دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1401 - 08:28

روسیه خواهان رأی‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی برای اوکراین شد

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد می‌گویند، روسیه خواستار رأی‌گیری بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه خود درباره اوکراین شده است.
کد خبر : 649264
شورای امنیت سازمان ملل متحد



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از ریانووستی، یک منبع در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: روسیه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه درباره اوکراین شده است.


منبع مذکور که نام یا سمتش فاش نشد، توضیح داد: روسیه چهارشنبه را برای این رأی‌گیری درخواست کرده است.


منبع دیگری نیز این اطلاعات را تأیید کرد.


طبق پیش‌نویس قطعنامه، شورای امنیت خواستار آتش‌بس با مذاکره برای اطمینان از تخلیه سریع، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان می‌شود. درعین‌حال شورای امنیت بر لزوم توافق دو طرف بر سر آتش‌بس‌های بشردوستانه تأکید می‌کند.


متن پیش‌نویس قطعنامه بیان می‌کند، شورای امنیت سازمان ملل متحد به حفاظت کامل از غیرنظامیان همچون پرسنل بشردوستانه و افراد در وضعیت آسیب‌پذیر ازجمله زنان و کودکان نیاز دارد.


علاوه بر این، سند یادشده خواستار استفاده نکردن از زیرساخت‌های غیرنظامی برای میزبانی از تأسیسات نظامی و همچنین نصب نکردن آن‌ها در مناطق پرجمعیت است.


روز سه‌شنبه بود که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت ارائه کرد که در آن خواستار آتش‌بس با مذاکره برای تضمین خروج فوری، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان به‌وسیله شورای امنیت شد.


پیش‌تر منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد گفته بودند، رأی‌گیری شورای امنیت بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه درباره اوکراین روز جمعه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته