دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1401 - 11:24
خرم‌نسب مطرح کرد؛

لزوم توسعه تولیدات دانش‌بنیان با محور دانشگاه‌ها

فرماندار حاجی‌آباد گفت: توسعه تولیدات دانش‌بنیان با محور دانشگاه‌ها و مشارکت دانشجویان گامی مهم در تحقق شعار سال محسوب می‌شود.
کد خبر : 653656
حاجی آبادی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از حاجی‌آباد، علی خرم‌نسب فرماندار و مهدی عباسپور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد از مزرعه تحقیقاتی چاه‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد بازدید کردند.




بیشتر بخوانید:


فرآوری گیاهان دارویی و بسته‌بندی انواع خرما در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی حاجی‌آباد




فرماندار حاجی‌آباد در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در توسعه کشاورزی، نخل‌داری و گیاهان دارویی گفت: دانشجویان رشته‌های کشاورزی با این اقدام به‌خوبی مهارت لازم را کسب می‌کنند و این همان مأموریتی است که در گام دوم انقلاب بر عهده دانشگاه‌هاست.


لزوم توسعه تولیدات دانش‌بنیان با محور دانشگاه‌ها


خرم‌نسب با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ افزود: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند که در واقع مسیر اصلی حرکت کشور به سمت خودکفایی و استقلال محسوب می‌شود؛ بنابراین اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد مزرعه تحقیقاتی و تولیدات دانش‌بنیان قابل‌تحسین است.


فرماندار حاجی‌آباد گفت: توسعه تولیدات دانش‌بنیان با محور دانشگاه‌ها و مشارکت دانشجویان گامی مهم در تحقق شعار سال محسوب می‌شود.


محمد حیدری نارمندی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد هم با قدردانی از تلاش کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در راستای تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: پیگیری فرآوری گیاهان دارویی، بسته‌بندی محصولات و فرآورده‌های خرمایی برای صادرات در سال ۱۴۰۱ از مهم‌ترین برنامه‌های این واحد دانشگاهی است که تحقق آن می‌تواند به افزایش درآمد پایدار و البته کاهش اتکا به درآمدهای شهریه‌ای کمک کند.


حیدری نارمندی افزود: بیش از سه هکتار از اراضی این مزرعه به کشت گیاهان دارویی اختصاص‌یافته است؛ چراکه ارزش درمانی زیادی دارند و امروزه مصرف آن در کشورهای مختلف افزایش‌یافته است؛ بنابراین می‌توان با بسته‌بندی، فرآوری و صدور آن برای کشور ارزآوری کرد، از طرفی دانشجویان رشته‌های کشاورزی می‌توانند مهارت‌های لازم را برای توسعه کشت و زرع در مدت تحصیل کسب کنند.


وی بیان کرد: مصمم هستیم در بسته‌بندی و فرآوری خرما و هم گیاهان دارویی به سمت صادرات حرکت کنیم تا بتوانیم علاوه بر تحقق شعار سال در کاهش اتکا به درآمدهای شهریه‌ای هم موفق عمل کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد گفت: به‌لیمو، آویشن، نعناع فلفی ،سرگل، مرزنجوش،گل‌گاوزبان ۶ نوع گیاه دارویی هستند که در این مزرعه کشت‌شده و شرایط آب و هوایی منطقه، خاک حاصلخیز موجب رشد مطلوب گیاهان دارویی می‌شود.


حیدری نارمندی با اشاره به اقدامات واحد دانشگاهی حاجی‌آباد در سال گذشته افزود: بهترین رخداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در سال گذشته تأسیس مدرسه سمای دخترانه با کمک خیران بوده که از سال جدید تحصیلی (مهرماه ۱۴۰۱)از دانش‌آموزان ثبت‌ نام می‌شود.


وی از فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برای حمایت از توسعه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته