دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1399 - 10:42

فاکتورهای مهم در خرید لوازم ایمنی استاندارد

یکی از چالش های کارفرماها پیدا کردن پارچه مناسب برای خرید لباس کار و خرید کفش کار است. با ما همراه باشید تا شما را در خرید لباس کار خارجی اصل، کفش کار و عینک ایمنی از فروشگاه تجهیزات ایمنی یونکس راهنمایی کنیم.
کد خبر : 544368
image_c15485796a699f5d029c63ec757329da331f66db.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از چالش های کارفرماها پیدا کردن پارچه مناسب برای خرید لباس کار و خرید کفش کار است. جنس پارچه فقط به خوب یا بد بودن آن نیست بلکه، پارچه لباس کار به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله جنس آن و شرایط آب و هوایی. اگر میخواهید کارگرانتان خوب کار کنند و خطراتی که در هر محیطی می تواند اتفاق بیفتد مانع کار آنها نشود و کارگران را از شغلشان عقب نیندازد باید وسایل ایمنی را برای آنها فراهم کنید. با ما همراه باشید تا شما را در خرید لباس کار خارجی اصل، کفش کار و عینک ایمنی از فروشگاه تجهیزات ایمنی یونکس راهنمایی کنیم.


بهترین پارچه ها برای خرید لباس کار



  • پارچه تترون


پارچه تترون به نسبت بقیه پارچه ها ضخامت کمتری دارد و نازک تر است به همین خاطر بیشتر برای پیراهن مردانه به کار می رود.با توجه به ضخامت کم این پارچه، از آن برای لباس کارهای نازک مانند لباس رستوران و گارسون و روپوش های پزشکی استفاده می کنند. این پارچه خنک است و قیمت آن مناسب است.



  • پارچه ترگال


دو نوع پارچه ترگال داریم ساده و کجراه. الیافی که در این پارچه استفاده می شود پنبه و پلی استر است. پارچه ترگال هم مانند تترون است اما مقاومت بیشتری دارد به همین دلیل از آن برای روپوش های آزمایشگاهی، روپوش مدارس، لباس کار آشپزی و حتی لباس کارآگاهی استفاده می کنند. وزن این جنس پارچه حدود ۲۴۰ گرم است و قیمت مناسبی دارد.



  • پارچه کتان


وزن کتان بین ۳۳۰ تا ۴۸۰ گرم است. هرچقدر میزان کتان آن بیشتر باشد وزن پارچه سنگین تر و ضخامت آن نیز بیشتر است. لباس کار کتان به ۳ دسته کتان ۳۰، کتان ۷۰ و کتان ۱۰۰ تقسیم می شود. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال لباس کار ارزان و در عین حال مقاوم برای جوشکاری و کارهای سنگین و خشن هستید، از پارچه کتان استفاده کنید.



  • لباس کار فلامنت کجراه


وزن لباس کار فلامنت کجراه حدود ۲۸۰ گرم است و ضخامت آن از پارچه تترون و ترگال بیشتر است به همین خاطر مقاومت آن نیز بیشتر از این پارچه ها است. می توان به جرات گفت ۹۰٪ لباس کارهای ایرانی از این جنس هستند.


لباس کار مهندسی


بهترین لباس کار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


لباس کار خارجی اصل علاوه بر جنس پارچه باید دوخت مناسب و رنگ متناسب با شرایط کاری نیز داشته باشد.



  • بهترین لباس کارها باید از نوع سه دوخت باشد و زیپ شلوار کار نیز باید از جنس عالی باشد.

  • در خرید لباس کار باید دقت کنید که رنگش ثابت باشد یعنی با شستشو رنگ از دست ندهد و چروک نشود.

  • اگر محیط کار در مجاورت با موارد مشتعل است نباید از یقه نورگیر و عینکی که از جنس سلونوئید است استفاده کنید چون احتمال بروز آتش وجود دارد.

  • لباس کار کارکنانی که در محیط پر از گرد و غبار کار می کنند نباید دارای جیب یا لبه باشد چون در این صورت گرد و غبار داخل جیب جمع می شود

  • آب و گاز نباید داخل پارچه لباس کار نفوذ کند.

  • کارکنانی که در محیط های بارانی مانند شمال کشور فعالیت می کنند باید از لباس کار ضد آب با آستر نخی استفاده کنند.

  • لباس کار افراد مناطق سردسیر باید از پشم تولید شده باشد تا کارکنان را گرم نگه دارد.


 


اهمیت کفش کار


در هر شغلی عضوی از بدن در خطر است اما در اکثر مواقع دست و پا هستند که در معرض خطرات محیط کار قرار می گیرند. بیشتر کارگران در طول روز روی پای خود هستند و خطراتی مانند لغزش و سقوط اجسام سنگین، برخورد پا به اجسام برنده و داغ و نوک تیز و غیره وجود دارند، به همین دلایل استفاده از کفش کار ایمنی برای محافظت از قلب دوم بدن ضرورت دارد.


کفش ایمنی


مشخصات کفش کار استاندارد


هر کفش ایمنی باید از چندین فیلتر عبور کند تا به استانداردهای لازم برسد. این استانداردها عبارتند از:



  • نوک کفش در بخش پنجه پا


در نوک کفش کار استاندارد باید قطعه خمیده ای قرار داشته باشد. این قطعه خمیده ای از برخورد انگشتان پا بع سطح صاف جلوگیری می کند.



  • قسمت انتهایی کفش


بخش انتهایی کفش کار باید ۵ میلیمتر بیرون از کفش و در جهت مخالف آن کشیده شود تا در پای افراد ناراحتی ایجاد نشود.



  • محافظت از پنجه پا


بهترین کفش ایمنی، کفش فولادی است. کفش کار فولادی با محافظ فولادی که در آن تعبیه شده می تواند از ضربه ناشی از سقوط اجسام سنگین از پا محافظت کند. کفش ایمنی فولادی باید این توانایی را داشته باشد که در برابر وزن حداقل ۲۰۰ کیلوژول مقاومت کند.



  • تست سوراخ شدن


یک کفش کار استاندارد باید بتواند از تست سوراخ شدن کفش در برابر اجسام تیز مانند میخ سربلند بیرون بیاید. برای این کار باید یک جسم تیز را به سرعت وارد کفش کنند تا میزان مقاومت کفش سنجیده شود.



  • تست عایق حرارتی


برای این تست، کفش را در یک کوره حرارتی که دمایی حدود ۱۵۰ یا ۲۵۰ سانتی گراد دارد می اندازند. دمای کفش باید در دمای ۲۲ درجه سانتی گراد باشد. اگر کفش بتواند در این دما مقاومت کند یعنی استاندارد یک کفش ایمنی را دارد.


در خرید کفش ایمنی حتما به نکات فوق دقت کنید.


 


علت استفاده از عینک ایمنی


در هر محیط کاری چشم در معرض خطر قرار دارد. از جوشکارها گرفته تا کسانی که پشت کامپیوتر هستند همه باید از عینک ایمنی استفاده کنند.


 


خصوصیات یک عینک ایمنی استاندارد


مقاومت عینک ایمنی به مواد به کار رفته در لنز آن بستگی دارد. عینک ایمنی می تواند از چشم های شما در برابر صدمات ناشی از برخورد ذرات به مواد، صدمات ناشی از پرتاب اشیا، تابش نور و موارد دیگر محافظت کند. در ادامه به بررسی مهم ترین عینک های ایمنی می پردازیم


 



  • عینک محافظ چشم جوشکاری


لنز این عینک در برابر نور مرئی و نور ماورای بنفش مقاوم است. اندازه آن بزرگ و سبک وزن است و در برابر ضربه و صدماتی که به چشم وارد می شود مقاوم است. تنها عیبی که این عینک ایمنی دارد این است به مرور زمان بینایی فرد را کم می کند.



  • عینک محافظ چشم پارکسون


عینک های پارکسون در حوزه‌های مختلف کاربرد دارند و استفاده از آنها نسبتاً راحت است. این عینک‌ها در برابر نور فرابنفش، خراشیدگی، و ضربه مقاوم هستند و در استفاده از آن‌ها محدودیتی وجود ندارد.



  • عینک ایمنی گاگل


طراحی عینک ایمنی گاگل به صورتی است که فضای اطراف چشم را به طور کامل بسته و از آن در برابر نور و مواد شیمیایی و ضربه محافظت می کند. به همین دلیل عینک گاگل ایمن ترین و پرکاربردترین عینک ایمنی است.


 


حرف آخر


در تمام مقاله به اهمیت لباس کار، کفش کار و عینک ایمنی اشاره شد. واقعیت این است که هیچ گاه نمی توان به طور کامل از خطرات و صدمات محیط کار جلوگیری کرد اما با کمک این وسایل می توانید تا حد زیادی از این آسیب ها در امان بمانید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک سایت عالی و معتبر برای خرید لباس کار و خرید کفش ایمنی پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی تجهیزات ایمنی یونکس قطعا بهترین انتخاب است.


آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به میدان حسن آباد، نبش کوچه خادم پلاک ۲۰۸، فروشگاه مرکزی یونکس


نشانی اینترنتی: www.unexsafety.com


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته