دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1401 - 02:44
۳۵ سال تلاش در عرصه علم و فرهنگ؛

دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در سی و ششمین بهار علمی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا که در سال ۱۳۶۶ با پذیرش ۲۵۸ دانشجو فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد، اکنون با هزار و ۷۰۰ دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : 653103
دانشگاه-آزاد-واحد-آستارا.jpg



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از آستارا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا یکم اردیبهشت ۱۳۶۶ با پذیرش ۲۵۸ دانشجو فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون با هزار و ۷۰۰ دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.




بیشتر بخوانید:


دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا از نگاه دوربین


دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا | امکانات و زیرساخت‌ها




دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا به همت اهالی فرهنگ‌پرور این شهرستان در سال تحصیلی ۶۷-۱۳۶۶ با برقراری دو رشته فرهنگ و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در سطح کارشناسی و رشته کشاورزی با گرایش امور زراعی در سطح کاردانی با ۲۵۸ دانشجو فعالیت علمی خود را آغاز کرد و اکنون تعداد رشته‌های تحصیلی آن ۱۰۴ رشته و آمار دانشجویان هزار و ۷۰۰ نفر است و قریب به ۱۸ هزار نفر دانش‌آموخته برای خدمت به جامعه تقدیم کرده است.


با توجه به شرایط و ضرورت‌های منطقه و استقبال چشمگیر مردم در مقاطع تحصیلی، رشته‌ها، تعداد دانشجویان، تعداد اعضای هیئت علمی و کارکنان و فضای موردنیاز آموزشی، آزمایشگاه‌ها افزایش چشمگیری ازلحاظ کیفی و کمی کرده است.


با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌شائبه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش پیگیری مجدانه مسئولان استان و دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا امروز مفتخر است که به‌عنوان یک واحد دانشگاهی با درجه بسیار بزرگ به فعالیت خود ادامه دهد.


دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در سی و ششمین بهار علمی


تعداد کل اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی ۹۹ نفر و تعداد کارکنان غیر هیئت علمی ۶۵ است که از اعضای هیئت علمی تعداد یک نفر دانشیار، ۴۹ نفر استادیار، ۲۴ نفر بورسیه دکتری و ۲۱ نفر مربی هستند.


دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در سی و ششمین بهار علمی


دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در سی و ششمین بهار علمی



تشییع باشکوه پیکر پاک شهید گمنام ۱۸ ساله عملیات رمضان روی دوش دانشگاهیان و مردم شهیدپرور آستارا و تدفین در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از افتخارات این واحد دانشگاهی است.


افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی یکی دیگر از کارهای ماندگار و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا بوده است.


از برنامه‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا به دلیل ارتباط ریلی، مرز زمینی و دریایی شهرستان مرزی بندر آستارا با جمهوری آذربایجان و کشورهای Cis ایجاد واحد بین‌الملل بوده که در کنار پروژه گردشگری کشاورزی می‌تواند تحول عظیمی در آینده دانشگاه به وجود آورد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته