دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1401 - 10:13

تجلیل وزارت صنعت از تولیدکننده برتر پوشاک ورزشی و طراح مَسکات جام جهانی قطر

وزارت صمت از تولیدکننده برتر پوشاک ورزشی و طراح نماد «لعیب» برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تجلیل کرد.
کد خبر : 652657
محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت سید حسین اجاقی طراح نماد «لعیب» جام جهانی ۲۰۲۲ قطر



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت صنعت، در مراسمی با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمعی از مدیران این معاونت، از مدیر شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی ایران و سید حسین اجاقی طراح نماد «لعیب» برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تجلیل شد.


معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار کرد: سیاست و برنامه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی است و عزم راسخی برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین داریم.


محمدمهدی برادران با اشاره به اهمیت و ظرفیت صنایع ورزشی در کشور به ویژه پوشاک‌، از حمایت و پشتیبانی وزارت صمت از این صنعت و صنایع پوشاک خبر داد و افزود: این صنعت کلیدی و مهم است که مدتی مغفول مانده بود اما با توجه به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید، تمرکز بیشتری در حوزه صنعت ورزش و صنایع خلاق به وجود خواهد آمد.


وی ظرفیت و توان انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات وابسته به حوزه ورزش را در برداشتن گام‌های بلند برای رشد تولید، صادرات و ساماندهی و رفع موانع در این حوزه خوب و تاثیرگذار توصیف کرد و از آمادگی وزارت صمت برای تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در راستای تقویت تولید، صادرات و ساماندهی و رفع موانع تولید در این رشته فعالیت خبر داد.


معاون صنایع عمومی وزارت صنعت با اشاره به استقرار دفتر صنایع خلاق در این معاونت تصریح کرد: این وزارتخانه برای نخستین بار در کنار صنعت، دفتر جدیدی در قالب اداره کل صنایع خلاق راه اندازی کرده که توجه به عنصر خلاقیت در طراحی و پیدایش محصول و رنگ را در دستور کار قرار داده است و این آمادگی را داریم تا از تولیدکنندگان پوشاک برای بهترین تولیدات ملی حمایت کنیم.


برادران همچنین با تجلیل از طراح شخصیت و تصویرساز ‌مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، این اقدام را نشانه توانمندی جوانان ایرانی دانست و اظهار داشت:‌ عنوان اثر برگزیده طرح لوگوی جام جهانی سبب افتخار مردم ایران زمین شد ‌که به گنجینه افتخارات هنری جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.


وی با بیان اینکه صعود تیم ملی ایران به جام جهانی عنوان تیم های نخست سبب خوشحالی مردم ایران شده بود و تصویرسازی مسکات جام جهانی نیز مردم کشورمان را بیش از پیش خوشحال کرد، افزود: از جوانان هنرمند ایرانی می خواهیم برای طراحی‌های تولیدات ملی به وزارت صنعت کمک کنند و قطعا از همه آنها حمایت خواهیم کرد.


سید حسین اجاقی‌ تصویرساز ‌مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز درباره طراحی نماد جام جهانی قطر نیز گفت: ایمیلی را از فیفا دریافت ‌کردم مبنی بر این که ‌کشور قطر هیچ‌کدام از سه طرح را نپذیرفت و قصد دارد نماد جام جهانی را خودش طراحی کند و این پروژه همین جا متوقف می‌شود.‌ تقریبا یک ماه ‌مجددا ایمیلی از سمت سرپرست بخش برندینگ کمیته عالی برگزاری جام جهانی به دستم رسید. در آن‌جا اشاره شده بود که ما خودمان ایده‌ای داریم و می‌خواهیم که شما روی آن کار کنید و طرح آن را به سرانجام برسانید. در ادامه من متوجه شدم که شخص امیر قطر، یک ایده پیشنهادی دارد که تقریبا همین لعیبی بود که الان ساخته شده و شما آن را در چند روز اخیر، بارها در رسانه‌ها دیدید. به من گفتند که امیر قطر طرح‌های من و بقیه طراح‌ها را دیده و خواسته که این ایده حتما به دست من اجرایی و نهایی شود، چون طرح شاهین من، بیشتر از بقیه برایش جذاب بوده است.


مجید ساعدی فر تولیدکننده برند ورزشی نیز در این مراسم نیز با بیان اینکه عمده ‌بازار پوشاک ورزشی دنیا در اختیار برندهای بزرگی همچون نایکی، آدیداس و پوماست، گفت: شرکت مروژ به عنوان تنها برند ایرانی این عرصه، سال‌هاست با شرکت های معتبر دنیا به رقابت پرداخته و گام به گام با آنها قدم برداشته است. اوج درخشش مروژ در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران ۳۵ کشور از ۱۰۵ کشور در دهکده المپیک، رویداد مهمی بود که برای اولین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد.


انتها پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب