دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1401 - 11:06
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

سود تسهیلات مسکن کاهش یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سود تسهیلات اعطایی مسکن باید کاهش پیدا کند تا مشکلات مردم برای بازپرداخت هم حل شود.
کد خبر : 650223
مسکن



حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن و شهرسازی خبرگزاری آنا درباره میزان موفقیت آمیز بودن تسهیلات اعطایی مسکن از سوی بانک‌ها به مردم برای خانه‌دار شدن گفت: وام‌های روستایی که ۲۰۰ میلیون تومان برای مناطق روستایی و ۴۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها تعیین شد نقش تعیین کننده‌ای در حل مشکل مردم برای خانه دار شدن دارد.


وی اظهار کرد: مجلس بانک‌ها را در قالب قانون جهش تولید ملی مسکن موظف کرد که ۲۰ درصد اعتبار را صرف تسهیلات مسکن کنند.


نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: دولت نباید زمان را از دست بدهد و در اجرا باید مشوق های لازم را به بخش خصوصی و تعاونی‌ها هم بدهند. تا آنها هم وارد کار ساخت و ساز مسکن شوند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: رفع تعارض منافع برای تهیه مسکن از جمله اقدامات دیگر برای تهیه مسکن اقشار کم درآمد است. این عوامل می‌تواند سیاست‌های کلی مسکن و قانون جهش مسکن را عملیاتی کند.


حجت الاسلام و المسلمین ذاکر ادامه داد: البته سود تسهیلات اعطایی باید کاهش پیدا کند تا مشکلات مردم برای بازپرداخت هم حل شود.


نماینده مجلس یازدهم گفت: اعطای تسهیلات ساخت و ساز و خرید مسکن می‌تواند موجب رونق در حوزه اشتغال شود و بخش‌های زیادی از مشاغل را بار دیگر فعال می کند.


وی خاطرنشان کرد: مردم برای خانه دار شدن به کمک نیاز دارند که تسهیلات یکی از این کمک ها است و دولت باید به مسائل دیگری هم در این زمینه کمک کند تا تمام مولفه های برای رونق مسکن در دستور کار قرار بگیرد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب