دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1401 - 00:13
افاضلی در گفت‌وگو با آنا:

احکام انضباطی سرخابی‌ها متفاوت است/ دو پیروزی پرسپولیس را از بحران خارج می‌کند

کارشناس فوتبال گفت: صدور احکام انضباطی دربی ثابت کرد حضور در پرسپولیس و استقلال در نوع جکم تأثیر دارد.
کد خبر : 651618
دیدار تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک



هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد تقابل تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد: قطعاً بازی نزدیکی میان هر دو تیم برگزار خواهد شد. آلومینیوم یکی از تیم‌هایی بوده که با انگیزه مضاعفی مقابل پرسپولیس و استقلال بازی می‌کند و با توجه به تغییراتی که در کادر فنی این تیم رخ داده و مهدی رحمتی جای رسول خطیبی را گرفته باید منتظر مدل بازی این تیم بود. باید دید کادر فنی جدید نماینده اراک که زمان کافی در اختیار داشته تا ایده‌های خود را به بازیکنان تزریق کند، می‌تواند در مصاف با پرسپولیس نتیجه غیرقابل انتظاری را رقم بزند و راهی مرحله بعد شود؟ در مقابل، پرسپولیس نیاز به دو، سه پیروزی دارد تا از بحران از دست دادن امتیازات بازی‌های اخیر خارج شود، ضمن اینکه سرمربی این تیم هم با محرومیتی مواجه شده که فشارها را بر سرخپوشان بیشتر کرده است. پرسپولیس ظرفیت آن را دارد تا مقابل آلومینیوم برنده شود و باید دید چگونه اندیشه‌های فنی این تیم در زمین پیاده می‌شود و چه نتیجه‌ای در پایان رقم می‌خورد.


وی درباره تقابل استقلال با نساجی مازندران در جام حذفی عنوان کرد: نساجی در کادر فنی خود آرامش را کمتر دیده است. ساکت الهامی که از مربیان خوب فوتبال ماست، چندین بار قصد جدایی داشته و در نهایت سرمربی این تیم باقی مانده است. مشخص نیست که او در این مدت تیمش را به چه صورت آماده کرده چون زیاد در رفت و آمد بوده و شاید نمایش مورد انتظار را از نساجی نبینیم. هر چند این تیم در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ برتر مقابل استقلال به تساوی بدون گل رسید و حاضر به دادن ۳ امتیاز نشد. استقلال صدرنشین لیگ برتر است و رکوردهای بسیار زیادی را رقم زده است. این تیم هنوز شکستی را تجربه نکرده و با ثبات ظاهر شده است. باید منتظر نمایش این تیم باشیم چون رقابت‌های جام حذفی سخت‌تر از بازی‌های لیگ است و تیم‌ها به شکل متفاوتی ظاهر می‌شوند. استقلال در آخرین بازی‌اش مقابل پیکان بازی درخشان گذشته را انجام نداد و شاید در بازی با نساجی چنین کاری را انجام دهد.


کارشناس فوتبال در مورد انتقادات مربیان از داوران عنوان کرد: همه در حال محکوم کردن مربیان هستند چرا که معتقدند آنها داوران را عامل ناکامی تیم‌شان می‌بینند. البته که سرمربیان تیم‌ها باید خویشتن‌دار باشند ولی چون جریمه تخلف پایین است و تفاوت‌هایی در صدور احکام وجود دارد، مانند حکمی که برای مربیان پرسپولیس و استقلال در دربی صادر شد و حکمی که برای ساکت الهامی صادر شد، نشان می‌دهد احکام انضباطی در تیم‌های سرخابی متفاوت است و این اشکال بزرگی است. فشارهای خارج از قاعده زیاد به مربیان وارد می‌شود و مردم فقط رفتار آنها را در جریان بازی‌ها می‌بینند در حالی که آنها با مشکلات زیادی مواجه هستند و بسیاری از مسائل مدیریتی باشگاه‌ها بر دوش مربیان است. بنابراین نباید یکجانبه به موضوع نگاه کنیم و رفتارهای مربیان را مورد نکوهش قرار دهیم.




بیشتر بخوانید:





افاضلی در مورد افت کیفیت لیگ برتر ایران و رقابت‌های جام حذفی عنوان کرد: اشکالات زیادی داریم ولی در بخش فنی کمترین ایراد را داریم. بیشتر مشکلات، مدیریتی است. وقتی مطالبات بازیکنان داده نمی‌شود و از مربیان می‌خواهند بازیکنان را کنترل کنند به نوعی ایجاد تنش می‌شود. این از جمله فشارهای خارج از قاعده است که به مسائل فنی مربوط نمی‌شود. کیفیت ورزشگاه‌های ما آنچنان جالب نیست. چمن ورزشگاه‌ها، مطلوب و آماده در اختیار تیم‌ها قرار نمی‌گیرد. سرویس‌هایی که به بازیکنان داده می‌شود با دنیا همخوانی ندارد. بهترین بازیکنان خود را در پایان هر سال لژیونر می‌بینیم چون بهتر می‌توانند کسب درآمد کنند. وقتی ۳۰ بازیکن خوب فوتبال ایران لژیونر می‌شوند و سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه صورت نمی‌گیرد، مسلماً در زمینه تولید بازیکن دچار مشکل می‌شویم و این ایراد بر عهده کادر مدیریت است.


وی ادامه داد: چون آکادمی‌های فوتبال ما اصلاح نشده و ایرادهای متعددی در این آکادمی‌ها وجود دارد، از جمله روابطی که برای بازیکنان دارای خانواده ثروتمند است، مسلماً خروجی مطلوبی به فوتبال ایران داده نمی‌شود و نظارت کیفی هم صورت نمی‌گیرد. تیم ملی امید حال حاضر را با ۱۰ سال پیش مقایسه کنیم، مسلماً دچار افت شده‌ایم. تعداد بازیکنان ما که توانایی آن را داشته باشند یک در مقابل یک را رد کنند، کمتر از پنج نفر شده‌اند. در این موضوع، مشکل از سرمربیان تیم‌های بزرگسالان نیست چون بازیکنانی که فوتبال آنها شکل گرفته شده در اختیارشان قرار داده شده است. تمام بودجه‌های باشگاه‌ها به تیم‌های بزرگسالان داده می‌شود و به زیرساخت‌ها اختصاص نمی‌یابد. تیم‌ها پایه درآمدی ندارند و دریافتی بسیار پایینی نصیب‌شان می‌شود که این ایراد هم مدیریتی است. اگر تمامی این موارد را در کنار یکدیگر بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که چرا فوتبال ایران از لحاظ کیفی دچار افت شده و نباید فقط یک یا چند نفر را مقصر بدانیم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته