دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1401 - 12:00
اکبر احدی در گفت‌وگو با آنا:

فدراسیون بوکس باید در بخش پایه بهتر کار کند/ مدال طلای شه‌بخش لیاقتش بود

کارشناس بوکس کشورمان معتقد است فدراسیون بوکس در بخش پایه نسبت به سال‌های گذشته ضعیف کار کرده است.
کد خبر : 648645
بوکس

اکبر احدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره وضعیت بوکس ایران در سالی که گذشت گفت: سال گذشته اتفاقات خوبی برای بوکس ایران رقم خورد. البته این اتفاقات خوب یک روزه و یک ماهه به دست نمی‌آید و سال‌ها تلاش و پشتکار بوده که این موفقیت‌ها به دست آمده است.به نظرم این شروع موفقیت‌ها از ۶- ۷ سال پیش آغاز شد که نتیجه آن را الان می‌بینیم. پس از این که ناطق نوری از هدایت فدراسیون بوکس کنار رفت، ثوری به‌عنوان رئیس با طرز فکر تازه به این فدراسیون آمد. البته او هم در سال‌های اول یک مقدار آزمون و خطا داشت اما کم‌کم توانست شرایط را تغییر دهد و به فدراسیون سر و شکل داد. در سال گذشته مهم‌ترین اتفاق بوکس کسب مدال جهانی بود که ما سال‌ها آرزوی آن را داشتیم. این مدال می‌تواند برای کسب مدال المپیک پیشرو باشد. به اعتقاد من فدراسیون بوکس کارنامه قابل قبولی گرفت البته که این پایان راه نیست و باید همچنان تلاش کنند.


وی با بیان اینکه بوکس در رده بزرگسالان اتفاقات خوب را رقم زد اما در رده‌ پایه ضعف دارد، عنوان کرد: به نظرم فدراسیون در رده‌های پایه خوب کار نکرد. در واقع آن زیربناسازی و پشتوانه‌سازی که نیاز است رقم نخورده و این اصلا اتفاق خوبی نیست چرا که رده‌های پایه قرار است جایگزین تیم بزرگسالان شوند و آن‌ها باید بیشتر مورد توجه باشند. من معتقدم فدراسیون در رده‌های پایه ضعیف کار کرد و نسبت به دو سال پیش کارنامه ضعیفی داشت. ما باید در بحث پایه تمرکز بیشتری داشته باشیم، اگر الان بزرگسالان موفق به مدال‌آوری می‌شوند به خاطر این است که از چند سال قبل روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است. اگر شه‌بخش در رده بزرگسالان به مدال جهانی رسیده باید ببینم او از کجا شروع کرده و در رده‌های پایه چه وضعیتی داشته که توانسته در المپیک تا مرحله یک هشتم نهایی جلو برود و در جهان هم به مدال برسد. این رویه نشان می‌دهد او مسیر درستی قرار گرفته است. بنابراین نیاز است که به رده‌های پایه بیشتر توجه کنند. ما در همین مسابقات رده‌ نوجوانان و جوانان که اواخر سال گذشته برگزار شد نتوانستیم مدال‌ها زیادی کسب کنیم و این نشان می‌دهد در این رده ضعف داریم.




بیشتر بخوانید؛


عضویت ثوری در هیئت‌ رئیسه کنفدراسیون بوکس آسیا


سکوت کردم اما آقایان از آن سوءاستفاده می‌کنند/ مجبورم کردند از تیم ملی خداحافظی کنم




کارشناس بوکس کشورمان با بیان اینکه نباید کرونا را بهانه‌ای برای کم‌کاری خودمان بدانیم، خاطرنشان کرد: کرونا فقط برای ایران نیست و حتی گاهی وقت‌ها شرایطی که الان داریم به نفع ما بوده است. من شنیدم که مسئولان فدراسیون بوکس به خاطر کرونا انتخابی تیم ملی را در رده‌های پایه برگزار نکردند. در صورتی که برای اعزام به مسابقات باید نفرات از دل انتخابی تیم ملی یا قهرمانی کشور انتخاب شوند و حالا به هر دلیلی این اتفاق نیافته باید مسئول فنی تیم در مورد آن توضیح بدهد. سلیقه‌ای برخورد کردن به هیچ عنوان نمی‌تواند راهگشا باشد و ما باید به فکر تیم ملی و آینده بوکس ایران باشیم. دلایل عدم برگزاری انتخابی تیم ملی باید خیلی شفاف عنوان شود و مسئولان در مورد آن پاسخگو باشند.


احدی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مدال جهانی شه‌بخش توسط فدراسیون بوکس ایران خریداری شده است، عنوان کرد: من هم این صحبت‌ها را شنیدم و ویس‌هایی که در فضای مجازی پخش شده را گوش دادم. به نظرم لابی کردن در تمام رشته‌های ورزشی است و این موضوع تنها مختص به بوکس نیست. شاید فدراسیون لابی کرده که قرعه راحت‌تری نصیب شه‌بخش شود و یا داوران نگاه بهتری به او داشته باشند. البته این صحبت‌ها تنها حدس و گمان است و با توجه به جوی که به راه افتاده این صحبت‌ها را مطرح می‌کنیم. اما آن چیزی که من از شه‌بخش دیدم و مبارزات تو را نگاه کردم خیلی با اقتدار مبارزه می‌کرد و به کسی امتیاز نمی‌داد. حتی حریفانش هم نزدیک به او بودند اما با اقتدار ظاهر شد.اگر لابی هم صورت گرفته در قرعه یا نگاه داوران تأثیری نداشته است. بنابراین مدال جهانی شه‌بخش لیاقت خودش بوده و نباید ارزش آن را زیر سوال ببریم. این حرف‌ها خودزنی است. ضمن اینکه آیبا هم صحبت‌هایی که ما در فضای مجازی مطرح می‌شود را بررسی می‌کنند و قطعاً حساسیت‌ها بالا می‌رود و نگاه بدبینانه‌ای به بوکس ایران پیدا می‌کنند و تصمیم‌گیری‌ها سخت می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته