دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1401 - 10:03
دکتر طهرانچی در یادداشتی:

یک میلیون کلاس درس حضوری در هفته جاری در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی به مناسب آغاز آموزش حضوری در دانشگاه‌ها نوشت: محور آموزش از این پس حضوری خواهد بود و در هفته جاری حدود یک میلیون کلاس درس در واحدهای سراسر کشور تشکیل می‌شود.
کد خبر : 650768
بازدید دکتر طهرانچی از کلاس‌های حضوری واحد علوم و تحقیقات

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز آموزش حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه شخصی خود یادداشتی را منتشر کرد.


در این یادداشت آمده است:


«صبح، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، پس از نزدیک به دوسال وقفه، فعالیت‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی حضوری شد. به شوق تماشای دانشجویان و استادان و کلاس‌های درس، به مجتمع علوم و مهندسی واحد تهران مرکزی، مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران غرب و واحد بین‌المللی فرشتگان سری زدم. بازدید سرزده‌ای برای دیدن حال و هوای اولین روز برگزاری کلاس‌ها و قدردانی از زحمات همکارانم در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در تعطیلات نوروز که حالا به ثمر نشسته بود. کلاس‌ها بعد از دو سال برای حضور دوباره دانشجویان آماده بودند و زندگی دانشجویی در فضای دانشگاه به روال خود بازگشته بود.


واقعیت این است که دانشگاه در این سال‌ها، بدون حضور دانشجویان رونقی نداشت، اما حضور پرشور دانشجویان در اولین روز از آموزش حضوری دانشگاه را جان تازه‌ای داده بود. حضور اکثریت دانشجویان در دانشگاه نشان داد که با وجود زحمات فراوان اساتید، درس و دانشگاه را نمی‌شود تنها از پشت رایانه پیگیری کرد. دوران آموزش مجازی، روزهای سختی بود. کلاس‌های مجازی فضای دلگیری داشت و بخشی از آموزش که مبتنی بر ارتباط چهره با چهره بود، به‌درستی اتفاق نمی‌افتاد. با این وجود همچنان از ظرفیت آموزش مجازی به‌صورت مکمل استفاده می‌کنیم.


محور آموزش ما از این پس حضوری خواهد بود و در هفته جاری حدود یک میلیون کلاس درس در واحدهای سراسر کشور تشکیل می‌شود. با این همه به ویروس کرونا هم بی‌توجه نبوده‌ایم. بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده‌اند و در تزریق دوز سوم هم دانشجویان ما از متوسط کشوری جلوترند. هرچند در محیط دانشگاهی نگرانی چندانی از بابت شیوع ویروس وجود ندارد، چراکه موضوع سواد بهداشتی یکی از مباحث جدی مقابله با همه‌گیری بیماری و دانشگاه نیز یکی از بهترین مراکز جذب و انتقال این سواد است. ما نیز به سهم خود تلاش کرده‌ایم تا کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ازقبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و باز گذاشتن پنجره کلاس و… برگزار شود. علاوه بر این، تعداد افراد حاضر در کلاس از ۴۰ نفر نیز بیشتر نخواهد بود و اساتید پس از گذشت ۵۰ دقیقه از آغاز کلاس حضوری، به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه استراحت و تنفس اعلام خواهند کرد.


دانشجویان هم دغدغه‌هایی داشتند. از غیبت به خاطر بیماری تا شهریه دانشگاه. اول توصیه کردم که دز سوم واکسن را دریافت کنند و بعد اطمینان دادم که غیبت در این نیم‌سال به دلیل ابتلا به کرونا موجه خواهد بود. امیدوارم حضور فعال و بانشاط دانشجویان در محیط دانشگاه ادامه‌دار باشد. ان‌شاءالله.»


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته