احتمال تغییر ساعت طرح ترافیک پایتخت
به گزارش گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مجتبی شفیعی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از تشکیل کمیته پایش و هماهنگی عملیات ترافیکی ویژه مدارس آموزشی خبر داد و گفت: اولین جلسه این کمیته روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
شفیعی درباره تغییر ساعات محدوده طرح ترافیک توضیح داد: با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، قرار بود که ساعات طرح ترافیک پس از بازگشایی حضوری کامل مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاهها) به حالت پیش از شرایط کرونایی برگردد؛ بر همین اساس مقرر شده که در روزهای ابتدایی بازگشایی مراکز آموزشی وضعیت ترافیکی پایش شود و چنانچه مراکز آموزشی بهصورت کامل بازگشایی شده بود، ساعات طرح ترافیک به پیش از کرونا باز گردد؛ یعنی در نیمه نخست سال ساعت ترافیک از ۶:۳۰ تا ۱۹ خواهد بود.
وی با بیان اینکه معمولاً در ماه مبارک رمضان، طرح ترافیک یک ساعت زودتر به اتمام میرسد، افزود: قرار شده که جزئیات تغییر نحوه ساعت کاری در جلسهای پس از تعطیلات نوروزی بررسی و به اطلاع عموم برسد.
شفیعی درباره تمهیدات ترافیکی شهرداری تهران در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی و همچنین نخستین روز بازگشایی حضوری مراکز آموزشی (روز یکشنبه ۱۴ فروردین)، بیان کرد: بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی همزمان با ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود، این بازگشایی تغییراتی در حجم تقاضای سفر در مدهای مختلف حملونقل شهری تهران ایجاد خواهد کرد.
وی ضمن اشاره بهفوریت تصمیمگیری ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی حضوری مدارس و مراکز آموزشی گفت: شهرداری تهران با تزریق منابع مالی و همچنین اقداماتی که ظرفیتسازی لازم در مدهای تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو را به حداکثر برساند، تمهیداتی در راستای مدیریت ترافیک و تسهیل در جابجایی شهروندان پیشبینی کرده است.
شفیعی در ادامه بیان کرد: تلاش شده است که تعداد ناوگان مدهای مختلف از طریق تعمیرات افزایش یابد و همچنین نوبتهای کاری رانندگان بیشتر شود همچنین تلاش میشود که سرفاصله زمانی اعزام ناوگان به حداقل زمان ممکن برسد تا ظرفیت سیستم در روزهای ابتدایی بازگشایی حضوری مراکز آموزشی به حداکثر توان ارائه سرویس برسد.
وی ضمن اشاره به عقبماندگی جدی حوزه حملونقل عمومی به علت عدم توجه کافی از طرف مسئولان ذیربط در حوزه دولت و مدیریت شهری در سالهای گذشته اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت سامانههای حملونقل عمومی متناسب با تقاضای فعلی نیست و تقویت ناوگان نیاز به توجه بیشتر تمامی مسئولان دولتی و مدیریت شهری دارد.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/