دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1400 - 11:17
شهردار تهران مطرح کرد؛

افزایش ۳۱ میدان میوه و تره بار طی ۶ ماه

زاکانی گفت: تعداد میادین میوه و تره‌بار در ابتدای این دوره ۲۶۳ میدان بوده و در ۶ ماه و ۱۴ روزی که بر سرکار آمدیم، ۳۱ میدان به آن اضافه کردیم.
کد خبر : 648562
علیرضا زاکانی



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره اقدامات شهرداری درباره معیشت شهروندان اظهار کرد: اگر شهر، شهروند و مدیریت شهری را سه جزء ماجرا بدانیم، مردم و شهروندان محور اصلی ماجرا هستند.


شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه شهرداری می‌خواهد با ارتقای خود از یک نهاد خدمتگزار صرف به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود، افزود: برای مجموعه شهرداری تهران مهم است که خدمات شایستهای به مردم ارائه دهد و بتواند گرهای از زندگی شهروندان باز کند، به طوری که در ارتقای سطح آسایش، معنویت، اقتصاد، امنیت و ایمنی تاثیر گذار و مسئولیت پذیر باشد.


وی افزود: یکی از وجوه زندگی مردم اقتصاد و معیشت است. شهرداری در این باره در سه بخش «مسکن»، «میوه و تره بار و امکانات مصرفی» و «لوازم منزل» نقش ایفا می کند. در هر سه بخش فعال شدهایم و اقداماتی صورت گرفته است. بخشی دیگر نیز داریم که به توانمندسازی شهروندان به ویژه اقشار مستضعف و کم درآمد برمی گردد که به صورت غیرمستقیم به معیشت و اقتصاد آنها کمک میکند.


زاکانی با اشاره به اینکه در میادین میوه و تره بار قیمتها ۴۰ درصد کمتر است، ادامه داد: تعداد این میادین در ابتدای این دوره ۲۶۳ میدان بوده و در ۶ ماه و ۱۴ روزی که بر سرکار آمدیم، ۳۱ میدان به آن اضافه کردیم. تلاش میکنیم برای سال آینده ۱۰۰ مورد و سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۰ میدان دیگر اضافه شود تا سرجمع میادین را به ۵۰۰ برسانیم.


وی افزود: ۱۰ قلم کالا را هم برای سال آینده مستقیم از کشاورز خریداری میکنیم و واسطهها را حذف میکنیم که قیمت را تقلیل خواهد داد.


شهردار تهران گفت: برای سال بعد از آن یعنی ۱۴۰۲ نیز برنامه داریم تا کلیه اقلام را از مستقیم از تولیدکنندگان و بدون واسطه خریداری کنیم. البته ما در شهرداری به این موضوع نگاه انتفاعی نداریم و روزانه ۲۰۰ تن مرغ توزیع میکنیم، ۱۵۰ کانکس یخچال دار هم داریم که بتوانند در افزایش خدمت به مردم کمک کنند، ضمن اینکه روزانه ۳۰ تن گوشت توزیع میکنیم که ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار است.


وی با پرداختن به اهمیت مسکن در کاهش هزینه زندگی شهروندان بیان کرد: سال ۹۰ تا ۹۱ به صورت میانگین بالغ بر ۳۰ هزار پروانه صادر میشد اما امسال ۴هزار و ۵۰۰ پروانه صادر و میزان آن به یک هفتم رسیده است. ما با تاسیس یک قرارگاه جهادی ۱۸۰ هزار واحد یعنی ۶ برابر میزان ساخت امسال را هدف گذاری کردیم. البته در این مسیری که دنبال می کنیم در طرح جهش مسکن برای شهرداریها وظیفهای دیده نشده، اما ما با وزارت راه و شهرسازی تفاهم کردیم که در بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری لکه گذاریهایی برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد انجام دهیم.


زاکانی عنوان کرد: یک فرد در شرایط فعلی ۶۵ درصد از حقوق خود را باید برای اجاره نشینی هزینه کند. خرید خانه نیز با شرایط فعلی ۶۹ تا ۷۰ سال برای یک فرد طول میکشد. از این جهت اثر گذاری در موضوع مسکن را دنبال میکنیم و روز گذشته ۳هزار واحد کلنگ زنی شد و با طی این مسیر سال آینده سال گره گشایی از مسکن خواهد بود.


انتهای پیام/۴۱۷۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته