دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1401 - 13:05

نخستین اُفت بورس در قرن جدید/ ریزش ۴هزارو ۴۲۰ واحدی شاخص بورس

در پایان معاملات امروز ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با اُفت ۴ هزارو ۴۲۰ واحدی به یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید.
کد خبر : 649860
بورس



به گزارش خبرنگار حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران در چهارمین روز کاری سال ۱۴۰۱ با اُفت همراه بود.


در پایان معاملات امروز ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با اُفت ۴ هزارو ۴۲۰ واحدی به یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با رشد ۲ هزار و ۴۸۱ واحدی در پله ۳۶۲ هزار و ۹۲۱ واحدی ایستاد.


بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۴۸ هزار و ۹۳ میلیارد ریال رسید که ۱۲ میلیارد و ۹۱۲ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.


نمادهای تاثیرگذار


«فولاد» با ۱۷۶۳ واحد، «شتران» با ۸۹۵ واحد،«فملی» با ۸۰۲ واحد، «خودرو» با ۷۱۸ واحد، «کگل» با ۷۰۲ واحد سرخپوشان تاثیرگذار بر شاخص بودند همچنین ،«شستا» با ۱۵۵۸ واحد و «جم» با ۷۳۱ واحد نمادهای سبزپوش تاثیرگذار بر شاخص بودند.


«شستا»، «خودرو»، «خگستر»، «خساپا»، «شتران»، «وتجارت» و «شپنا» از نمادهای پرتراکنش امروز بازار بودند.


ارزشمندهای امروز


از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهایی همچون «خگستر»، «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «دارایکم»، «پالایش» و «شتران» بوده است.


پُرحجم‌های امروز


بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.


بر اساس آمارهای ارائه شده«شستا با ۲ میلیارد و ۹۸۴ میلیون سهم»، « خگستر با یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون سهم »، « خساپا با یک میلیارد و۲۹۷ میلیون سهم»، «خودرو با یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم »، «وتجارت با ۷۴۳ میلیون سهم »، «خپارس با ۴۷۸ میلیون سهم» و «شتران» با ۳۰۳ میلیون سهم در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.


فرابورس


همچنین در پایان معاملات ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۳ واحد رسید.


«فزر»، «کرمان»، «تجلی»، «فرابورس»، «آریا»، «سمگا» و «توسن» از سهم‌های پر تراکنش امروز فرابورس بودند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته