دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1401 - 10:21
در قالب تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

همکاری دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی و واحد استاد فرشچیان

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز با دانشگاه آزاد اسلامی استاد فرشچیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
کد خبر : 655258
دانشگاه آزاد تبریز



عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در تبریز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز با دانشگاه آزاد اسلامی استاد فرشچیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.




بیشتر بخوانید:


تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان صمت آذربایجان شرقی امضا شد




وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم استاندارد پیشرفت‌های علمی، افزایش همکاری‌های مشترک میان مراکز علمی فرهنگی و استفاده بهینه از امکانات آموزشی و اعضای هیئت‌علمی مراکز دانشگاهی است، بنابراین به‌منظور ارتقای این استانداردها، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مرکز علمی منعقد شد.


جوانپور افزود: همکاری مشترک درزمینهٔ های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی- هنری و استفاده از امکانات یکدیگر برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی و کاربردی و دوره‎های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‎ای دانشگاه واحد استاد فرشچیان موضوع این تفاهم‌نامه است.


رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی مفاد این تفاهم‌نامه را برشمرد و گفت: مشارکت در تدوین سند کاربردی معماری و شهرسازی اسلامی، همکاری و مشارکت در پژوهش‌های بنیادین، راهبردی و کاربردی هنر، همکاری در طرح آمایش سرزمین هنرهای ایرانی- اسلامی؛ مشارکت در طرح تدوین و تغییر نظام آموزش هنر و راه‌اندازی و نهادینه کردن نظام استاد و شاگردی با محور مکتب هنری تبریز از مفاد این تفاهم‌نامه است.


این استاد دانشگاه ادامه داد: مشارکت در فرایند خلق آثار هنری بر اساس متون هنرهای اسلامی- ایرانی (مرثیه رنگ «وقعه الطف»، تصویرگری مرثیه‌های اشعار محتشم کاشانی و.)؛ مشارکت در تدوین و چاپ متون هنری و دایره‌المعارف و دانشنامه‌های مرجع هنری، استفاده از سرمایه‌های فرهنگی و گنجینه‌های زنده بشری، هنرمندان فاخر و درجه هنری واحدها، تبادل دانش‌پژوهان و دانشجویان در دوره‌ها و سطوح و مقاطع مختلف واحدهای دانشگاهی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.


جوانپور اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها، دوسالانه‌ها، هم‌اندیشی‌ها، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌‎های حرفه‌ای هنری، همکاری و مشارکت در راه‌اندازی مدرسه هنرهای زیبای تبریز، همکاری و صدور مجوز راه‌اندازی نمایندگی مرکز خلق آفرینش‌های هنری واحد استاد فرشچیان در واحد استان آذربایجان شرقی با محور احیای مکتب هنری تبریز و مشارکت در برگزاری دوره‌های مهارت‌های آزاد هنرهای اسلامی و سنتی اصیل ایرانی مفاد این تفاهم‌نامه است.


به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه به مدت سه سال به امضای عزیز جوانپور هروی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و سجاد محمدیارزاده به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان امضا شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته