دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1401 - 10:48

5 علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ و نحوه رفع ایراد

ممکن است هنگام استفاده از یخساز یخچال با مشکل روبرو شوید. در این صورت نیاز است تا علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ را بشناسید.
کد خبر : 654143
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا ممکن است هنگام استفاده از یخساز یخچال با مشکل روبرو شوید. در این صورت نیاز است تا علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ را بشناسید.


بررسی علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ


اغلب ما متوجه نمی شویم که به چه میزان از یخساز یخچال استفاده می کنیم؛ تا زمانی که عملکرد یخساز دچار مشکل می شود. در این زمان میپرسیم که چرا یخساز کار نمی کند؟ ممکن است تنظیم اشتباه دمای فریز، مانع از تولید یخ شود. از این علل رایج برای برطرف کردن کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ استفاده کنید. اگر یخساز سامسونگ عمل نمی کند، با موارد زیر این مشکل را برطرف کنید و یخچالی همیشه خنک داشته باشید. در بیشتر موارد یخساز سامسونگ عمل نمی کند و می توانید خودتان آن را تنظیم و درست کنید. موارد زیر که توسط تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در کرج تهیه شده است، برخی از راه حل های مناسب برای رفع این مشکل هستند.


بررسی دمای فریزر برای رفع علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ


اگر یخساز یخچال شما یخ زده است و یا تکه های کوچک یخ را در خود نگه داشته، لازم است دمای فریزر را بررسی کنید. اگر فریزر بسیار سرد باشد، ممکن است اجزای یخساز به درستی عمل نکنند. اگر دمای یخچال بالا و گرم باشد، یخچال نیز گرم می شود. در این صورت یخ تشکیل نمی شود و یا مکعب های کوچک و قطعات نامنظم تشکیل می شوند. دمای توصیه شده برای یخچال های سامسونگ متفاوت است. اما بهتر است دمای یخچال خود را بین 0 تا 2 درجه فارنهایت نگه دارید.


روشن بودن یخساز یخچال


خاموش بودن یخساز یکی از چند علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ است. در این صورت یخ تخلیه نمی شود. در یخچال و فریزر های سامسونگ، یک دکمه روشن و خاموش یخساز خارجی وجود دارد. برای ساخت یخ، این دکمه باید روشن باشد. زمانی که یخساز روشن باشد، چراغ دکمه آن نیز روشن است. با خاموش بودن یخساز، چراغ دکمه آن نیز خاموش می باشد. مطمئن شوید که چراغ یخساز یخچال روشن است. اگر خاموش بود؛ دکمه روشن شدن یخساز را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا روشن شود.


تنظیم دوباره یخساز یخچال


در مواقعی یخساز سامسونگ عمل نمی کند و نیاز به تنظیم دوباره دارد. برای اینکه بازنشانی و تنظیم یخساز را انجام دهید، به دفترچه راهنما یخچال خود مراجعه کنید. برای بازنشانی یخساز، به طور کلی لازم است مراحل زیر را انجام دهید:



  • مخزن یخ را بردارید.

  • دکمه تست را در کنار یا پایین یخساز قرار دهید.

  • دکمه را نگه دارید و فشار دهید تا صدای آن را بشنوید.

  • مخزن یخساز را جابجا کنید تا ببینید آیا تولید یخ ادامه دارد.


تعویض فیلتر آب


اگر علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ را پیدا نکنید، لازم است تا فیلتر آب را تعویض کنید. هنگامی که فیلتر آب با آلاینده ها مسدود و اشباع می شود، در این صورت جریان آب به یخساز نیز قطع می شود. در این صورت تولید یخ محدود می شود. همچنین فیلتر های آلوده به ناخالصی ها، بوی نامطبوع را برای آب ایجاد می کنند. بهتر است هر 6 ماه یکبار، فیلتر را تعویض کنید. اگر نصب فیلتر به درستی انجام نشود و یا فیلتر OEM نامناسب باشد، جریان آب به یخساز مسدود می شود. برای برطرف کردن این موارد به راهنمای یخچال خود مراجعه کنید و از فیلتر های مناسب سامسونگ استفاده کنید.


تنظیم فشار کافی آب


برای ساخت یخ لازم است تا فشار کافی و مناسب وجود داشته باشد. اگر یخساز سامسونگ پس از بررسی موارد بالا کار نکند، نیاز است تا فشار آب در یخچال را بررسی کنید. تست فشار آب یخچال های سامسونگ به شرح زیر است:



  • یخچال های دارای دیسپنسر (آبریز) خارجی: آب را به مدت 6 ثانیه درون یک لیوان مدرج بریزید. اگر حداقل ¾ لیوان پر شد، فشار آب کافی است.

  • یخچال های بدون دیسپنسر خارجی: مخزن آب را خاموش و جریان آب را قطع کنید. آب را به طور مستقیم در مدت زمان 6 ثانیه به درون یک لیوان مدرج بریزید. اگر کمتر از ¾ لیوان از آب پر نشود؛ یعنی فشار آب کافی برای ساخت یخ وجود ندارد. لازم است از یک لوله کش برای افزایش فشار آب کمک بگیرید.


در نهایت توصیه می نماینم در صورت رفع نشدن مشکل یخچال سامسونگ شما، در صورتی که از تخصص کافی برخوردار نیستید از دستکاری دستگاه پرهیز نمایید و با مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز مانند نمایندگی تعمیرات سامسونگ تک سرویس به آدرس اینترنتی ( www.samtamirgah.ir ) تماس حاصل نمایید.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

برچسب ها: سامسونگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته