دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1401 - 11:53
هومن افاضلی در گفت‌وگو با آنا:

باخت به کره جنوبی قابل پیش‌بینی بود/ برخی به نیمکت تیم ملی چشم دوخته‌اند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باخت به کره جنوبی با توجه به شرایط تیم ملی قابل پیش‌بینی بود.
کد خبر : 649504
سردار آزمون تیم ملی فوتبال ایران کره جنوبی

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شکست غیرمنتظره تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی قطر گفت: به نظرم این باخت خیلی شوکه کننده نبود. با توجه به شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان داشت قابل پیش بینی بود که آنها نتوانند از پس این بازی بر بیایند. ترکیب اصلی تیم به هم خورده بود و چهار پنج بازیکن کلیدی در ارنج تیمی حضور نداشتند. از طرف دیگر ملی پوشان فقط یک روز قبل از بازی دور هم جمع و تمرین کرده بودند که این شرایط اصلا قابل قبول نیست. تمرین یک روز مانده به بازی به درد نمی خورد. با توجه به همه این مسائل قابل پیش بینی بود که اوضاع تیم ملی خوب نیست و نمی‌تواند در این بازی حرفی برای گفتن داشته باشد.


پیشکسوت فوتبال کشورمان عنوان کرد: در بازی مقابل کره بازیکنان ما نتوانستند حریف را مهار کنیم. شکل بازی کره‌ای‌ها به مراتب بهتر از ما بود. ملی‌پوشان ایران حتی به لحاظ آماری هم ضعیف بودند. البته نباید از حضور تماشاگران غافل شویم. وقتی یک دیدار با حضور تماشاگر برگزار می شود قطعاً تیم می تواند با اعتماد به نفس بیشتری در زمین بازی کند. ما در بازی رفت از حضور تماشاگران محروم بودیم، اما در بازی برگشت کره‌ای‌ها نهایت استفاده را بردند و توانستند پیروز میدان شوند.


افاضلی در پاسخ به این سوال که برخی از اهالی فوتبال معتقدند باخت به کره عیار فنی اسکوچیچ را نشان داد، عنوان کرد: من چنین اعتقادی ندارم.در هر تیمی بازیکن برجسته حرف اول را می‌زنند و آنها هستند که به کیفیت یک بازی کمک می‌کنند. مربی می‌تواند نقش کمک کننده به تیم را داشته باشد. در واقع بازیکنان نتیجه را رقم می‌زنند. برخی از افراد که چنین صحبت‌های مطرح می‌کنند، این تصور را دارند اگر اسکوچیچ برود آنها می‌توانند جایگزین او در تیم ملی شوند، در حالی که اصلاً چنین چیزی نیست. بازیکنان در زمین فوتبال بازی می‌کنند و آنها هستند که روی نتیجه تاثیر می‌گذارد. عدم حضور هر کدام از بازیکنان برجسته می تواند به تیم ضربه بزند.




بیشتر بخوانید؛


نباید با یک باخت اسکوچیچ و بازیکنان را سرزنش کنیم/ الان وقت خودزنی نیست




کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که حواشی فدراسیون فوتبال در یک ماه اخیر می‌تواند روی عملکرد تیم ملی و بازیکنان تاثیر بگذارد،عنوان کرد: به نظرم تمامی حواشی که در بدنه فدراسیون فوتبال به وجود آمد ذهنیت بازیکنان و کادر فنی را درگیر کرده و روی عملکرد آنها تاثیر گذاشت. این مسائل در مدیریت ورزش ما مغفول مانده و برای آن هم فکری نمی‌کنند. طبیعی است که وقتی یک فدراسیون به لحاظ مدیریتی دچار چالش می شود، ارکان دیگر فدراسیون هم درگیر آن خواهند شد.


افاضلی عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع این است که برای تیم ملی یک برنامه منظم و منسجم داشته باشیم تا بتواند در جام جهانی نمایش خوبی داشته باشند. باید قبل از قرعه‌کشی، لبنان را ببریم تا رنکینگ تیم ملی مشخص شود. اصلی ترین موضوع در حال حاضر سازماندهی تیم است. اگر بازیکنان برای همین بازی با لبنان تمرکز لازم را نداشته باشند ممکن است به مشکل بخورند. بنابراین ذهنیت و تمرکز بازیکنان اصلی‌ترین موضوع است. هر تیمی که بدون تمرکز به میدان برود بازنده خواهد بود و اصلا فرقی نمی‌کند حریف آن در چه سطحی باشد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته