کرده ام؟ نه «خیر من اصلاً چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام» یک سفری به عراق داشتم برای همکاری فی مابین بنیاد شهید ایران و عراق این همکاری داد و ستد و یک معامله است که مبنی بر آن یکسری خدمات را به خانواده شهدای عراقی ارائه می‌کنیم و هزینه‌های آن را هم دریافت خواهیم کرد.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرض کنید خانواده شهدای عراقی می‌خواهند از بیمارستان‌های ایران استفاده کنند ما خط ارتباطی را ایجاد می‌کنیم برای اینکه این امر تسهیل شود و هزینه آن را دریافت خواهیم کرد یا به طور مثال اگر بخواهند سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشند با توجه به اینکه ما در مشهد هتل داریم، ‌اجازه می‌دهیم از هتل‌های ما استفاده کنند و قطعاً هزینه آن را هم می‌پردازند.


انتهای پیام/۴۰۱۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱۰ نظر
هدایت خسروی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
۰
سلام من از جانبازان شیمیایی هستم تا کنون هرجا هر شهری که رفتم .
از این امتیاز توسط بنیاد جانبازان ندیدیم هتل های بنیاد برای از ما بهتران هست خدا شاهده ندیده ام دکتر یا آزمایش پول واریز کردم گفتن برو بنیاد بگیر ما که ندیدیم
جانباز55درصدشیمیایی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
۰
آقای قاضی زاده برای خانواده شهدا و جانبازان خودمان. میگن جا نداریم. حالا عراقی ها رو رمان کنید
ابراهیم..صادقی.صورابادی...جانباز.قطع.عصو.45.درصد.
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
۱
باسلام محصر قاصی زاده هاشمی 38 سال پرونده بنیاد داریم یک دفعه خدا قبول کند بنیاد 20 ساا ل پیش به مشهد برد ولی هر دفعه مراجع داشتیم بنیاد شرمنده شده امکانات دیگر ندارد پش چطور امکانات برای عراقی ها هست برای بچه های جانباز شهدا نیست. خدا نظری کند
سعید زکی زاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
۰
سلام معوقات ماده ۳۸ پرداخت می شود با تشکر از شهریار
ابوالفضل سرپرست فقیران
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
۰
باسلام خدمت همه کسانی که زهمت میکشند از اقای قاضی زاده برای تشکر می کنم برای این زهمت های که این چندوقت برای ایثارگران کشیدن ما ایثارگران زهمت شما را فراموش نخاهیم کرد
آینده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
۰
۲۰ سال پیش یک بار از طرف بنیاد رفتیم مشهد همون یکبار بود سال ۶۰ مجروح شدم کنار بنیاد شهید مرکز فروشگاه مخصوص جانبازان و خانواده شهدا بود جالب دفترچه خرید داشتیم رفته رفته دفترچه ها تاریخ اعتبار شون گذاشت دیگه تمدید نشد الان کارمندان محترم از فروشگاه و هتل های بنیاد استفاده میکنند وقتی اون ها هستند جانباز برای چیه ایثارگر و خانواده شهدا فقط نردبان هستند که در ایام انتخابات از دوش ما بالا بروند جانباز یعنی نردبان وسلام
اصغرخلیل زاده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
۰
سلام خسته نباشید من فرزندشهیدهستم کارندارم دستمون هم خالیه لطفابه ماهم یه کمکی بکنید معوقات پدرماراهم پرداخت کنید خیلی دستمون تنگ هست ممنون
جانباز ایرج امجدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
۰
خانه ندارم مستاجرم لطفا لطفا کمک کنید ۵۵ سال دارم دیگه توان ندارم لطفا کمک کنید
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
۰
آقای قاضی زاده لطفا برای ایثارگری ارتش هم یه جا در نظر بگیرین که فقط بیان دردشون رو بگن پدر بنده بیست و شش ماه جبهه داره چون ارتشی هست ارزشی نداره در شهر ما اداره بنیاد شهید و امور ایثارگری بزرگی هست ولی هر وقت میریم میگن ایثارگری شما با ایثارگری ما فرق داره حالا من موندم ایثارگری ما خارجیه یا منظور اینا چیه.یا شایدم خون ایثارگری اینان از خون ایثارگری ما پر رنگ تر هست
مهدی کوجر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
۰
سلام آقا قاضی زاده اگه مشکلی ندارین ما خانواده جانبازان و ایثار گران هستیم محض رضای خدا مشکل مارا حل کنید
هلدینگ شایسته