دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1401 - 11:45

لیست کامل تجهیزات ایمنی مورد نیاز کارهای پرخطر

ایمنی محیط‌های کاری یکی از مواردی است که کمتر به آن توجه می‌شود. کارفرمایان می‌بایست با استفاده از تجهیزات ایمنی محیطی امن را برای کارکنان فراهم کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های معتبر با استفاده از تجهیزات ایمنی میزان خطرات و حوادث کاری را به صفر رسانده اند
کد خبر : 649754
image-20220328113511-1.png



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، ایمنی محیط‌های کاری یکی از مواردی است که کمتر به آن توجه می‌شود. کارفرمایان می‌بایست با استفاده از تجهیزات ایمنی محیطی امن را برای کارکنان فراهم کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های معتبر با استفاده از تجهیزات ایمنی میزان خطرات و حوادث کاری را به صفر رسانده اند. این تجهیزات موارد مختلفی را شامل می‌شود. بنابراین شما باید ابتدا مشکل و خطرات موجود در محیط کاری را شناسایی کرده و بر اساس آن مناسب‌ترین لوازم ایمنی را خریداری کنید. در ادامه لیست تجهیزات ایمنی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.


لیست کامل تجهیزات ایمنی مورد نیاز کارهای پرخطر



کلاه ایمنی


کلاه ایمنی از جمله مهم‌ترین لیست تجهیزات ایمنی به شمار می‌رود. این کلاه در مدل‌های مختلفی موجود است که شما می‌توانید با استفاده از آن از سر و گردن خود محافظت کنید. این کلاه‌ها باید مقاومت بالایی داشته باشند تا بتوانند از ورود آسیب به سر در هنگام سقوط اجسام سنگین جلوگیری کنند. کلاه‌های ایمنی در رنگ‌های متنوعی موجود است. این کلاه‌ها در گروه بندی مختلفی دارد. به عنوان مثال جنس و کیفیت کلاه‌های ایمنی برق با کلاه‌های ساختمانی متفاوت است.


دستکش کار


دست‌ها یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های بدن است که در محیط‌های کاری بیشتری استفاده را دارد. با توجه به این که دست‌ها همواره در معرض آلودگی و تماس با سطوح تیز و یا انواع مایعات قرار دارند، بهتر است که از دستکش‌های مخصوص استفاده شود. برخی از دستکش‌های ایمنی تنها دارای یک لایه هستند و از دست شما در برابر آلودگی محافظت می‌کنند. ولی دسته دیگری از دستکش‌ها دارای یک لایه لاتکس ضد آب و اسید هستند تا از ورود آسیب مایعات اسیدی و خورنده به پوست دست جلوگیری کنند. دستکش‌های ضد برش نیز نوع دیگری از دستکش‌های ایمنی است که از دست در برابر اجسام تیز و برنده محافظت می‌کند.


عینک محافظ چشم


چشم‌ها یکی از حساس‌ترین عضو بدن هستند که سریع‌تر آسیب می‌بینند. بنابراین عینک‌های ایمنی یکی از عالی‌ترین ابزارهای ایمنی است که شما با استفاده از قابلیت‌های آن می‌توانید از چشم‌های خود محافظت کنید. عینک‌های محافظ چشم دارای لایه‌های متنوعی هستند که هر یک از این لایه‌ها قابلیت‌های جدیدی را به عینک اضافه می‌کند. به عنوان مثال در کارگاه‌های نجاری، پرتاب خرده‌های چوب می‌تواند به چشم‌ها آسیبات جدی بزند. به همین دلیل شما در حین کار کردن می‌توانید با استفاده از عینک‌های ایمنی از این اتفاق جلوگیری کنید.


لیست کامل تجهیزات ایمنی مورد نیاز کارهای پرخطر


ماسک‌های تنفسی


ماسک‌های ایمنی نیز از دیگر ابزارهایی است که باید در لیست تجهیزات ایمنی قرار گیرد. این ابزار ایمنی از دستگاه تنفسی شما در برابر آلودگی محافظت می‌کند. ماسک‌ها تنفسی انواع مختلفی دارند و هر کدام از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. ماسک‌های ایمنی علاوه بر جلوگیری از ورود آلودگی‌های هوا به ریه‌ها، از ورود ذرات معلق در هوا و ریزگردها نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از ماسک‌های تنفسی در معادن‌ها، چاه‌ها، صنایع شیمیایی و… استفاده کنید.


گوشی محافظ


مشاغلی مانند نجاری، تراشکاری و مواردی از این قبیل که به صورت مداوم در معرض سر و صدا قرار دارد، به مرور باعث آسیب رساندن به گوش می‌شود. به همین دلیل گوشی ایمنی یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی در محیط‌های کاری است که می‌تواند از بروز آسیب به شنوایی شما آسیب برساند. گوشی‌های ایمنی به دو دسته رو گوشی و داخل گوشی تولید و به بازار عرضه می‌شود. این دو گوشی ایمنی هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و شرایط محیطی موجود از مدل خاصی استفاده کنید.


کفش ایمنی


کفش ایمنی یکی از تجهیزات فردی بسیار مهم در محیط کاری است که در هنگام سقوط اجسام سنگین و برنده از پا محافظت می‌کند. این کفش‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در محیط‌های مختلفی به کار می‌رود. به عنوان مثال ساختار و متریال به کار رفته در تولید کفش‌های عایق برق با کفش‌های محیط‌های صنعتی متفاوت است. این کفش‌ها به صورت ساق کوتاه و ساق بلند و یا همان پوتین موجود است. بنابراین شما باید ابتدا کاربری کفش را مورد بررسی قرار دهید و سپس بر اساس نیاز و خطرات موجود در فضا مناسب‌ترین کفش را خریداری کنید.


لباس کار


لباس کار یکی از ابزارهای مهم ایمنی است که نه تنها از شما در برابر آسیب جلوگیری می‌کند، بلکه باعث منسجم شدن و یکدست شدن محیط کاری می‌شود. لباس‌های کاری در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرد که هر کدام از متریال‌های مختلفی تولید می‌شود. این لباس‌ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی، جریان الکتریسیته، بخارات اسیدی، مقدار رسانایی دمایی، تشعشعات مضر و… دسته بندی می‌گردد.


لیست کامل تجهیزات ایمنی مورد نیاز کارهای پرخطر


لیست تجهیزات ایمنی برای تمامی مشاغل


برای این که بتوانید از لیست تجهیزات ایمنی بدرستی استفاده کنید، باید ابتدا مشاغل کاری و خطرات آن را شناسایی کرده و بر اساس آن مناسب‌ترین تجهیزات را خریداری کنید.


کارگر مخابرات و برق کار: کفش ایمنی، دستکش و کلاه ایمنی عایق الکتریسیته یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی است که با استفاده از آن می‌توانید از بروز حوادث کاری جلوگیری کنید.


کارگر ساختمان: کارگرهای ساختمانی باید از تمامی لیست تجهیزات ایمنی بهره مند شوند. بنابراین بهتر است بر حسب دسته بندی کاری خود از ابزارهای مختلفی از جمله کلاه ایمنی، دستکش، کمربند ایمنی و کفش ایمنی استفاده کنید.


کارگر تراشکار: مچ بند، سربند، کفش ایمنی و عینک تراشکاری از جمله ابزار ایمنی مورد نیاز برای این کار به شمار می‌رود.


جوشکاری: جوشکاری یکی از مشاغل خطرناک است که باید از تجهیزات ایمنی از جمله عینک، لباس کار، دستکش، کلاه و… استفاده نمود تا از حوادث پیش رو جلوگیری کرد.


کارگر معادن: پوتین ایمنی ساق بلند، کلاه ایمنی، ماسک محافظتی، دستکش، عینک و… از جمله لیست تجهیزات ایمنی است که هر کارگر معدن باید از آن استفاده کند.


کارگر شیشه گر: دستکش ضد برش، عینک ایمنی، کفش ایمنی و لباس کار از جمله مهم‌ترین تجهیزات ایمنی است که شما می‌توانید برای جلوگیری از خطرات کاری استفاده کنید.


کار با اسیدها و مواد شیمیایی: پوتین پلاستیکی، پیش بند، لباس کار، عینک ضد اسید، دستکش ایمنی، ماسک‌های تنفسی و… از جمله مهم‌ترین ابزارهای ایمنی است که شما در هنگام سر و کار داشتن با مواد شیمیایی و اسیدها باید استفاده نمایید.


خرید عمده تجهیزات ایمنی با قیمت زیر بازار


همان طور که در بالا اشاره کردیم، تجهیزات ایمنی در مدل‌های مختلفی موجود است که هر یک از این تجهیزات از متریال‌های مختلفی تولید می‌شود. بنابراین در هنگام خرید ابزارهای ایمنی باید به کیفیت و استاندارد بودن این وسایل ایمنی مطمئن شوید. به همین دلیل ما سه فروشگاه یونیک سیفتی، ایمن صنعت و ایمن صنعت آریا را به شما معرفی می‌کنیم. این سه سایت به صورت تخصصی در زمینه فروش و ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین ابزارهای ایمنی فعالیت می‌کند و شما می‌توانید استانداردترین تجهیزات ایمنی را از این سایت‌ها سفارش دهید.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته