دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 12:18

پنجره های یو پی وی سی چیست/ معرفی پنجره های یو پی وی سی

به احتمال زیاد شما هم نام یو پی وی سی و درب و پنجره های UPVC را شنیده اید.در حال حاضر بیشتر کسانی که در کار ساخت و ساز ساختمان هستند از درب و پنجره های UPVC استفاده می کنند ما نیز در این مقاله درباره پنجره های UPVC صحبت خواهیم کرد.
کد خبر : 646541
رپرتاژ

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، به احتمال زیاد شما هم نام یو پی وی سی و درب و پنجره های UPVC را شنیده اید.در حال حاضر بیشتر کسانی که در کار ساخت و ساز ساختمان هستند از درب و پنجره های UPVC استفاده می کنند ما نیز در این مقاله درباره پنجره های UPVC  صحبت خواهیم کرد.


پنجره های یو پی وی سی چیست؟


پنجره UPVC  از پلی­وینیل­کلراید ساخته شده است.پلی­وینیل­کلراید از نمک و نفت خام تشکیل شده اند که طی یک سری فرآیند کلر، اتیلن و وینیل کلرید با هم ترکیب می شوند و ماده اولیه و سازنده پنجره های UPVC  یعنی پلی وینیل کلرید را می سازند که این ماده پلاستیکی است و به دلیل داشتن ارتجاع با استفاده از مواد پایدار کننده ترکیب می کنند تا برای ساخت یو پی وی سی ها مناسب باشد.


شما می توانید برای مشاهده و خرید درب و پنجره های یو پی وی سی مدرن و با دوام و با قیمت مناسب به سایت یو پی وی سی لند مراجعه کنید.


مزایای پنجره یو پی وی سی 


پنجره های قدیمی به دلیل داشتن برخی مشکلات مانند اتلاف انرژی،سنگین بودن و بدنه ضعیف به مرور زمان باید جایگزینی بهتر برای آنها ساخته می شد که پنجره های یو پی وی سی توانستند ضعف های پنجره های قدیمی را پوشش داده و برطرف کنند در ادامه به برخی از مزایای انواع پنجره های دوجداره شاره خواهیم کرد.



  • جلوگیری از اتلاف انرژی

  • عایق صدا

  • مقاومت بالا

  • دوست محیط زیست


جلوگیری از اتلاف انرژی


یکی از اصلی ترین مزایایی که درب و پنجره های UPVC نسبت به پنجره های قدیمی آهنی و چوبی دارند جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد.شما زمانی که از پنجره های یو پی وی سی استفاده می کنید به دلیل ساختار بدنه بسیار قوی این پنجره ها میزان اتلاف انرژی از محیز بیرون به داخل و برعکس به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.به طور مثال در زمستان وقتی منزل خود را گرم کرده اید پنجره های UPVC از ورود هوای سرد بیرون به داخل منزل و خروج هوای گرم منزل به بیرون تا حد زیادی جلوگیری می کند و این یک راه برای جلوگیری اتلاف انرژی می باشد.


عایق صدا


از دیگر ویژگی های مهمی که در درب و پنجره های یو پی وی سی وجود دارد عایق صدا بودن آنها است.بیشتر ما در محیط شهری و شلوغ و پر سرو صدا زندگی می کنیم و دوس داریم وقتی در منزل خود استراحت می کنیم کمترین صدا را از محیط بیرون بشنویم که درب و پنجره های UPVC به دلیل ساختار مستحکم می توانند از ورود صدا از محیط بیرون بسیار کمک کننده باشند و در صورت بسته بودن پنجره های UPVC کمترین میزان صدا از محیط بیرون به داخل منزل شما خواهد آمد.


مقاومت بالا


پنجره های قدیمی که از جنس چوب و یا فلز بودن بعد از مدتی استفاده در مقابل رطوبت ،گرما،آب دچار آسیب می شدند و نیاز به تعویض و یا تعمیر داشتند اما در  پنجره های UPVC این مشکل برطرف شده است زیرا این پنجره ها به دلیل جنسی که دارند ضد آب و حرارت هستند و زنگ نمیزنند و خراب نمی شوند و شما سال های طولانی می توانید از آنها استفاده کنید.


دوست محیط زیست


محیط زیست یک مسئله مهم در قرن حاضر می باشد و همه ما باید در حفظ آن تلا کنیم یکی از راه های حفظ از محیط زیست استفاده از مصالح و وسیله هایی است که کمترین آسیب را به محیط زیست می زنند و قابل بازیافت باشند.درب و پنجره های یو پی وی سی از موادی تشکیل می شوند که به دلیل نداشتن سرب خطرات بسیار کمی برای محیط زیست ایجاد می کند و قابل بازیافت نیز می باشند.


کلام پایانی


درب و پنجره های یو پی وی سی علاوه بر ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم که بسیار مهم نیز هستند دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک هستند که می تواند فضای داخلی منزل شما را بسیار مدرن و شیک کند و در عین حال تمیز کردن این پنجره ها نیز بسیار راحت می باشد و ساختار آنها به گونه ای طراحی شده است که رطوبت را به خود جذب نمی کند و همین هم باعث می شود تا تمیز تر و بهداشتی تر باشند.




انتهای پیام/ ر


انتهای پیام/

برچسب ها: پنجره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته