دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1401 - 12:10
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

جزئیاتی از نامه نمایندگان مجلس به رئیسی درباره مذاکرات وین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره مذاکرات وین را تشریح کرد.
کد خبر : 651259
مذاکرات وین



هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا از نامه بیش از ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس‌جمهور درباره روند مذاکرات وین خبر داد و گفت: نمایندگان امضاکننده این نامه خواستار توجه جدی تیم مذاکره‌کننده به خطوط قرمز و رعایت آن‌ها شده‌اند.


وی افزود: همچنین نمایندگان مجلس در این نامه خواستار این شده‌اند که هرگونه توافقی ضمن اینکه می‌بایست با رعایت خطوط قرمز و مفاد قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس یازدهم باشد، می‌بایست، پیش از هرگونه توافقی، تضمین‌های معتبر از طرف بدعهد غربی نیز اخذ شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس یکی دیگر از درخواست‌های نمایندگان امضاکننده این نامه را راستی‌آزمایی تعهدات طرف مقابل پیش از هرگرنه توافقی اعلام و تصریح کرد: این موارد شروط نمایندگان مجلس برای هرگونه توافق احتمالی است که در این نامه به رئیس‌جمهور از تیم مذاکره‌کننده مطالبه شده است.


بیگی‌نژاد ادامه داد: نباید تحت هیچ شرایطی به طرف غربی اعتماد کنیم، زیرا در گذشته نیز آن‌ها بدعهدی خود را به ما ثابت کرده‌اند، بنابراین هرگونه توافقی نیز می‌بایست با در نظر گرفتن منافع اقتصادی کشور باشد.


این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد و یقین داریم اما مطالبه ما این است که روند مذاکرات با در نظر گرفتن خطوط قرمز پیش رود.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته