دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1394 - 17:01

همراه با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در روز سوم دهه فجر انقلاب

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در روز سوم دهه فجر انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مراسم جشن‌ پیروزی انقلاب اسلامی را برپا کرده و این ایام را گرامی داشتند.
کد خبر : 65135

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر یداله رجائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و اعضای هیات رئیسه و استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان همزمان با دهه فجر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با آرمان‌های والای امام خمینی و شهیدان تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


دکتر یداله رجائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و اعضای هیات رئیسه و استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان همزمان با دهه فجر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با آرمان‌های والای امام خمینی و شهیدان تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این دیدار گفت: «بعد از گذشت ۲۷ سال مقام معظم رهبری با همان صلابت امام، هوشیاری، همه جانبه نگری و دشمن شناسی امام ، سکان کشتی انقلاب را با عنایت خداوند در دست دارند که امیدواریم خداوند عمر با عزت به ایشان دهند تا ظهور دولت یار، پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند.»


امام جمعه زنجان ابراز کرد: «ملت هایی که ریشه در تاریخ دارند باید روزهای غرور آفرین تاریخ ملتشان را به خود و نسل های بعدی یادآور شوند چرا که اگر ملتی ریشه و اصالت خود را فراموش کند مورد هجوم دشمنان قرار خواهد گرفت و ملتی که هویت خود را فراموش نکند ریشه در آب دارد یعنی زنده و سر پا است.»


پس از این دیدار رئیس، معاونان، مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای زنجان با قرائت فاتحه با آرمان‌های شهیدان و پاسداشت مجاهدت‌های مردان بزرگ وطن و شیرزنان انقلاب با آرمان های آنان تجدید میثاق کردند.شهرستان زنجان در دوران نهضت انقلاب اسلامی 28 شهید مرد و یک شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای گمنام به مناسبت دهه مبارک فجر


هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدمینودشت با حضور در گلزار شهدای گمنام این واحد با تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان و امام امت گلزار شهدای گمنام را عطرافشانی کردند.


این مراسم به منظور انس بیشتر دانشگاهیان با فضای معنوی شهید و شهادت و تجدید بیعت با آرمان‌های امام(ره) و شهدا به همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی صورت گرفت.



همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت


همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت به مناسبت دهه فجر برگزار شد.


همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت به مناسبت دهه فجر از دانشگاه به سمت تپه نور الشهدا با حضور رییس دانشگاه برگزار شد.


برگزاری مسابقات چهارجانبه فوتسال در دانشگاه آزاد مینودشت


مسئول تربیت‌بدنی واحد مینودشت، گفت: «این دوره از مسابقات به میزبانی این واحد دانشگاهی با حضور تیم‌های شبکه بهداشت و درمان ،دانشگاه آزاد گنبد،تیم پیشکسوتان و دانشگاه آزاد مینودشت به منظور گرامیداشت ایام دهه فجر و اشاعه مسائل ورزشی و همچنین تعامل بین سازمان‌ها و اداره‌ها برگزار شد».


دکتر علی مصطفی لو تصریح کرد: «در این مسابقات تیم پیشکسوتان مقام اول،شبکه بهداشت و درمان مقام دوم و تیم دانشگاه آزاد گنبد مقام سوم را کسب کردند».


وی افزود: «در پایان مسابقات به تیم ها حکم قهرمانی و کاپ اخلاق نیز به تیم دانشگاه آزاد مینودشت اهدا شد».


پیام تبریک رییس دانشگاه واحد مبارکه به مناسبت دهه مبارک فجر


دکتر عبداله هادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه پیام تبریکی را به مناسبت دهه فجر منتشر کرد. متن پیام او به این شرح است:


بسمه تعالی


دهه فجر انقلاب اسلامی، سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی است که توانست حکومتی الهی را در این مرز و بوم الهی و آسمانی که هر روز درخت اعتبار و شکوهش پربار تر و تنومند تر می‌شود، تثبیت کند. در آغاز ایام الله دهه فجر و بهاری دیگر از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، سی و هفتمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب و همه مسئولان و خدمتگزاران نظام و به‌ویژه مردم دلاور و همیشه در صحنه شهرستان مبارکه تبریک و شادباش عرض می‌کنم و از خدای سبحان توفیق احیای همیشگی و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی را مسئلت دارم.


اینجانب به سهم خود این حماسه تاریخی را به همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به آحاد مردم انقلابی شهرستان مبارکه و جامعه دانشگاهی واحد مبارکه تبریک و تهنیت عرض کرده، عزت و اقتدار ایران عزیز را از خداوند متعال خواستارم. بی شک پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57، بر افروزی شعله باور در نهاد تمامی آزاد مردان و زنان جهان و درک برتری حق بر باطل در تمامی جوامع و مذاهب بود و بی‌تردید استقامت مثال زدنی وسربلندی مردم بزرگ ایران اسلامی در طول چهار دهه با وجود تلاش های برنامه ریزی شده ی دشمنان اسلام ، امروز آن چنان شکوه و عظمتی یافته است که تکیه گاه و الگوی مظلومان در سراسر جهان شده است.


اینجانب با تبریک ایام الله دهه فجر و 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و همه فجر آفرینان و شهیدان همیشه جاوید انقلاب اسلامی را گرامی داشته و از ملت غیور شهرستان مبارکه بویژه جامعه دانشگاهی واحد مبارکه دعوت می‌کنم با حضور ارزشمند خود در مراسم و برنامه‌های جشن انقلاب به ویژه در راهپیمایی 22 بهمن،با پاسداشت آرمان‌ها، اقتدار و عزت ایران اسلامی و حمایت ملت شهید پرور را در مقابل جهانیان به تصویر کشند. امیدوارم در سالی که به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی مزین است حضور گرانقدر مردم شهرستان مبارکه و استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه همگام با سراسر ایران اسلامی در جشن‌های انقلاب اسلامی به ویژه راهپیمایی 22 بهمن، مانند گذشته موجب سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی شود.


دهه فجر بخشی از تاریخ پرافتخارماست که گذشته سیاه را از آینده روشن، جدا ساخته است


رییس واحد مراغه گفت: «تداوم، اقتدارو عزت انقلاب اسلامی درپرتوولایت مداری، همدلی و همزبانی دولت و ملت است.»


دکتر محمدرضا ولیلو که در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر، با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:«وحدت، کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب ما بود» افزود: «رهبری عالمانه، امداد الهی و وحدت کلمه مردم قهرمان ایران 3 شاخصه مهم در به ثمر رسیدن انقلاب و براندازی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی بود.»


وی گفت: «اهمیت گرامیداشت دهه فجرکمتر از خود انقلاب نیست. چراکه انتقال دست آوردهای آن و ثمرات انقلاب به نسل‌های آینده ضامن بقا و حیات جمهوری اسلامی خواهد بود و تحقق آرمانهای معمار کبیر انقلاب و شهیدان راه آزادی، در گرو زنده نگهداشتن حماسه آفرین‌ها و جانفشانی‌های مردم غیور و قهرمان ایران است.»


ولیلو تاکید کرد: «جایگاه و پایگاه ایران اسلامی، امروز در مجامع بین‌المللی با توجه به دست‌آوردهای مهم اخیر به ویژه اجرای برجام و تآیید و تعظیم جهانی در برابر منطق نظام و لغو تحریمها نشان از استواری و صلابت و حقانیت جمهوری اسلامی است و این پیروزی مرهون اتحاد، همدلی، همزبانی و اطاعت از رهبری آگاهانه و عالمانه است.»


رئیس واحد مراغه با یادآوری انتخابات سرنوشت‌ساز و پیش‌رو افزود: «در هر برهه‌ای که مردم، حضور چشم‌گیر و فعال و مشارکت حداکثری در تصمیم گیری‌های نظام و کشور داشته‌اند، نقشه دشمنان با شکست مواجه شده و دست بدخواهان و مخالفان نظام از دست‌یابی به اهداف خود کوتاه شده است. امید است این‌بار نیز مردم آگاه و همیشه در صحنه با حضور میلیونی و خلق حماسه تاریخی، با بیعت با رهبری و پیروی از آرمانهای امام راحل و شهیدان بحق، با انتخاب اصلح در مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی، اتحاد و یکپارچگی خود را به اثبات برسانند.»


تجلیل از فرزندان ممتاز علمی استادان و کاکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور


در ایام الله دهه فجر از فرزندان ممتاز علمی سال تحصیلی 93/94 استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور تجلیل شد.


در این مراسم که در محل آمفی تاتر دانشکده علوم انسانی برگزار شد دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد نیشابور با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از اینکه تعداد زیادی از فرزندان همکاران دارای رتبه‌های علمی خوب و ممتاز هستند، ابراز خرسندی کرد.


در ادامه 160 نفر از فرزندان دانشجو و دانش‌آموز ممتاز سال تحصیلی 93/94 استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.


در این مراسم برنامه‌های مفرح و متنوعی برای حاضران اجرا شد.


تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با آرمان های امام و شهدا


دکتر سید فرج‌الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، حجت‌الاسلام موسی یاری خانی معاونت دفتر نهاد رهبری واحد به همراه هیات رئیسه، روسای دانشکده‌ها و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان همزمان با سومین روز از آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


همچنین در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شده بود، دانشگاهیان این واحد دانشگاهی با حضور در مرقد امام راحل(ره) با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، باردیگر در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


از جمله اقدامات انجام گرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری به پاس گرامیداشت ایام دهه فجر، برپایی ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از مهمانان شرکت کننده در این مراسم بود.


مراسم گرامیداشت دهه فجر درمجتمع امام علی (ع) دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت


همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برنامه ها ومراسم های جشن ویژه این دهه در مجتمع امام علی (ع) واحد مرودشت در حال برگزاری است.


در مراسم دهه فجر که با حضور روسا و معاونین، استادان، کارکنان و دانشجویان این مجتمع آموزشی برگزار شد با آذین بندی و توزیع گل و شیرینی و پخش سرودهای انقلابی و اجرای برنامه‌های مختلف ویژه این دهه، یاد و خاطره این ایام را گرامی داشتند و همچنین بیانیه‌ای با مضمون ذیل قرائت شد.


اکنون که بیش از سه دهه از آن حادثه تاریخی و جاودانه می‌گذرد مردم غیور و شهید پرور و ولایتمدارایران اسلامی توانسته است در پیروی از ولی امر زمان خود مقام معظم رهبری در برابر تمام ناملایمات،از جمله راه اندازی جنگ تحمیلی، توطئه‌ها، ترور شخصیتهای بارز علمی و تحریم های اقتصادی دشمنان انقلاب ایستادگی نموده و الگوی پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان ارائه دهد و موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و سرنگونی دیکتاتورهای وابسته به غرب، نمونه بارز الگو برداری جهانیان آزادی خواه است. دفتر فرهنگ اسلامی مجتمع امام علی (ع)دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی را گرامی می‌دارد و با تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی یقین دارد که استوارتر از قبل در راه رشد و پیشرفت علمی میهن اسلامی گام برخواهد داشت.


تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بابل با آرمان‌های امام و شهدا


در سومین روز دهه مبارک فجر، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بابل با حضور در جوار یادمان دو تن ازشهید گمنام این دانشگاه، با آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.


در سومین روز دهه مبارک فجر، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بابل، دکتر حسن قلی‌پور سرپرست واحد بابل، دکتر واعظ جوادی آملی به همراه جمعی از اعضای هیأت رئیسه و دانشگاهیان این دانشگاه پس از قرائت زیارت عاشورا در مسجد الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی بابل، با حضور در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه، با قرائت فاتحه، نثار گل، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا بار دیگر با آرمان‌های شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.


دانشگاهیان واحد اسلامشهر با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند
در آستانه سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران، دانشگاهیان واحد اسلامشهر با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب (ره) تجدید میثاق کردند.


اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با دانشگاهیان در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


در تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و بیعت با مقام معظم رهبری که صبح امروز (چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه سال جاری)، با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد؛ دانشگاهیان واحد اسلامشهر با اهدای تاج گل و نثار فاتحه به روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های رهبر فقیه جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کرده؛ و یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


در حاشیه این برنامه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) کرد.


تجدید میثاق دانشگاهیان واحد علوم دارویی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران


همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دکتر سید سیدمهدی رضایت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی به همراه معاونان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان، همگام با دانشگاهیان در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


در این مراسم دانشگاهیان واحد علوم دارویی با حضور در مرقد امام راحل (ره) با قرائت فاتحه، بار دیگر در آستانه پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، با تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی، یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


مسابقات تنیس روی میز اساتادان و کارکنان واحد بناب به مناسبت دهه مبارکه فجر برگزار شد


مسابقات تنیس روی میز ویژه استادان و کارکنان واحد بناب، به مناسبت ایام الله دهه مبارکه دهه فجر و به همت اداره تربیت بدنی واحد برگزار شد.


این مسابقات در دو روز و با شرکت 16 نفر از استادان و کارکنان واحد برگزار شد که در نهایت هادی اصغری به مقام قهرمانی و شهرام رنجبر به مقام نائب قهرمانی این مسابقات دست یافتند.


برنامه های قرآنی دهه فجر امسال بی نظیر است


همزمان با چهاردهم بهمن و سومین روز از دهه مبارک فجر با عنوان انقلاب اسلامی، نهضت علمی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی حجت الاسلام رضا غلامی گفت: «امسال برگزاری مسابقات حفظ جز۳۰ از سوی موسسات قرآنی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی، اعزام فعالان و جامعه قرآنی شهرستان در مراسم تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل جامعه قرآنی کشور به مرقد مطهر امام خمینی (ره) ازسوی اداره تبلیغات اسلامی و برگزاری محافل انس با قرآن با حمایت اداره اوقاف و امور خیریه از جمله برنامه‌های طراحی شده دهه فجر امسال است.»


وی اضافه کرد: «برگزاری آزمون قرائت سطح ۱ و۲ و اعطای گواهینامهاز سوی اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری مسابقات قرآن و عترت و نماز ویژه فرهنگیان منطقه ورامین در ایام‌الله مبارک دهه فجر توسط آموزش و پرورش و برگزاری ۲۲ محفل انس با قرآن در ۲۲ مدرسه شاخص به مناسبت ۲۲ بهمن ماه ازسوی اداره آموزش و پرورش نیز برای اجرا در ایام دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده است.»


مدیر کمیته قرآنی ستاد دهه فجر شهرستان ورامین افزود: «برگزاری مسابقات بانک حفظ قران کریم، برگزاری مشاعره قرآنی و مسابقه قرائت قران کریم ازسوی حوزه علمیه کوثر ورامین نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.»


وی ادامه داد: «پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه ایمان به خدا و تأسی به سیره و سنت پیامبر اسلام و خاندان اهل بیت (ع) و در سایه قرآن کریم به دست آمد که همین مهم، اساس شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه در سال‌های اخیر بوده است.»


غلامی گفت: «برنامه‌های قرآنی دهه فجر امسال بی‌نظیر است و پیشرفت شگرفی داشته است که جای قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران دارد. اعتقاد ما این است که برای قرآن هرچقدر کار و تلاش کنیم کم است.»


تاکید بر لزوم تبیین نقش برجسته اصناف قبل و بعد از انقلاب اسلامی


همزمان با چهاردهم بهمن و سومین روز از دهه مبارک فجر با عنوان انقلاب اسلامی نهضت علمی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، مدیر کمیته اصناف ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ورامین اظهار کرد: «تزئینات داخلی و بیرونی تشکلهای صنفی و تبلیغات اتحادیه ها با عنوان کمیته اصناف با زیر مجموعه بسیج و نام اتحادیه از سوی اتاق و اتحادیه‌های تحت پوشش و بسیج اصناف در تمامی شهرستان انجام گرفته است.»


حسن میرزایی افزود: «پیگیری‌های لازم از سوی بسیج اصناف برای بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر به تعداد ۱۰ عدد صورت پذیرفته چرا که معتقدیم فضاسازی شهری در خور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باید صورت پذیرد. همایش نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت شهدای اصناف نیز در روز دوشنبه ۱۹ بهمن در محل گلزار شهدای گمنام ثارالله با سخنرانی دکتر حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور برگزار خواهد شد.


میرزایی تبیین نقش برجسته اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار ضروری برشمرد و افزود: «اصناف و بازاریان بدون کوچکترین چشم داشتی و توقعی در دو جبهه شهادت و اهدای مال و اموال خود چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن و در جریان دفاع مقدس به جهاد و دفاع برخواستند و با اهدای شهدا جانبازان آزادگان و ایثارگران فراوان وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.»


وی گفت: «بعد از دوران دفاع مقدس اصناف و بازاریان وارد عرصه سازندگی کشور شدند و آغاز سازندگی کشور نیازمند حمایت های مادی و معنوی بود که جامعه صنفی کشور با حضور در هر دو عرصه توانستند نقشی ارزنده داشته باشند.»


برگزاری مسابقات فوتسال بین دانشجویان شهرستان سلسله به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی‎


همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی یک دوره مسابقه فوتسال بین دانشجویان پسر دانشگاه شهرستان سلسله در سالن مرحوم احمدی پور استادیوم ورزشی الشتر برگزار شد. در این دوره از مسابقات پس از رقابت بین تیم های شرکت کننده تیم«ب» دانشگاه پیام نور مقام اول را کسب کرد و هدایایی نیز به تیم برنده اهدا شد.


مسابقات فوتسال دانشجویان دختر دانشگاه‌الشتر روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.


نمایش ساحل نشین بعد از ایام دهه فجر


همزمان با چهاردهم بهمن و سومین روز از دهه مبارک فجر با عنوان انقلاب اسلامی نهضت علمی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی فتح الله فرجی از اجرا نمایش ساحل نشین بعد از ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: «در این داستان چند جوان علاقه‌مند به هنر بازیگری سراغ نویسنده‌ای می‌روند و از او می‌خواهند تا با آنها همکاری کند ولی نویسنده که بنا به دلایلی از دنیای هنر کناره‌گیری کرده است به آنها جواب رد می‌دهد اما در این راستا به روایتی از برش‌های زندگی خود و خاطرات دوره انقلاب که مرتبط با چگونگی به شهادت رسیدن پدر خودش است می پردازد.»


وی اضافه کرد: «فضای نمایش جمع خانوادگی صمیمی و دوستانه در کنار ساحل دریاست که در این بین چند اتفاق و گره های نمایشی رخ می دهد.»


نایب رییس شورای اسلامی شهر ورامین اظهار کرد: «در این نمایش معصومه دشتی به عنوان نویسنده شاهرخ عربلو جواد شفیعی محمد بگین زهرا عربلو پرستش عربلو مهسا دشتی نقش آفرینی می کنند.»


وی گفت: «نویسنده و کارگردان نمایش اصغر قهار زاده.بازیگر مهمان مجید مزدرانی و آرزو علاجی هستند و از ۲۴ الی ۳۰ بهمن ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای قطب الدین رازی ورامین به روی پرده می رود.»


دانشگاهیان واحد رودهن با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند


در آستانه سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران، دانشگاهیان واحد رودهن با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب (ره) تجدید میثاق کردند


اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن، در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با دانشگاهیان در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


در تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و بیعت با مقام معظم رهبری که صبح امروز (چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه سال جاری)، با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد؛ دانشگاهیان واحدرودهن با اهدای تاج گل و نثار فاتحه به روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های رهبر فقیه جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کرده و یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


در حاشیه این برنامه، دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن با همکاری واحدهای استان تهران نسبت به برپایی ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) اقدام کردند.


تشکلهای دانشجویی باید آرمانگرا باشند


نشست تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز امروز و به مناسبت دهه مبارک فجر با هدف پویایی این تشکلها برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز در این نشست که با حضور مسئول نهاد رهبری و نماینده رئیس دانشگاه در تشکلهای سیاسی استان لرستان برگزار شد گفت:«تشکلهای دانشجویی از ارکان اصلی دانشگاه هستند که می‌توانند در رسیدن به اهداف و تحقق خواسته‌های دانشگاه به ویژه در موضوع کرسی های آزاد اندیشی بسیار مثرثمر باشند.»


دکتر خلیل غفاری افزود:«این واحد دانشگاهی نیز تلاش کرده تا زمینه های لازم را برای فعالیت تشکلهای دانشجویی به خوبی فراهم کند و اکنون نیز تشکلهای سیاسی اسلامی کارا و راهیان نور و هیات‌های مذهبی در این واحد مشغول فعالیت هستند.»


مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد لرستان نیز گفت: «دانشجویان فعال در تشکلها افرادی هستند که به‌عنوان نخبگان فرهنگی و سیاسی در دانشگاه شناخته می شوند و بنابراین انتظار می رود این افراد با جدیت در اجرای برنامه‌ها و یک برنامه ریزی صحیح گام بردارند.»


حجت الاسلام حجت قدرتی افزود:«تشکلهای دانشجویی باید آرمانگرا باشند و از سوی دیگر شما افسران جنگ نرم و در خط مقدم قرار دارید و اگر بخواهید صحنه را خالی کنید، دشمن پیروز می‌شود پس می توان بایک برنامه ریزی اصولی و منسجم و سازماندهی شده در راه تحقق اهداف انقلاب گام برداشت.»


نماینده رئیس دانشگاه آزاد در تشکل‌های سیاسی استان لرستان در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است گفت: «مهمترین برنامه هایی که مورد تاکید است برنامه های است که به گسترش بینش عقیدتی و سیاسی مردم و دانشگاه کمک کند، در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی تمامی امکانات لازم را برای تشکلها فراهم کرده است.»


دکتر حسین دوستی افزود: «حضور فعال دانشجویان در تشکلهای زمینه ارتقای آنان را نیز فراهم خواهد کرد.»


اعضای تشکلهای دانشجویی همچنین با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام در این دانشگاه، با تجدید بیعت با آرمانهای امام(ره) و انقلاب اسلامی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.


دیدار دانشگاهیان واحد ماهشهر با امام جمعه شهرستان بندرماهشهر به مناسبت بزرگداشت دهه فجر


همزمان با برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعضای هیات رئیسه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با امام جمعه شهرستان بندرماهشهر دیدار کردند.


امام جمعه شهرستان بندرماهشهر در این جلسه با تبریک دهه مبارک فجر، فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: «انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهیدانی است که با نثار و تقدیم جانشان و ایثارگری‌هایی که از خود نشان دادند و بهای سنگینی که پرداختند توانستند به رهبری حضرت امام خمینی(ره) حکومتی تاسیس بکنند که در تاریخ بشری بی‌سابقه است؛ حکومتی دینی که مبنا و مرجعش دین و مردم سالاری دینی بوده است، حکومتی که ارزش‌ها را در جامعه گسترش داده و مردم را به سوی خداوند دعوت می‌کند.»


حجت‌الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه جهان تشیع قرن‌ها در انزوا بود و با پبروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از این حالت خارج شد بیان کرد: « امام خمینی(ره) فرمودند که اگر این ملت نبودند، اگر مردم پابرهنه و مستضعف نبودند ما یا در تبعید و یا در گوشه زندان بودیم.»


غبیشاوی با بیان این جمله از امام خمینی(ره) که فرمودند انقلاب ما قبل از اینکه انقلاب سیاسی باشد یک انقلاب فرهنگی بوده خاطرنشان کرد: «جوان‌های ما در دهه 50 در درون خودشان یک انقلاب بوجود آوردند و حرکتی به سوی دین و ارزش‌ها شکل گرفت که نتیجه آن یاری روح‌الله و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.»


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: «امروزه مجموعه دانشگاه و حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی دارند که امیدواریم وحدت این دو نهاد مقدس و برنامه‌ریزی آنها به گونه‌ای باشد که هم دانشگاه و هم حوزه‌های علمیه نیروهای متخصص و متعهد تحویل جامعه دهند.»


نواخته شدن زنگ انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار


زنگ انقلاب با حضور کارکنان و اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار نواخته شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته