دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1401 - 00:42
واکاوی ۶ نبرد پایانی سرخابی‌ها؛

استقلال در کورس قهرمانی به پرسپولیس سواری می‌دهد؟

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ۶ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران رقابتی حیاتی برای کسب عنوان قهرمانی خواهند داشت.
کد خبر : 655943
شهرآورد 98



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تنها ۶ هفته از بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است و تیم‌های استقلال و پرسپولیس فاصله‌ای با سپاهان ایجاد کرده‌اند که گویان آن است قهرمان بازی‌های این فصل در جدال میان سرخابی‌ها پایتخت مشخص می‌شود، بر این اساس نگاهی به ۶ بازی انتهای فصل سرخابی‌ها می‌اندازیم با این توضیح که شرایط تیم‌ها هر هفته تغییر می‌کند و وضعیت جدولی آنها در روز برگزاری مسابقه اهمیت زیادی در شکل بازی‌شان دارد.


استقلال


آبی‌پوشان در ۲۴ بازی قبلی ۵۶ امتیاز به دست آورده‌اند و فاصله‌ای ۶ امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود ایجاد کرده‌اند. شاگردان فرهاد مجیدی رکورد شکست‌ناپذیری را در تاریخ لیگ شکسته‌اند و به دنبال ارتقای این رکورد هستند. آنها تنها ۶ بازی تا ثبت حدنصابی بی‌نظیر دارند و اگر در این بازی‌ها نتیجه را واگذار نکنند اولین تیمی در تاریخ لیگ برتر خواهند بود که یک فصل را بدون باخت پشت سر گذاشته‌اند. استقلال برای ثبت این حدنصاب در ادامه فصل به ترتیب با سپاهان، شهر خودرو، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان مصاف می‌دهد. دیدارهایی که هر یک سختی‌های مربوط به خود را دارد.


سپاهان هنوز کورسوی امیدی برای رسیدن به قهرمانی دارد. تیم سوم جدول رده‌بندی ۴۵ امتیازی است و برتری در ورزشگاه نقش جهان این تیم را به ۸ امتیازی صدرنشین می‌رساند. از آنجایی که زردپوشان با پرسپولیس هم بازی دارند بدون شک بهترین نمایش خود را برابر آبی‌پوشان ارائه خواهند کرد. اگر استقلال در این بازی برنده باشد بدون شک بلندترین گام را به سوی قهرمانی برداشته اگرچه این گام متضمن قطعی قهرمانی این تیم نیست. در هفته ۲۶ آبی‌ها میزبان شهر خودرو مشهد هستند. تیمی که در انتهای جدول ایستاده و در روز بازی با استقلال با توجه به فاصله کمی که با فرار از منطقه سقوط دارد با حداکثر توان بازی خواهد کرد تا با امتیاز تهران را ترک کند. حریف هفته ۲۷ استقلال فولاد خوزستان خواهد بود. تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا نمایش بسیار خوبی داشت و در قامت صدرنشین به مرحله حذفی گام نهاد و مهم‌ترین مشخصه فولاد استحکام بالای خط دفاعی این تیم است، شاگردان جواد نکونام به سادگی مغلوب نمی‌شوند و اولویت آنها در ورزشگاه شهدای فولاد کسب ۳ امتیاز است.


آبی‌ها در هفته ۲۸ در ورزشگاه آزادی میزبان آلومینیوم اراک است. تیمی که از زمان آمدن مهدی رحمتی به جای رسول خطیبی احیا شده و توانست پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی حذف کند. آلومینیوم در میانه جدول است و دغدغه سقوط یا کسب سهمیه ندارد ولی جدال مجیدی و رحمتی حیثیتی خواهد بود. دو همبازی سابق برای اثبات توان مربیگری خود به دنبال ارائه نمایشی برتر هستند و قطعاً استقلال با حریفی سرسخت دیدار خواهد کرد. آبی‌پوشان در هفته ۲۹ در رفسنجان به دیدار مس می‌روند. تیمی که به ناگاه دچار افت غیرمنتظره‌ای شد و اگرچه در رتبه پنجم ایستاده اما انگیزه زیادی برای متوقف کردن صدرنشین لیگ برتر دارد. استقلال در هفته پایانی با نفت مسجدسلیمان دیدار خواهد کرد. تیمی که برای بقا می‌جنگد و با توجه به شرایطی که چند تیم پایین جدولی دارند به احتمال فراوان در هفته آخر کماکان به کسب امتیاز برای بقا در لیگ برتر نیاز خواهد شد. بنابراین باید منتظر نمایش جالبی از سوی شاگردان رضا مهاجری بود.




بیشتر بخوانید:





پرسپولیس


قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر با وجود آنکه ۶ امتیاز را صدر جدول فاصله دارد اما امیدوار به کاهش فاصله و کسب عنوان نخست در پایان فصل دارد. پرسپولیس در ۶ بازی باقیمانده به ترتیب با پیکان، ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتور، شهر خودرو مشهد و فجرسپاسی شیراز دیدار خواهد کرد. دیدارهایی که هر یک از دشواری خاصی برخوردار است. هر چند پرسپولیس در دور رفت از ۶ بازی پایانی ۱۶ امتیاز کسب کرد اما داستان مسابقات دور برگست متفاوت است.


پیکان که در نیمه بالای جدول قرار دارد با مربیگری مجتبی حسینی به دنبال ایستادن در رتبه بهتر است و انگیزه این تیم برای متوقف کردن پرسپولیس در شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر فراتر از حد انتظار است. البته خودروسازان بازی رفت را واگذار کردند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته ۲۶ میزبان ذوب‌آهن هستند. تیمی که با چند پیروزی متوالی از منطقه سقوط خارج شده و به دنبال جبران شکست دور رفت خواهد بود تا رتبه تک‌رقمی خود را تثبیت کند. پرسپولیس در هفته ۲۷ در زمین بی طرف با سپاهان دیدار می‌کند. بازی رفت دو تیم نیز در شرایطی مشابه برگزار شد و سرخپوشان برنده بودند. این بار سپاهان برای رسیدن به رتبه دوم تلاش می‌کند و پرسپولیس برای آنکه از کورس قهرمانی جا نماند.


سرخ‌های تهران در هفته ۲۸ به تبریز می‌روند تا با تراکتور روبه‌رو شوند. تیمی که تلاش می‌کند تا در زمره مدعیان سقوط نباشد و در آن رو شرایط این تیم در جدول اهمیت زیادی دارد. با توجه به صدور مجوز حضور تماشاگران باید دید پرسپولیس در تبریز چه نتیجه‌ای کسب می‌کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی رفت مقابل شهر خودرو امتیاز از دست دادند و به تساوی رسیدند. این بار هم آنها با حریفی روبه رو خواهند بود که به احتمال فراوان در روز مسابقه برای بقا در لیگ برتر دست و پا می‌زند و تلاش خواهد کرد تا بهترین بازی ممکن را ارائه کند. فجرسپاسی آخرین حریف این فصل پرسپولیس خواهد بود. تیمی که با از دست دادن امتیازات مختلف در حال حاضر در خطر سقوط است و باید منتظر ماند تا در روز پایانی شرایط دو تیم بررسی شود. اگر پرسپولیس در آن روز بختی برای قهرمانی داشته باشد قطعاً با تمام توان بازی خواهد کرد و فجر هم اگر از منطقه سقوط خارج نشده باشد ناچار به ارائه بهترین بازی خود خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته