دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک اتفاق خوب در برنامه گفت‌وگومحور شبکه دو/ وقتی همدلی و صمیمیت مهمان و مجری چند برابر می‌شود

حضور مجری و مهمان خانم در قسمت اخیر برنامه «احوالپرسی» در طراحی سوالات، نوع شوخی‌ها و خلق موقعیت‌های طنز فضای متفاوتی را ایجاد کرد.
کد خبر : 648917
فیلم های سینمایی تلویزیون

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مدت‌هاست که مخاطب عادت کرده برنامه‌های گفت‌وگو محور یا به قول آن سوی آبی‌ها «تاک‌شو» که با حضور تماشاگران اجرا می‌شود را با اجرای یک مجری مرد تماشا کند. به عبارت دیگر فارغ از اینکه مهمان شناخته شده‌ برنامه آقا باشد یا خانم، شاهد گپ و گفت یک مجری آقا با شخص مذکور بودیم، حال آنکه در بسیاری از مواقع با قرار گرفتن یک بانوی هنرمند، ورزشکار یا فعال اجتماعی روی صندلی مهمان، یک صحبت چالشی‌تر و جذاب‌تر رقم خواهد خورد.


مشکلات اجتماعی و البته فرصت‌های پیش روی موجود برای زنان به قدری متعدد و متنوع هستند که برای دعوت مخاطب به یک برنامه‌ هدفمند و مفید ، بهترین راهکار آن است که دغدغه‌ها را «از زبان یک زن برای یک زن» مطرح کنیم، چیزی که در سال‌های اخیر کمتر شاهد آن بوده‌ایم. می‌توان گفت شبکه دو با بهره‌گیری از یک مجری زن، اتفاقی ویژه را رقم زد.


باید پذیرفت که تعداد مهمانانی که از سوی حراست سازمان صدا و سیما مجوز حضور در برنامه‌های تلویزیونی را دریافت می‌کنند، بالا نیست. این محدودیت، ضمن اینکه باعث نوعی صیانت از آنتن محترم رادیو و تلویزیون می‌شوداما از سوی دیگر برنامه‌سازان را با نوعی دست و پا بستگی مواجه می‌کند و به بیان صریح‌تر، آنها را به لبه‌ی کلیشه و تکرار می‌برد. مگر با یک چهره هنری، ورزشی یا اجتماعی مشخص، چند گفت‌وگوی خوب در سال را می‌توان صورت داد؟ برای مثال در شب گذشته لاله اسکندری به عنوان مهمان «احوالپرسی» دعوت شده بود که قبلا او را روی صندلی مهمان برنامه‌های بسیار دیگری نیز دیده بودیم، اما این که این بار یک خانم (ندا غفاری) با او به گفت‌وگو پرداخت از بسیاری جهات، از جمله طراحی سوالات، نوع شوخی‌ها و خلق موقعیت‌های خنده و خوش و بشی که لاجرم ایجاد شد به آنتن رفتنِ یک برنامه متفاوت انجامید.




بیشتر بخوانید:
دلیل غیبت برنامه‌های پرمخاطب در آنتن سیما چیست؟


۱۱ سریال با ۱۱ بازیگر تکراری/ از این یکی، به آن یکی!


رقابت ویژه‌برنامه‌های رسانه ملی برای جذب بیننده بیشتر


«خندوانه» برگ برنده شبکه نسیم برای نوروز 1401




با توجه به اینکه این برنامه در شب عید نیمه شعبان پخش شد، حتی در بخش معرفی کتاب نیز نوعی هوشمندی و هم‌آوایی و هماهنگی وجود داشت که مشخص نیست اتفاقی بوده یا برنامه‌ریزی شده، اما کتابی که در این بخش به مخاطب شبکه دو معرفی شد، «خاتون عشق» نام داشت که هم یک نویسنده زن دارد و هم زندگینامه یک زن برجسته تاریخی یعنی مادر حضرت امام عصر (عج) را روایت می‌کند. بی‌شک اثرگذاری معرفی این کتاب از جانب یک مجری زن به مراتب بیشتر است تا اینکه قرار باشد مطالعه آن از سوی یک مجری مرد به مخاطب پیشنهاد داده شود.


روی هم رفته، این شکل جدید برنامه سازی در شبکه دو سیما و دعوت از مجری خانم برای اجرای گفت‌وگو در برنامه‌های بیگ پروداکشن یا تولیدی سنگین، یک اتفاق مبارک برای تلویزیون است که می‌تواند در سایر برنامه ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.


انتهای پیام/۴۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته