دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1400 - 11:33

تفاوت جنگو با لاراول چیست؟ کدام یک بهتر است؟

امروزه طراحی و برنامه نویسی وب سایت و برنامه‌ها بسیار پیشرفته شده است و برنامه نویسان از فریم ورک‌های مختلفی جهت برنامه نویسی‌های خود استفاده می‌کنند، اما در حالت کلی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان صفحات وب انتخاب بهترین فریم ورک، کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود.
کد خبر : 648575
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، امروزه طراحی و برنامه نویسی وب سایت و برنامه‌ها بسیار پیشرفته شده است و برنامه نویسان از فریم ورک‌های مختلفی جهت برنامه نویسی‌های خود استفاده می‌کنند، اما در حالت کلی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان صفحات وب انتخاب بهترین فریم ورک، کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود، زیرا هر کدام از فریم ورک‌های موجود دارای قابلیت‌های منحصر به فرد و ویژگی‌های خاص خود بوده‌اند. ما قصد داریم در این مطلب دو فریم ورک قدرت‌مند که در بین برنامه نویسان بسیار محبوب است را باهم مقایسه کنیم و در انتها بهترین فریم ورک را انتخاب کنیم پس با ما همراه باشید.


جنگو چیست؟


جنگو چیست؟


قبل از مقایسه این دو فریم ورک بهتر از درباره هر دو اطلاع کانلی داشته باشیم، جنگو یک فریم ورک بر پایه پایتون است که منبع باز و رایگان محسوب می‌شود، جنگو باعث افزایش سرعت توسعه وب سایت‌ها خواهد شد و باعث می‌شود تا برنامه نویسان کدهای کارآمدتری را بنویسند، این فریم ورک بسیار قدرتمند بوده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جنگو استفاده می‌کنند، این شرکت‌های بزرگ شامل:



  • Udemy

  • Pinterest

  • Nasa

  • Instagram


لاراول چیست؟


تفاوت جنگو با لاراول چیست؟ کدام یک بهتر است؟


اولین نسخه لاراول در تاریخ 2011 منتشر شد که برای یادگیری این فریم و همواره نیاز به فهمیدن زبان PHP خواهید داشت، زیرا لاراول بر پایه زبان PHP ساخته شده است. لاراول دارای امکانات بسیار ویژه جهت پیاده سازی یک سایت بوده است که کار طراحان و برنامه نویسان را بسیار راحت کرده است، معمولا این فریم ورک با توجه به امکاناتی که دارد سبب سرعت توسعه نیز خواهد شد و همچنین باعث می‌شود که توسعه دهندگان در وقت خود صرفه جویی کنند.


برررسی تفاوت جنگو با لاراول


ما در این قسمت قصد داریم که این دو فریم ورک را به طور کامل باهم مقایسه کرده و تفاوت در مولفه‌های هرکدام را بیان کنیم.


مسیر یادگیری


انتخاب مسیر و سرعت یادگیری کار دشواری است زیرا این مورد به فرد بستگی دارد اما اگر پایتون برای شما دشوار نیست انتخاب فریم ورک جنگو برای شما بسیار مناسب خواهد بود و زمان یادگیری آن طولانی نیست، اما در مقابل مسیر یادگیری لاراول شیب تندی دارد به کمک ابزارهای مختلف و تسلط کامل بر زبان PHP شما می‌توانید به راحتی این فریم ورک را یاد بگیرد همچنین شما می‌توانید به کمک سایت‌های معتبر و با آموزش صفر تا صد لاراول مشکل خود را در این زمینه برطرف کنید.


کد


اگر از لحاظ کد این دو فریم ورک را باهم مقایسه کنیم کدهای لاراول بصری بوده‌اند اما جنگو به علت استفاده از regular expressions در فرآیند مسیریابی خود کدهای پیچیده‌تری دارد که برای استفاده افراد مبتدی راحت نبوده و آن‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.


جامعه کاربردی


جامعه کاربردی هر دو فریم ورک بسیار پاسخگو و همچنین فعال بوده است و تعداد زیادی مشارکت کننده دارند که همین مسئله باعث خواهد شد تا در زمان لزوم و بروز مشکل کاربرها به شما کمک می‌کنند تا مشکل خود را برطرف کنید.


کارایی


زبان پایتون بسیار سریع است و هرگز نمی‌توان در این مورد لاراول را با جنگو مقایسه کرد زیرا جنگو دارای سرعت بسیار بالایی است که به همین خاطر در بین برنامه نویسان و طراحان سایت از اعتبار بالایی برخوردار است. شما به کمک آموزش پایتون می‌توانید به راحتی از این ویژگی منحصر به فرد این فریم ورک استفاده کنید.


امنیت


در دنیای وب باید توجه ویژه‌ایی به امنیت فریم ورک و سایت‌ها داشته باشید، جنگو در زمینه امنیت بسیار بالا بوده چند که لاراول نیز مسائل امنیتی را به طور کامل پوشش می‌دهد اما با فریم ورک جنگو از نظر امنیت قابل مقایسه نبوده، توجه داشته باشید که ناسا برای وب سایت خود از جنگو به علت امنیت بسیار بالا استفاده کرده است.


نوع فناوری


فریم ورک جنگو بر پایه و اساس پایتون ساخته شده است و مبتنی بر mvt بوده است درحالی که فریم ورک لاراول بر اساس زبان PHP ساخته شده است و مبتنی بر MVC می‌باشد.


علاوه بر تمامی نکات گفته شده لازم است بگوییم جنگو قادر است توسعه سریع را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان فراهم کند، این فریم ورک برای یادگیری بسیار آسان بوده و کتابخانه‌های بسیار خوبی دارد که به برنامه نویسان و افرادی که اقدام به طراحی سایت اختصاصی می‌کنند بسیار کمک خواهد کرد، البته فریم ورک لاراول نیز توسعه سریع را برای طراحان فراهم کرده است.


نکته: جنگو موردهای منفی پشتیبانی نشده زیادی دارد که عملکرد خوبی ندارند اما لاراول در مقابل جنگو موارد منفی کمتری دارد.


کدام فریم‌ورک بهتر است؟ لاراول یا جنگو؟


بعد از انجام تحقیقات جامعی درباره این دو فریم ورک باید بگوییم تفاوت اصلی میان جنگو و لاراول زبان برنامه نویسی آن‌ها بوده است که همانطور که بالاتر گفته شد زنگو از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کند و لاراول از زبان برنامه نویسی php. همچنین هر کدام از فریم ورک‌ها نقاط ضعف و قوت متفاوتی دارند که همین قضیه باعث شده است که یک فریم ورک بر دیگری برتری نداشته باشد،پس در نهایت باید گفت که انتخاب بین جنگو و لاراول فقط بستگی به خواسته شما دارد و اگر به زبان PHP آشنایی دارید از لاراول و اگر در زبان پایتون مهارت دارید از جنگو استفاده کنید.


سخن آخر


ما در مطلب بالا شما را تفاوت فریم ورک جنگو و لاراول به طور کامل آشنا کرده‌ایم و تفاوت این دو فریم ورک معتبر محبوب را به طور کامل برای شما شرح داده‌ایم توجه داشته باشید یادگیری تمامی اصول لاراول و جنگو نیازمند برنامه نویسان حرفه‌ای و متخصص است تا به طور کامل شما بتوانید با مهارت آموخته شده اقدام به طراحی سایت کرده و سایت خود را توسعه داده و به درآمد برسید. پیشنهاد ما به شما برای یادگیری استفاده از سایت جاب تیم (jobteam.ir) و کمک گرفتن از تمامی نیروهای متخصص این مجموعه است، شما با پرداخت هزینه بسیار مناسب در مدت زمان کوتاهی تمام اصول برنامه نویسی را یاد خواهید گرفت این مجموعه تمام اصول برنامه نویسی را برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ایی نیاز دارید به شما آموزش خواهد داد. همچنین شما می‌توانید با ارتباط مستقیم مشاورین جاب تیم تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته