دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1400 - 11:09
معاون وزیر امور خارجه روسیه:

آمریکا از میزبانی سازمان ملل متحد سوءاستفاده می‌کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا از میزبانی سازمان ملل متحد سوءاستفاده می‌کند.
کد خبر : 648019
سرگئی ورشنین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تاس، سرگئی ورشنین با بیان اهمیت نقش روسیه در اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: آمریکا از مزیت‌های خود به‌عنوان میزبان سازمان ملل متحد سوءاستفاده می‌کند.


وی افزود: روسیه در زمینه سوءاستفاده واشنگتن از اختیارات خود به‌عنوان کشور میزبان سازمان ملل متحد در صدور ویزا برای دیپلمات‌های روس شکایت خواهد کرد.


معاون وزیر امور خارجه روسیه عنوان کرد: سوءاستفاده آشکار آمریکایی‌ها از توانایی‌های خود به‌عنوان میزبان بر اثربخشی کار سازمان ملل متحد تأثیر می‌گذارد و ما مخالف این موضوع هستیم.


از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه اطلاعیه اخیر واشنگتن برای خروج ۱۲ دیپلمات روس از سازمان ملل متحد و خاک آمریکا را نقض فاحش تعهدات این کشور در قبال سازمان ملل متحد خواند.


ورشنین تأکید کرد:‌ ما با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم و به همکاری با وی ادامه خواهیم داد، زیرا برای غلبه بر چالش کنونی ضروری است. مشکل این است که آمریکایی‌ها به دلایل محدود سیاسی این کار را انجام نمی‌دهند و نمی‌خواهند به نمایندگان ما و برخی از کشورها ویزا بدهند.


معاون وزیر امور خارجه روسیه بر نقش کشورش در اصلاح برجام تأکید کرد و گفت: در حال مذاکره هستیم تا به نتیجه دست یابیم، اما هر نتیجه‌ای مستلزم حمایت همه یا اکثریت طرف‌هاست. در این زمینه نقش روسیه به‌عنوان عضو دائمی شورای امنیت بسیار بزرگ است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته