دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 19:30

صالحی‌امیری: کمیته ملی المپیک حداقل برای یک دهه اساس‌نامه مصوب خواهد داشت

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با تصویب اساس‌نامه، حداقل کمیته المپیک برای یک دهه اساس‌نامه مصوب مراجع داخلی و خارجی خواهد داشت.
کد خبر : 646701
صالحی امیری

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، سیدرضا صالحی‌امیری در پایان مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: چهارمین سال از عمر کمیته ملی المپیک در دوره ریاست من بوده و امروز گزارش جمع‌بندی در ۱۲ گام طی این ۴ سال به اعضا ارائه دادم. معیار و مبنای ما در عملکرد، شفافیت، قانون‌گرایی، اخلاق‌مداری، تلاش برای کاهش تهدیدات، افزایش روابط، برگزاری رویدادها، توسعه فضاها، تلاش برای افزایش منابع مالی بوده که طی ۴ سال از دولت حدود ۴۸۰ میلیارد تومان دریافت کردیم و ۶۰ درصدش را به فدراسیون‌ها دادیم.


وی ادامه داد: در این روند برای توزیع عادلانه منابع، شاخص‌گذاری داشتیم که مصوبه‌های لازم را داشتیم. اولین فدراسیون با بیش‌ترین شاخص، کشتی بوده و بقیه هم به ترتیب جذب داشتند. به ازای هر ۱۰۰۰ شاخص ۴ میلیارد تومان پرداختی داشتیم. یک رای‌گیری در این باره خواستیم که اکثریت رای مثبت دادند.برگزاری زمان انتخابات را هم داشتیم چون دوره ۴ ساله رسما به پایان رسیده؛ ماهیت اساسنامه تغییر کرد و این مسئله ۳ سال برای مصوبات موردنظر به طول انجامید. حداقل برای یک دهه کمیته دارای اساسنامه مصوب مراجع داخلی و خارجی خواهد بود.


رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:‌ دو تاریخ برای انتخابات دادیم، یکی در بهار که انتظار داشتیم برگزار شود و دیگری هم برای عدم بروز خلل در رویدادهای آتی، در مهرماه برگزار شود که این مورد با بحث طولانی با رای‌گیری، تصویب شد. بسیاری از مباحث به مسائل داخلی کمیته ربط داشت. سیاست قطعی کمیته شفاف‌سازی است. طی ۴ سال گذشته ورودی ها و خروجی های مالی در سایت موجود هست و تحت رصد نهادهای نظارتی هستیم. میزان تخصیص تاکنون ۱۳۹ درصد بوده و حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. پیش‌بینی می‌کنیم تخصیص به ۱۵۰ درصد برسد. در سال آتی ۴ میلیون دلار ارز نیاز داریم. اعضای مجمع اظهار رضایت داشتند.


انتهای پیام/۱۱۹


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته