دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1401 - 09:47
فرهنگ عنوان کرد؛

اخلاق و قانون‌مداری محور فعالیت حوزه حراست دانشگاه آزاد

سرپرست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، حراست اثربخش و مورد انتظار مدیریت را حراستی مبتنی بر اخلاق و قانون‌مداری دانست و این دو خصوصیت را شعار و محور اصلی عملکرد حراست دانشگاه در سال پیش‌رو خواند.
کد خبر : 653117
محمد جواد فرهنگ



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، محمدجواد فرهنگ در جمع مسئولان استانی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، حراست اثربخش و مورد انتظار مدیریت دانشگاه را حراستی مبتنی بر اخلاق و قانون‌مداری دانست و این دو خصوصیت را شعار و محور اصلی عملکرد حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سال پیش‌رو خواند.




بیشتر بخوانید:


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان معرفی شد


تجلیل از خدمات ۳۰ ساله محمدجواد فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان


وظیفه حراست پشتیبانی و حفاظت مجموعه از بروز آفت‌هاست




وی در این نشست با تکریم شهدای عرصه علم و فرهنگ، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم گفت: امروز شاهد بسط و گسترش حرکت و تفکر ظلم‌ستیزانه و مظلوم‌پروری امام راحل به اقصی نقاط دنیا هستیم و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق آیه شریفه «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین » با ظهور آخرین ذخیره الهی و منجی بشریت باشیم.


سرپرست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره مدیران پیشین و مؤسسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به‌خصوص احمدعلی فروغی ابری، بنیان‌گذار این واحد دانشگاهی عنوان کرد: قدردان بزرگ‌منشی و حمایت بزرگانی هستم که ابتدای کار خود در حوزه حراست این واحد دانشگاهی به این جانب اعتماد کرده و همواره حامی من بودند و با وجود اتخاذ تصمیمات گاه عجولانه با سعه‌صدر و ارائه نکات مدیریتی دقیق، امیدبخش به آینده و راهگشای کار بودند.


فرهنگ با بیان ابعاد مختلف کار حراست افزود: کار حراست کار پیچیده و حساسی است، چرا؟؛ زیرا با امنیت یک سازمان سروکار دارد و باید تلاش کند افراد آن سازمان احساس آرامش کنند و این احساس آرامش ایجاد نمی‌شود مگر اینکه تمام افراد آن سازمان از بالاترین مقام گرفته تا پایین رده در ایجاد این آرامش نقش ایفا کنند؛ البته حراست در این حوزه کار تخصصی انجام می‌دهد، اما همه در ایجاد این بستر امن نقش دارند.


وی تأکید کرد: متخصصان حوزه امنیت، این مفهوم را دارای دو بعد عینی و ذهنی می‌دانند و به عبارت ساده‌تر، احساس آرامش و رفع اضطراب بر شناسایی تهدیدهای بیرونی و آسیب‌های درونی استوار است.


اخلاق و قانون‌مداری محور فعالیت حوزه حراست دانشگاه آزاد




سرپرست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی شعار خود در سال جدید در این مرکز را اخلاق‌مداری و قانون‌مداری بیان کرد و افزود: فقدان اخلاق میان انسان‌ها خطرآفرین بوده و بر همین اساس، نخستین نکته‌ای که تأکید خاص روی آن دارم، توسعه اخلاق‌مداری برای همه به‌خصوص بین کارکنان و مدیران حراست. بر همین اساس است که پیامبر عظیم‌الشأن(ص)، هدف بعثت خود را بر ترویج اخلاق قرار داده است و بقا و دوام ما، مبتنی بر اخلاق‌مداری و کسب رضای خدا و عموم مردم خواهد بود.


فرهنگ اظهار کرد: مؤمن و منافق در آداب و اعمال و احکام مشترک‌اند و گاه تشخیص آنها به‌سختی رخ می‌دهد؛ اما وجه افتراق آن دو در اخلاق است، انسان‌ها در افعال و اعمال اخلاقی شناخته می‌شوند، زیرا ازآنجایی‌که منافق، اخلاق‌مداری نیست و اهل ظلم و تکبر و خیانت است، پای وی در حین عمل می‌لغزد و ذات اصلی خود را نشان می‌دهد و متأسفانه همین نفاق‌هاست که به بدنه حکومت و به اصل دین ضربه وارد می‌کند.


وی افزود: دومین شعار، اجرای صحیح قانون و پرهیز از قانون‌گریزی است و با قانون مداری و اجتناب از تفسیر به رأی‌های مختلف و فردی است که شاهد تحقق حراست تأثیرگذار، موفق و مرضی خدا و عموم مردم و مورد انتظار مجموعه مدیریت دانشگاه خواهیم بود.


مدیرکل سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بیان کرد: وظیفه اساسی حراست، مشارکت مؤثر در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در دانشگاه است و این امر باید مبتنی بر اطلاعات دقیق باشد و شکل‌گیری اطلاعات صحیح برای اخذ بهترین تصمیم و ارائه مفیدترین راهکار را منوط به اشراف کامل حراست به محیط دانشگاه و داشتن اخبار و اطلاعات دقیق دانست.


فرهنگ با اشاره به اینکه همواره در خبر، احتمال صدق و کذب وجود دارد، یادآوری کرد: درست است که سرعت انتقال اطلاعات به‌هنگام از جایگاه مهمی در این حرفه برخوردار است؛ اما توجه به این نکته نیز ضروری است که در اخباری که مربوط به شخصیت و حفظ کرامت انسانی افراد است، باید دقت کافی صورت گرفته و با حساسیت و احتیاط بیشتری عمل کنیم تا خدای‌ناکرده موجب وارد آمدن خسران به آبروی افراد نشویم.


در پایان این مراسم با قدردانی از مدیرکل سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان )، حکم انتصاب علی حنایی‌نژاد مدیرکل جدید این واحد دانشگاهی توسط محمدجواد فرهنگ سرپرست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به وی اعطا شد.


پیش از این محمدجواد فرهنگ مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بود که در این مراسم از خدمات ۳۰ ساله وی تجلیل شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
۰
حراست زیر نظر کجاست
هلدینگ شایسته