دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1401 - 05:43

شورای امنیت حملات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حملات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد و خواستار محاکمه عاملان، سازمان دهندگان و حامیان این حملات شد.
کد خبر : 656063
شورای امنیت سازمان ملل



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، شورای امنیت سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات شنیع اخیر تروریستی جاری علیه غیرنظامیان در افغانستان را از جمله حمله به مسجد مولوی سکندر در قندوز در ۲۲ آوریل که منجر به کشته شدن بیش از ۲۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، محکوم می‌کند. شورای امنیت همچنین حمله به دو مینی بوس در مزارشریف را در ۲۸ آوریل که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کرد. این سازمان همچنین حمله ۲۹ آوریل به مسجد خلیفه صاحب در کابل را که بر اساس گزارش‌های اولیه دستکم ۳۰ نفر در آن کشته و تعداد زیادی مجروح شدند، محکوم و خواستار محاکمه عاملان این حملات شد.


شورای امنیت سازمان ملل همچنین از همه کشورها خواست بر اساس تعهدات خود طبق قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت، فعالانه در این زمینه با مقامات مربوطه همکاری کنند.


حملات تروریستی و خشونت‌های مرگبار اخیرا در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین آن یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت. قربانیان این اقدام تروریستی بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش‌آموز بودند. مرگبارترین حمله از زمان آغاز حکومت طالبان البته مربوط به انفجار انتحاری در فرودگاه کابل بود که در اثر آن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند. شاخه منطقه‌ای گروه داعش در افغانستان با اکثریت سنی، بارها شیعیان و صوفیان را که از شاخه‌های عرفانی اسلام پیروی می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.


مقامات طالبان اصرار دارند که نیروهای آنها داعش را شکست داده‌اند، اما تحلیلگران می‌گویند که این گروه، یک چالش امنیتی کلیدی است. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت، به طور مرتب به مخفیگاه‌های مشکوک داعش در ولایت ننگرهار حمله می‌کنند.


انتهای پیام/۱۰۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته