دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1399 - 10:51
بنیانیان:

یکی از معضلات کارهای فرهنگی تغییر مقطعی رفتار افراد جامعه است/ کارهای فرهنگی باید دارای روح فرهنگی باشند

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کار فرهنگی آن چیزی نیست که لباس فرهنگی دارد، بلکه باید روح فرهنگی داشته باشد و منجر به رشد و ارتقای فرد شود. 
کد خبر : 519175
۲۰۲۰۰۹۲۹_۱۰۰۵۳۳.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در تالار حافظ سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.


در این نشست حسن بنیانیان، مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در فضای موجود، دانشگاه نیازمند تحول فرهنگی است؛ این ظرفیتی است برای نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها که می توانند به خوبی از آن بهره ببرند.


وی افزود: اکنون  اجرای سند دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است.  قرار است این دانشگاه الگوی دانشگاه های دولتی شود. رویکرد تربیتی فرهنگی در دانشگاه اسلامی بسیار مهم است. 


اثربخشی مساجد باید افزایش یابد


مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر افزایش اثر بخشی گفت: در مساجد باید اثر بخشی‌ها افزایش یاید.  


بنیانیان بیان کرد: کارکرد فرهنگ این است که رفتار افراد جامعه را شکل و سمت‌وسو می‌دهد. فرهنگ به صورت (آگاهانه و مستقیم) و (غیرمستقیم و ناخودآگاهانه) است. اخلاق اساتید در کلاس‌های درس از جمله تاثیرات فرهنگی به صورت غیرمستقیم است. 


وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده ۷۰ درصد مراجعه کنندگان نظام مالیات معتقدند اگر دروغ می‌گفتند مالیات کمتری می‌پرداختند؛ این سیستم منجر به دروغگویی افراد می‌شود که اگر برای راستگویان امتیازاتی در نظر گرفته می‌شد منجر به یک کار فرهنگی ریشه‌دار در این سازمان می‌شد. 


یکی از معضلات کارهای فرهنگی تغییر مقطعی رفتار افراد جامعه است


مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: طی تجربیات که کسب شده، برای اصلاح فرهنگ جامعه باید کارهای فرهنگی مناسب انجام شود و مدیران و مسئولان نیز در این امر اقدامات لازم را انجام دهند. این دو کار باید به صورت هم‌زمان انجام شود. 


وی افزود: یکی از معضلات کارهای فرهنگی تغییر مقطعی رفتار افراد جامعه است. همانند هدف حضور در برخی از تشکل‌ها که استخدام است. کار فرهنگی باید ریشه درونی در افراد داشته باشد که بر مبنای آن آگاهانه، ریشه‌دار و عمیق باشد.


بنیانیان با بیان اینکه اگر آموزش متناسبی در اختیار دانشجویان قرار گیرد و منجر به شکل‌گیری یک باور شود، یک کار فرهنگی شکل گرفته است، گفت: با ایجاد باور، ارزش‌های جدید در ذهن افراد شکل می‌گیرد و منجر به تغییر رفتارها می‌شود. 


مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کار فرهنگی آن چیزی نیست که لباس فرهنگی دارد بلکه باید روح فرهنگی داشته باشد و منجر به رشد و ارتقای فرد شود. 


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسن بنیانیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته