دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1398 - 15:29
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با آنا:

نمایندگان مجلس از شفاف شدن آرای خود واهمه نداشته باشند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر نمایندگان مجلس به باندهای قدرت و ثروت متصل باشند یا مشکلی در پرونده‌ آنان باشد، با طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کرده و ترس و واهمه دارند.
کد خبر : 416433
65.jpg

سعید پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس اگر واقعاً خود را «نماینده مردم» بدانند و به آرایی که از مردم گرفته‌اند متعهد باشند، باید از شفاف شدن آرای خود ترس و واهمه‌ای نداشته باشند.


وی افزود: اگر نماینده‌های مجلس به باندهای قدرت و ثروت متصل باشند یا مشکلی در سوابق و پرونده‌ آنان باشد موجب می‌شود که با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکل داشته باشند و مخالفت کنند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه برخی نمایندگان، مردم و رسانه‌ها را نامحرم می‌دانند، اظهار کرد: این افراد با پنهان کردن چهره واقعی خود به دنبال شفافیت آرا نیستند و نمی‌خواهند آن واقعیتی که هستند را به مردم نمایش دهند و این حکایت از عدم صداقت و شایستگی آنان برای تصدی منصب نمایندگی مردم در جمهوری اسلامی است.


پهلوان‌زاده با اشاره به اینکه در کشوری مانند آمریکا که با ایران متخاصم است شفافیت آرا نیز وجود دارد، گفت: نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا به شفافیت رأی‌های خود اعتقاد دارند و در سایت رسمی کنگره آمریکا رأی‌ها کاملاً مشخص است. شفافیت آرا علاوه بر اینکه میزان التزام آن‌ها را به وعده‌های انتخاباتی نشان داده، میزان تخصص و آشنایی آنان به مفادی که به آن رأی می‌دهند را نیز مشخص می‌کند.


وی عنوان کرد: مخفی بودن آرای برخی از نمایندگان مجلس نشان‌دهنده عدم صداقت آن‌هاست و دلیلی است برای اینکه شایستگی ادامه نمایندگی مردم را نداشته باشند و این افراد توانایی مورد نیاز برای بررسی مسائل کلان مردم را ندارند. برخی از نمایندگان از اینکه مؤاخذه شوند چرا به فلان لایحه رأی دادید و چرا ندادید، برایشان قطعاً هزینه خواهد داشت و واهمه دارند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگانی که در تهران به صورت لیستی رأی‌ آورده‌اند، آفت محسوب می‌شود چراکه کاندیدا صرف اینکه از لیست یک جریان خاص سیاسی بوده، رأی آورده و افراد حاضر در لیست بعضاً تخصص کافی ندارند و شناخته شده نیستند. وقتی عملکرد این افراد و موضع‌گیری‌های آنان را در قبال مسائل مختلف کشور می‌بینیم، متوجه می‌شویم که بعضی از نمایندگان برای تصدی نمایندگی مردم واقعاً صلاحیت ندارند و مردم نباید در انتخابات سال جاری دوباره به این افراد رأی دهند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته