دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1401 - 12:25
آشوبی در گفت‌وگو با آنا:

بیانیه‌نویسی تبدیل به کار بچه‌گانه‌ای شده است/ فتح جام حذفی انگیزه پرسپولیس را برای لیگ بیشتر می‌کند

پیشکسوت سرخابی گفت: بیانیه‌نویسی‌ها باعث افت کیفی بازی‌های لیگ برتر شده است.
کد خبر : 651543
دیدار تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک



فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد: با شرایطی که سرخپوشان در این فصل داشتند، اهمیت کسب قهرمانی جام حذفی برای آنها دو چندان شده است. جامی که می‌تواند بسیاری از مشکلات این فصل پرسپولیس را کم کند و نوسانی که در عملکرد خود در لیگ برتر داشتند را تا حدود زیادی پوشش دهد. ضمن اینکه روحیه و انگیزه بالایی به بازیکنان این تیم می‌دهد تا بتوانند برای ادامه دیدارهای لیگ برتر که پس از اتمام فینال جام حذفی برگزار خواهد شد، فاصله خود را با استقلال از بین ببرند.


وی ادامه داد: با توجه به تک‌بازی بودن دیدارهای جام حذفی هر دو تیم بازی بسیار دشواری خواهند داشت. این ظرفیت در پرسپولیس دیده می‌شود که به پیروزی برسد ولی نباید فراموش کنیم که آلومینیوم اراک پس از تغییرات اجتناب‌ناپذیری که در کادر فنی داشت و مهدی رحمتی جانشین رسول خطیبی شد، نسبت به بازی‌های قبلی شرایط بهتری پیدا کرده و آمادگی خوبی دارد. به لحاظ کیفی، پرسپولیس شرایط بهتری دارد و می‌توانیم انتظار بازی تماشایی از هر دو تیم داشته باشیم. اگر دو تیم با تمام توان بازی کنند و نمایش همیشگی را ارائه کنند نتیجه بازی به سود پرسپولیس خواهد بود.


پیشکسوت سرخابی در مورد بازی استقلال با نساجی مازندران بیان کرد: استقلال در این فصل امتیازات فوق‌العاده‌ای کسب کرده ولی مدل بازی‌های این تیم دلچسب نیست. نقطه قوت آبی‌پوشان هارمونی و اشتیاق برای رسیدن به موفقیت است که به نتایج بسیار خوبش کمک زیادی کرده است. بازی سختی برابر نساجی خواهد داشت، تیمی که نمایش قابل قبولی ارائه کرده ولی به کسب نتیجه منجر نشده است و برای همین در رده‌های پایینی جدول لیگ برتر است. استقلال هم مانند پرسپولیس بخت بیشتری برای کسب پیروزی مقابل حریف خود در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دارد و باید در انتظار بازی حساسی از سوی هر دو تیم باشیم.


وی در واکنش به بیانیه‌نویسی تیم‌ها که از حد مجاز گذشته و حتی شاهد دعوت مدیران سرخابی به کمیته اخلاق بوده‌ایم، عنوان کرد: تا زمانی که قوانین به شکل جدی بدون ملاحظه و چشمداشت اجرا نشود، مشکلات قابل حل نیست. بیانیه‌نویسی به حالت بچگانه و بیهوده‌ای تبدیل شده است. روی هر صحبتی باشگاه مقابل اقدام به صدور بیانیه می‌کند و توجیه شرایط موجود انرژی زیادی از تیم‌ها گرفته. مسائلی که به پیشبرد اهداف باشگاه‌ها کمک نمی‌کند و در هر حالی در حال صدور بیانیه هستند که دورنمای خوبی را شاهد نیستیم و موجب افت سطح فنی مسابقات هم شده است. یکی از مسیرهایی که می‌تواند آرامش را به تیم‌ها برگرداند و منجر به رشد فنی باشگاه‌ها شود، جلوگیری از صدور بیانیه است. نباید توجه خاصی به اینکه چه حرف‌هایی بیان شده داشت چون مانع رسیدن به نقطه اوج می‌شود و نقش قانون را بسیار زیر سؤال می‌برد که چرا غیبت در این موضوع مهم دارد که بسیار سؤال‌برانگیز است.




بیشتر بخوانید:





آشوبی در مورد اعتراضات بیش از حد تیم‌ها به عملکرد داوران خاطرنشان کرد: صرفاً نمی‌توان داور را عامل ناکامی یک تیم دانست ولی باید بپذیریم در فقدان سیستم کمک‌داور ویدئویی VAR اشتباهات تأثیرگذاری دیده می‌شود. باید عزم جدی برای حل این معضل وجود داشته باشد چون در بیشتر کشورها شاهد هستیم که VAR بخش بزرگی از خطاهای داوران را به حداقل رسانده و بهانه کمتری به تیم‌ها می‌دهد. اینکه ما استفاده نمی‌کنیم موضوع غیرقابل توجیهی است چون با وجود آن، اشتباهات تأثیرگذار به حداقل می‌رسد. گاهی رخ می‌دهد اشتباهات بزرگی به سود و ضرر تیم‌ها رخ می‌دهد و نتایج را البته نمی‌توان مربوط به این اشتباهات دانست ولی انرژی بسیار زیادی از تیم‌ها می‌گیرد و اگر می‌خواهیم به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم باید VAR را مورد استفاده قرار دهیم تا حواشی کمتری رخ دهد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته