دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 09:43
در گفت‌وگو با آنا

رتبه اول دانش‌آموختگان دوره نخست مهندسی عمران واحد تهران‌غرب: تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی برایم ثمربخش بود

رتبه اول دانش‌آموختگان دوره نخست مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب عنوان می‌کند که تحصیل در واحد تهران غرب برایم بسیار ثمربخش بود و استادان توانا و باتجربه گروه عمران عامل مهمی بودند که با راهنمایی‌های موثرشان تلاش‌هایم را هدفمند و راه رسیدن به موفقیت را برایم کوتاهتر کردند.
کد خبر : 64635

پروانه روزبهانی- رضا وثوقی متولد سال 1370 و متولد تهران است. او می‌گوید همه دوران تحصیلی خود را در مدارس دولتی گذرانده‌ام. مقطع تحصیلی متوسطه را در دبیرستان دولتی شهید بهشتی (منطقه 2 تهران) و مقطع پیش دانشگاهی را در مرکز پیش دانشگاهی دولتی شهید مطهری (منطقه 6 تهران) با رتبه ممتاز به پایان رساندم.


او به عنوان رتبه اول دانش‌آموختگان دوره اول مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب، مهر سال جاری در آزمون ورودی کارشناسی ارشد مهندسی عمران (گرایش مهندسی زلزله) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران پذیرفته شد.


وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره راز موفقیتش در آزمون ورودی کنکور اظهار کرد: «برای کنکور سراسری سال 1389 برنامه ریزی خوبی نکردم و مدرسه هم کار خاصی انجام نداد. همه درس‌ها را به صورت تشریحی آموخته بودم و برنامه‌ای برای تست زنی سریع و با شیوه‌های تستی نداشتم و البته در هیچ کلاس تستی هم شرکت نکرده بودم.»


دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران (گرایش مهندسی زلزله) دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: «با توجه به نبود تسلط کافی، نداشتن اعتماد به نفس و اضطراب در جلسه کنکور که دلیل عمده آن همان نداشتن برنامه‌ریزی و تمرینات تست زنی بود، در کنکور سراسری سال 89 نتیجه خوبی نگرفتم. گرچه در رشته فیزیک دوره روزانه دانشگاه تربیت معلم تهران پذیرفته شدم. در کنکور دانشگاه آزاد نتیجه بهتری کسب کردم. چون این کنکور بعد از کنکور سراسری برگزار شده بود و اضطراب کمتری داشتم، توانستم در بعضی از دروس درصد بالایی به دست آورم.»


وثوقی بیان کرد: «از جمله آنها کسب نمره کامل (100 درصد) در زبان انگلیسی و ادبیات فارسی و نمره 86 درصد در شیمی بود. در این کنکور رتبه خوبی کسب کردم و توانستم در انتخاب اول خود، رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پذیرفته شوم.»


در تمامی ترم‌های تحصیلی جزو نفرات اول هر ترم و البته در بیش از نیمی از ترم‌ها نفر اول ورودی خود می‌شدم. بهترین نمرات را در ترم چهارم کسب کردم که به معدل 19/89 منجر شد. انگیزه من در دانشگاه نمره، معدل و رتبه تحصیلی نبود. عطش یادگیری و تلاش خستگی ناپذیر برای آموختن به طور طبیعی به این نتایج منجر می‌شد

وی ادامه داد: «تحصیل در واحد تهران غرب برایم بسیار ثمربخش بود. به طور طبیعی مهمترین علت آن تلاش‌های خودم در دروس دانشگاهی بود که چندین برابر شده بود. با این وجود، استادان توانا و باتجربه گروه عمران عامل مهمی بودند که با راهنمایی‌های موثرشان تلاش‌هایم را هدفمند کردند و راه رسیدن به موفقیت را برایم کوتاهتر کردند.»


وثوقی گفت: «در تمامی ترم‌های تحصیلی جزو نفرات اول هر ترم و البته در بیش از نیمی از ترم‌ها نفر اول ورودی خود می‌شدم. بهترین نمرات را در ترم چهارم کسب کردم که به معدل 19/89 منجر شد. انگیزه من در دانشگاه نمره، معدل و رتبه تحصیلی نبود. عطش یادگیری و تلاش خستگی ناپذیر برای آموختن به طور طبیعی به این نتایج منجر می‌شد.»


وی افزود: «بعد از یک سال و نیم از ورودم به دانشگاه، در ترم چهارم عهده دار کلاس حل تمرین درس سیالات شدم. با توجه به استقبال دانشجویان، در ترم پنجم عهده‌دار کلاس حل تمرین پنج درس تخصصی دیگر شدم که شامل دروس طراحی سازه‌های بتنی یک ، طراحی سازه‌های فولادی یک، مقاومت مصالح، مکانیک سیالات و تحلیل سازه های 2 بود.»


وثوقی گفت: «در ترم‌های بعدی عهده‌دار کلاس‌های حل تمرین دروس دیگری نیز شدم که عبارت بودند از طراحی سازه‌های بتنی2 ، طراحی سازه‌های فولادی2 و تحلیل سازه‌های1. در جریان این کلاسها بود که خود را به شدت علاقه‌مند به تدریس یافتم. البته بازخورد بسیار خوبی که از جانب دانشجویان دریافت می کردم عامل مهمی بود که مرا به ادامه ی راه مصمم تر و راسخ تر از قبل می‌کرد.»


وی ادامه داد: «در نهایت سال 1392 و پس از هشت نیم‌سال تحصیلی با معدل 19/90 دوره کارشناسی مهندسی عمران را به پایان رساندم و به عنوان رتبه اول این رشته در میان ورودی های سال 89 مفتخر شدم. گرچه از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد و در دانشگاه تهران غرب پذیرفته شدم، تصمیم گرفتم که در کنکور ارشد دانشگاه‌های سراسری نیز شرکت کنم.»


وثوقی گفت: «برای کنکور کارشناسی ارشد بدون این که به هیچ یک از کلاس‌های تست ارشد بروم و با توکل به خدا، تکیه بر آموخته‌های خود از استادانم در واحد تهران غرب و با تلاش و برنامه‌ریزی سه ماهه خود توانستم رتبه 204 کنکور ارشد دانشگاه‌های سراسری را کسب کنم. دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته مهندسی عمران – مهندسی زلزله تنها 7 نفر را در دوره روزانه می‌پذیرفت که من نیز به عنوان یکی از این هفت نفر در این گرایش پذیرفته شدم. هرچند با توجه به وجود استادان توانا و با تجربه واحد تهران غرب علاقه زیادی به ادامه تحصیل در این واحد داشتم، اما برای کسب تجربه در محیط دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه امیرکبیر را برگزیدم.»


وی ادامه داد: «گرچه اکنون مشغول به تحصیل در دانشگاه امیرکبیر هستم برای این که از راهنمایی‌های استادان خود در واحد تهران غرب بهره‌مند باشم و نیز با توجه به علاقه‌ام به تدریس، هنوز هم عهده‌دار کلاس‌های حل تمرین دروس تخصصی در واحد تهران غرب و نیز دروس کنکور کارشناسی ارشد عمران (در قالب کلاس های آمادگی برای شرکت در آزمون ارشد که در واحد تهران غرب برگزار می‌شود) هستم.»


وثوقی گفت: « وظیفه خود می‌دانم که از خانواده‌ام و از تمامی استادان بزرگوارم که همواره راهنما و مشوق بنده بوده‌اند، از جمله دکتر قاضی، دکتر فرحبد، دکتر جباری، دکتر مهرپرور، دکتر صمصامی، دکتر علیزاده، دکتر قبادی، دکتر آرام و دکتر خانپور، قدردانی کرده و از صمیم قلب بگویم که زحماتشان را هیچگاه فراموش نخواهم کرد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد تهران غرب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته