دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1401 - 00:13
محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگوبا آنا:

نباید با یک باخت اسکوچیچ و بازیکنان را سرزنش کنیم/ الان وقت خودزنی نیست

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است الان ‌وقت خودزنی نیست و نباید با یک باخت عملکرد فنی سرمربی تیم ملی را زیر سوال ببریم.
کد خبر : 649502
دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی

محسن بیاتی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا درباره شکست تیم ملی ایران مقابل کره و پایان طلسم شکنی دراگان اسکوچیچ گفت: فوتبال غیرقابل پیش بینی است، به نظرم ما باید سپاسگزار تیم‌ملی باشیم که به جام جهانی صعود کردند. این بازی هم به نفع کره تمام شد، در بازی رفت تیم ملی بدون حضور تماشاگر در تهران میزبان کره جنوبی بود اما در بازی برگشت کره ای ها از حضور تماشاگران به درستی استفاده کردند و توانستند نتیجه را به نفع خود تمام کنند.


وی افزود: در بازی مقابل کره تیم ایران نتوانست به درستی حریف را خنثی کند. به نظرم ما مقابل حریف خود فوتبال بازی نکردیم، بلکه تیم ایران به سئول رفت که یک نتیجه مساوی بگیرد، اما کره‌ای‌ها استوار بازی کردند و ضربه نهایی را به تیم ملی زدند. متاسفانه بازیکنان ما هم نتوانستند کره را خنثی کنند. یکی از تفاوت‌های عمده فوتبال ایران و کره‌جنوبی تفاوت در ساختار است. اگرچه این تیم ۱۱ سال نتوانسته ایران را شکست دهد و در این بازی طلسم شکنی کرد، اما از سال ۲۰۰۲ که تیم ملی قهرمان آسیا شد آنها جلوتر از ما بودند. در بحث سخت‌افزار و نرم افزار پیشرفته بودند. همه مسائل باعث شد تا آنها خیلی جلوتر از ما باشند و بتوانند در این بازی تیم ایران را شکست دهند.


وی در پاسخ به این سوال که حواشی که یک ماه پیش در بدنه فدراسیون فوتبال به وجود آمد چقدر روی عملکرد تیم ملی تأثیر گذاشت، عنوان کرد: من در پاسخ به این سوال باید بگویم فوتبال ما مثل پیاز است، به این معنی که هر لایه آن اشک فوتبال‌دوستان و اهالی این رشته را در می آورد. فکر می کنم این پاسخ گویای همه چیز است و به خوبی نشان می دهد که چقدر اتفاقات فوتبالی مرتبط به هم هستند و روی همه چیز اثر گذار خواهند بود.




بیشتر بخوانید؛


مصدومیت شجاع خلیل‌زاده بد بیاری بزرگی بود / از عملکرد تیمم راضی نیستم




پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند باخت مقابل کره عیار فنی اسکوچیچ را نشان داد، عنوان کرد: من چنین اعتقادی ندارم. به این خاطر که نمی‌توان با یک بازی مربی را به لحاظ فنی قضاوت کرد. این کاملاً بدیهی است که یک مربی در یکسال بازیکنان خوبی در اختیار دارد و می‌تواند از آنها بهترین نتایج را بگیرد. ما باید قدرشناس سرمربی تیم ملی و بازیکنان باشیم که توانستند فوتبال ما را با همه این مشکلات به جام جهانی برساند. درست است که مربی مثل اسکوچیچ در سطح کلاس یک مربی تراز اول نیست اما من به شخصه شجاعت و سبک بازی‌های او را می‌پسندم و معتقدم باید انتظاراتمان از افراد در سطح و اندازه خودشان باشد.


بیاتی‌نیا تأکید کرد: درست است که قرار گرفتن در رنکینگ دوم شاید کار را سخت کند اما باید منتظر قرعه‌کشی باشیم. با یک باخت هم نباید تیم ملی را سرزنش کنیم. الان وقت خودزنی نیست. بعد از جام جهانی می‌توان بسیاری از اتفاقات را واکاوی کرد و در مورد چرایی آن‌ها صحبت کنیم، اما الان باید به دنبال حضور موفق تیم ملی در جام جهانی باشیم تا بتوانیم در راستای یک برنامه‌ریزی مدون و منسجم نمایش آبرومندانه در جام جهانی داشته باشیم. قطعاً الان برای همه ما صعود به جام جهانی یک اتفاق ویژه‌ای است که نباید از آن غافل شویم.


بیاتی نیا در مورد بازی ایران مقابل لبنان اظهار کرد: به نظرم لبنان نمی‌تواند برای تیم ملی ایران دردسرساز باشد. البته این تیم حریف دست و پا بسته‌ای نیست و ممکن است بازیکنان را اذیت کند اما سطح بازیکنان ما به مراتب بالاتر از لبنان است و می‌توانند به راحتی این تیم را شکست دهند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته