دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1401 - 09:26
داوری عنوان کرد؛

تبدیل ایده به محصول با تقویت زیرساخت‌های پژوهشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: باید با تقویت زیرساخت‌های پژوهشی به‌خصوصا مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی از فرآیند تبدیل ایده به محصول حمایت کنیم.
کد خبر : 652183
جلسه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از رودان، حسن داوری در نخستین نشست سال ۱۴۰۱ با کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با یادآوری نامگذاری سال جدید به نام «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: محور نامگذاری شعار سال، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند و باید با تقویت زیرساخت‌های پژوهشی به‌خصوص مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی از فرآیند تبدیل ایده به محصول حمایت کنیم.


وی افزود: اقتصاد شهرستان رودان بر پایه کشاورزی و صنایع تبدیلی است. ورود فناوری به حوزه کشاورزی امری اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه خشک‌سالی‌های پی‌درپی باعث کاهش سطح منابع آب زیرزمینی شده و این موضوع اقتصاد این شهرستان را در آینده با چالش مواجه می‌کند؛ اما با توسعه فناوری می‌توان حداکثر بهره‌وری از منابع آب داشته باشیم.




بیشتر بخوانید:


حرکت به سمت کارآفرینی با توسعه رشته‌های مهارتی




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی به کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی می‌تواند اثربخشی این فعالیت‌ها را دو چندان کند و سیاست کلان دانشگاه در حوزه فرهنگی نیز واگذاری فعالیت‌ها به خود دانشجویان است.


داوری گفت: بعد از دو سال دانشجویان در حال بازگشت به کلاس‌های درس هستند و باید برنامه‌ریزی آموزشی به‌گونه‌ای باشد که خللی در برگزاری کلاس‌ها ایجاد نشود. سال جاری دانشگاه رویداد بزرگ پژوهشی بیانیه گام دوم را در دستور کار قرار داده که در راستای نامگذاری سال ۱۴۰۱ است.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته