دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1401 - 00:33

کوچک‌زاده: چرخه روابط ناسالم باعث مخالفت با طرح «شفافیت» است/ عناصر بی‌صلاحیت ضربه اصلی را به جریان انقلاب وارد می‌کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ضربه اصلی به جریان انقلابی از ناحیه رسوخ و نفوذ عناصر بی‌صلاحیت و بعضا فاسد در جایگاه‌ها وارد می‌شود.
کد خبر : 653363
مهدی کوچک‌زاده



مهدی کوچک‌زاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا درباره علل مخالفت جدی با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار کرد: متأسفانه گرفتار شدن برخی از نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و ... در چرخه روابط غیرموجه و ناسالم، در مسیر کسب جایگاه در عرصه رسمی سیاسی، اعم از کرسی نمایندگی مجلس و پست‌های مدیریتی و غیرمدیریتی در دستکاه اجرایی و قضایی، موجب بی‌رغبتی و بعضاً مخالفت آنان با مقوله شفافیت شده و می‌شود.


وی ادامه داد: این مطلب، یعنی اسیر نفسانیات شدن و منافع مردم و موکلین را قربانی مطامع و اغراض شخصی کردن، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا، رئیس اداره و دستگاه و ... نمی‌شناسد و دلیل عمده آن ترس از رسوایی و روگردانی رأی‌دهندگان است.


فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تأثیر طرح شفافیت بر کاهش ضریب خطای نمایندگان، گفت: میزان تأثیر شفافیت بر عملکرد، ارتباط مستقیم با میزان عدم وابستگی نماینده، مسئول اجرایی و قضایی به کانون‌های قدرت و ثروت و تعهد به منافع موکلین و مردم دارد.


کوچک‌زاده بیان کرد: بدیهی است مسئولانی که بدون صلاحیت لازم و با زد و بند و تبلیغات پرهزینه و نامشروع و وابستگی و روابط با این و آن، موفق به کسب جایگاهی شده باشند، در برابر شفافیت به لطایف‌الحیل از جمله تهی کردن طرح‌های اینچنینی از محتوای اصلی‌شان ایستادگی می‌کنند و همراهی‌شان نیز صوری و فریبکارانه است.


نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اصولاً حاکم شدن شفافیت به معنای درست آن در مجموعه‌های آلوده به وجود چنین زالوهایی، امری تخیلی و صوری خواهد بود، ضرب‌المثلی هست که می‌گوید «چاقو دسته خود را نمی‌برد» بنابراین اگر فرض وجود تعداد قابل توجهی افراد بی‌صلاحیت در مجموعه‌های قوای حاکمیت صحیح باشد، تحقق شفافیت به دست اینان امری خیالی و محال است.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت عدم تصویب این طرح ضربه سنگینی به حیثیت سیاسی جریان انقلابی وارد می‌شود؟ اظهار کرد: همانطور که عرض شد، ضربه اصلی از ناحیه رسوخ و نفوذ عناصر بی‌صلاحیت و بعضا فاسد در جایگاه‌ها وارد می‌شود و چنین عناصری اگر به عنوانی نظیر شفافیت هم رأی بدهند محتوای آن معلوم نیست در راستای زدودن ناراستی‌ها و فسادها قابل استفاده باشد.


کوچک‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: کار مملکت با نمایش و خیمه‌شب بازی به سامان نخواهد شد، حالا عنوانش هرچه که می‌خواهد باشد و تصویب‌کننده‌اش هر جریان و گروهی که می‌خواهد باشد، ضمناً این نکته بسیار مهم است که چرا علی‌رغم وجود طرحی برای شفافیت تحت عنوان شفافیت آرای نمایندگان، طرح دیگری با دو فوریت و با محتوایی بسیار مبهم مطرح شده است؟


انتهای پیام/۴۰۱۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته