دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عطایی کچویی عنوان کرد؛

ایجاد کلکسیون کشت 80 گونه گیاه دارویی با آبیاری تیپ و کاهش چشمگیر مصرف آب

مسئول هسته فناور اکسترا دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: کلکسیونی برای کشت 80 گونه گیاهان دارویی با آبیاری تیپ و عاری از علف هرز ایجاد شد که مصرف آب با این روش کاهش چشمگیری یافت.
کد خبر : 502339
IMG-20200522-WA0001.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرکرد، مهرداد عطایی کچویی در حاشیه بازدید از کلکسیون گیاهان دارویی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد که با حضور رئیس دانشگاه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: بیش از 25 طرح برون‌دانشگاهی در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی با سایر منابع و بخش‌های اجرایی مانند سازمان جهاد کشاورزی، ذوب‌آهن، شرکت‌های داروسازی در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.


وی اضافه کرد: طرح تولید و فرآوری گیاهان دارویی ارگانیک از گام‌های بزرگی است که در دانشگاه آزد اسلامی شهرکرد برداشته شد. کارگاه فرآوری دارویی با دستگاه‌های بسته‌بندی، شلین، لفافه زدن، سرند و آسیاب نیز راه‌اندازی شده است.


بیشتر بخوانید:


طراحی مزرعه پایلوت ۴ هکتاری کشت گیاهان دارویی


مسئول هسته فناور اکسترا دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: در گام بعدی از محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌ها درخواست مجوز کردیم و در نهایت موفق شدیم 19 پروانه سیب سلامت را برای محصولات به ثبت برسانیم.


عطایی کچویی تأکید کرد: در مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد 10 گونه گیاه دارویی از جمله آویشن باغی  و  سرخارگل با سطح بالاتر کشت در نظر گرفته شده است.


دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: کلکسیونی برای کشت 80 گونه گیاهان دارویی با آبیاری تیپ و عاری از علف هرز ایجاد شد که مصرف آب با این روش کاهش چشمگیری یافت.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته