دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 00:10
ترقی در گفت‌وگو با آنا:

قراردادهای بلندمدت با چین و روسیه موجب قطع اتکا به غرب شده است/خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا با گسترش ارتباط با همسایگان

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت:قراردادهای طولانی‌مدت با چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه در زمینه گاز و همکاری‌های مشترک اقتصادی باعث شده که نه تنها بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع شود، بلکه برای آینده هم دیگر متکی به غرب نباشیم.
کد خبر : 646208
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی و نایب رئیس حزب مؤتلفه اسلامی



حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا درمورد سیاست ارتباط با همسایگان دولت سیزدهم اظهار کرد: گره نزدن همه مسائله به مذاکرات با غرب و ارتباط با همسایگان سیاستی است که دولت آیت‌الله رئیسی از ابتدای شروع به کار دولت خیلی خوب با تکیه به مواضع و هدایت‌های مقام معظم رهبری آن را دنبال کرده است.


وی ادامه داد: دولت سیزدهم به جای اینکه صرفا از طریق مذاکره بخواهد مشکلات را حل کند، ‌ابتدا به استفاده از ظرفیت‌های داخلی توجه کرد، همچنین دولت گسترش روابط با همسایگان و انعقاد قراردادهای طولانی مدت با قدرت‌های اقتصادی مانند چین و روسیه را دستور کار قرار داد تا از طریق این شیوه‌ها سیاست‌های تحریمی آمریکا را برای همیشه خنثی کند.


فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دولت با پیروی این سیاست‌ها اجازه نمی‌دهد که آمریکا و غرب از نقطه ضعف ما استفاده و تا خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند، امرزو ما در شرایطی هستیم که از طریق ارتباط مناسبی که با همسایگان بر قرار کرده‌ایم و گسترش مبادلات اقتصادی که با همه همسایگان داشته و داریم، عملا فشارهای ایالات متحده بی‌اثر شده‌اند.


معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت:‌ قراردادهای طولانی‌مدت با چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه در زمینه گاز و همکاری‌های مشترک اقتصادی باعث شده که نه تنها بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع شود، بلکه برای آینده هم دیگر متکی به غرب نباشیم، اکنون قادر هستیم علی‌رغم همه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نفت خود را در بازار جهانی عرضه کنیم و آمریکایی‌ها هم هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید.


انتهای پیام/۴۰۱۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب