بیداد کردن ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال/ آیا معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برنامهای برای ترافیک تهران دارد؟
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، این روزها باتوجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه در سطح شهر تهران، شاهد هستیم که بار ترافیکی روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که با فروکش کردن کرونا مراکز آموزشی مانند دانشگاهها و مدارس به صورت کامل بازگشایی شوند، این بار ترافیکی چند برابر خواهد شد.
در همین راستا میطلبد باتوجه به اینکه یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری حوزه حمل و نقل است، وضعیت مناسبی را در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم تا شهروندان رغبت بیشتری در زمینه استفاده از این وسایل نقلیه عمومی داشته باشند.
تعطیلی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی پایتخت/ چه راهکاری برای حل معظلات ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد؟
در حال حاضر فرسودگی شدید در ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیزات جانبی و نواقص زیادی در شبکههای حمل و نقل پایتخت وجود دارد و یکی از جمله کارها تکمیل شبکه مترو و رفع نواقص موجود در این ناوگان و افزایش تعداد اتوبوسهای عمومی در سطح پایتخت است.
طبق گفته مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل عمومی شهرداری تهران، "تقریبا بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و عمر بالایی دارد که اگر بخواهیم ۶ هزار اتوبوس تامین کنیم نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه داریم."
معطلی مردم بعد از خریدهای نوروزی، به خاطر ضعف حمل و نقل عمومی پایتخت
کمبود اتوبوس و مترو در این روزهای پایانی سال نیز که مردم اقدام به خرید وسایل عید نوروز خود میکنند بیشتر در معرض دید عموم قرار میگیرد، چراکه در روزهای اخیر شاهد بودهایم در خطوط به اصطلاح تندرو یا همان brt اختلالهایی پیش آمده که موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده است و در چند روز اخیر که باران شدیدی در سطح پایتخت شروع به بارش کرد، ضعف ناوگان اتوبوس و تاکسی بیش از گذشته نمایان شد.
وقتی پای درد و دل تاکسیرانها هم که میشینیم، چیزی جز گله از دست برخی مسئولان شهری نظیر معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی نصیبمان نمیشود، چراکه در زمینه معیشت این قشر مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و گویا کسی هم به فکر مشکلات این قشر حمل و نقلی نیست.
بیشتر بخوانید:
ایمنسازی بزرگراه بسیج توسط پلیس راهور / برنامههای پلیس برای ایمنسازی معابر شهر تهران
دستگیری ۶۰۱ متهم در طرح رعد/ گشتهای ۱۱۰ دوبرابر افزایش یافت
بزرگراه مرگ، عنوانی برای بزرگراه آزادگان/ وقتی چشمهای مسئولان به روی مشکلات بسته میشود
همین عدم حمایتها از رانندگان تاکسی، باعث شده تا این افراد هم رغبتی برای حضور در ساعات پیک ترافیک و بارانی برای جابجایی مسافر به خاطر خطرات و هزینههای احتمالی نداشته باشند، چراکه درآمدهای آنها کفاف مخارج خودروها به ویژه تاکسیهای فرسوده را نمیدهد.
حال باتوجه به این امر، میطلبد که معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمانهای زیرمجموعه این معاونت، فکری به حال مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی کنند و تا قبل از بازگشت شهر به روزهای قبل از کرونا، اقداماتی در زمینه بهبود وضعیت این ناوگانها صورت گیرد تا دچار مشکلات مختلف در سطح پایتخت نباشیم.
انتهای پیام/۴۱۷۲/
انتهای پیام/