دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1401 - 12:07
در جلسه علنی مجلس مطرح شد؛

قالیباف: محدودیتی برای تحقیق و تفحص‌های مجلس وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت و حصری نه در آیین‌نامه مجلس و نه در قانون اساسی برای انجام تحقیق و تفحص‌ها وجود ندارد.
کد خبر : 653686
قالیباف



به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، ‌غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: در قوانین و آیین‌نامه داخلی مجلس این موضوع نیامده که مجلس مجوز تحقیق و تفحص از نهادهای خصوصی را تا کجا دارد؟


وی افزود: به نظر می‌رسد که تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد، بلکه می‌توان از وزارت صمت که وظیفه نظارتی در این حوزه را بر عهده دارد، تحقیق و تفحص کرد.


نوری قزلجه تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ درخواست تحقیق و تفحص در این مجلس طرح شده که حدود ۲۷۳ مورد جهت رسیدگی به صحن ارجاع شده و ۲۳ مورد نیز مصوب شده است. تجارب گذشته نیز نشان می‌دهد که این تحقیق و تفحص‌ها به نتیجه‌ای نمی‌رسد.


همچنین محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس، گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به صراحت تأکید دارد که حق نمایندگان است تا تحقیق و تفحص در هر اموری را انجام دهند.


رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس در خصوص هر موضوعی می‌تواند تحقیق و تفحص انجام دهد. محدودیت و حصری نه در آیین‌نامه مجلس و نه در قانون اساسی برای انجام تحقیق و تفحص‌ها وجود ندارد.


انتهای پیام/۴۰۱۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته